Volgens mij gaat dat over België.
ah oke.
Als ik iets like mag je dat best zien. Is niet dat ik dat geheim probeer te houden. Als je de likes op @VickyViolence bedoelde, die heb ik geliked omdat ik het er 100 procent mee eens ben. Ik begrijp prima dat je een passie kan hebben hé, maar ik ga echt niet mee in de argumentatie dat je mentaal volledig onderuit gaat als je een tijdje je passie niet kan uitoefenen in een uitzonderlijke situatie als deze. Werkte mentale gesteldheid maar zo simplistisch
Wat mij zo stoort is dat mensen (waaronder jij) hier recht proberen te lullen wat krom is. Het idee is dat je zoveel als mogelijk thuis blijft. Dat je je daar niet aan houdt omdat je besloten hebt dat jij een bijzonder nodige uitzondering in de vorm van een hobby/een vriendenbezoek of whatever hebt, prima. Maar probeer de maatregelen dan niet van blijf zoveel mogelijk thuis naar: ‘het mag gewoon als je afstand houdt hoor, waarom spreek je me aan’ te praten. Dat slaat gewoon nergens op. Als we dat allemaal doen kunnen we net zo goed alle maatregelen weer opgeven.
Ik denk niet dat Lottes bezoek aan de Action, waar het oorspronkelijk over ging, een levensbehoefte vervulde.
En als je verf écht zo belangrijk is voor je, zou je het evengoed online kunnen bestellen. (En nee, dat is niet vergelijkbaar met naar de winkel gaan want in 90% van de magazijnen kan je als werknemer veel makkelijker aan social distancing doen dan in een fysieke winkel.)
In haar stories deelde ze nu ook een verhaal van een Amerikaanse die vanwege Covid haar kind pas een paar weken na de geboorte mocht zien. En dan met de #blijfthuis. Maar in Nederland is dit dus echt niet aan de orde.
En voel je niet schuldig alsjeblieft! Indd niet iedereen kan makkelijk thuis blijven.
Oh pfff haha sorry totaal overheen gekeken Spuit 11
“maar ik ga echt niet mee in de argumentatie dat je mentaal volledig onderuit gaat als je een tijdje je passie niet kan uitoefenen in een uitzonderlijke situatie als deze. Werkte mentale gesteldheid maar zo simplistisch”.
Vind dit echt heel kort door de bocht. Je hebt geen idee hoe belangrijk creatieve uitingen zijn voor sommigen als je denkt dat het ‘heus niet ZO beperkend kan zijn’. Zo is het namelijk wel…niet voor jou wellicht en daarom kun je er ook geen voorstelling bij maken…maar als je leven in het teken staat van jezelf uiten door kunst en je zou daar opeens niks meer mee kunnen doen, vooral als je misschien geen mensen om je heen hebt om emotioneel op terug te vallen…dan is het echt heel pijnlijk.
Vind jij dat Lottelovesbeautys leven in het teken staat van zich uiten door kunst?
Want dat houdt ze dan wel knap verborgen in haar vlogs
Het ging volgens mij al lang niet meer over Lotte
Maar ik breng het graag back naar (lotteloves)beuty
Haha Scusi, ik miste de mooie switch!
Ik heb de afgelopen weken zoveel mensen horen zeggen dat ze mentaal ten onder gaan als ze x niet doen, dat ik me afvraag wat we voor zielig verwend stel mensen we zijn geworden. Alsof alle andere mensen die wel gewoon thuisblijven geen passies hebben. Ik kan het gewoon niet serieus nemen. Ook als je leven in het teken staat van het maken van kunst kan ik me alternatieven bedenken waardoor je niet in de action hoeft te zijn. Als je naar de action gaat, ga je naar de action omdat je ervoor kiest schijt te hebben aan het algemene devies van thuisblijven, niet omdat je levensreddende passie niet vervuld kan worden.
En wellicht ben ik daarin keihard of onwetend, maar je maakt mij niet wijs dat als je leven in het teken staat van het maken van kunst, je gered bent met action’s relatief beperkte verfaanbod.
Even afgezien van of het wel of niet verantwoord is om naar de action te gaan, als schilderen je passie is zou ik toch eens in wat mooiere verf investeren!
Sorry normaal doe ik dit echt niet maar kan dit in het coronatopic? Veel mensen lezen dit soort luchtige topics namelijk ook graag om even te ontsnappen aan de dagelijkse ‘wat mag wel en wat mag niet en wat doet iedereen goed/fout-gedachten’.
Als het nu nog over beutybloggers gaat die de regels wel of niet volgen, ok.
Ik vraag me toch af waar massa dit heeft “vernomen”
Wat een verwarrende discussie?
Samenvatting
Ik moest echt even nadenken over wat ik wilde reageren, maar je reacties zijn best bizar eigenlijk? Begrijp ik goed dat je serieus denkt dat er levensbedreigende situaties bestaan waarin mensen specifiek naar de Action moeten omdat ze er anders mentaal aan onderdoor gaan? Dat is gewoon niet zo. Je laat het overkomen alsof mensen hier de ernst van de situatie onderschatten als men mentaal ziek(er) wordt doordat zij hun passie/hobby/dagbesteding niet kunnen uitvoeren. Zal best zo zijn, maar dan worden zij toch ziek van het niet kunnen uitvoeren van hun dagbesteding ipv dat ze ziek worden van het niet kunnen kopen van verf dat specifiek van de Action komt? Dan bestellen ze toch via Bol? Daar kan je zelfs in de ochtend bestellen en in de middag ophalen. Je bent letterlijk excuses aan het verzinnen om maar naar de Action te gaan. Verschillende meningen mogen er zijn maar je hebt het echt aan het verkeerde eind. Ergens vind ik het ook zeer kwalijk om onder het mom van mental health deze discussie te voeren terwijl die daar duidelijk niet over gaat.
Via de advocaat van Annic.
hahahahaha
Ah, merci! Heb je hem hier opgewarmd? Hoe smaakt ie?