Als we het over levensbehoefte gaan hebben; waarom zijn alle bouwmarkten en intratuinen en IKEA’s weer open dan? Dat zijn ook geen 1e levensbehoeften. Vind t een beetje idioot dat iemand zich moet verantwoorden als je naar de action gaat om iets te kopen.
Ja ik vind onnodig shoppen ook onzin maar als je je gewoon aan de regels van de winkel houdt en je niet in een rij gaat staan met z’n 20enen moet t gewoon kunnen.
Wel grappig dat je precies op t goeie moment kwam hiermee:P
Ik wil het ook…omg die glazuur ook erop en hoe ze aan elkaar plakken. Zo lekker…Ik ga t denk ik ook doen binnenkort en dan ga ik ze gewoon rondbrengen in de buurt.
Ja, ik zag het. Timing, haha
In je laatste zin schets je direct de kern van het probleem: jij hebt minimale invloed op of je daar met 20 man staat. De enige manier om dat te voorkomen is door niet te doen alsof troep die je bij de action koopt een primaire levensbehoefte en de enige manier om je sane te houden is.
Word zo moe van al die interpretaties van de regels waarin men de essentie van de maatregel voor het gemak overslaat. Die is nog altijd: blijf zoveel mogelijk thuis.
Omdat de nieuwe besmettingen stabiel zijn en de druk op de zorg vermindert? Dat is in ieder geval hier in België zo, volgende week gaan de winkels weer open en daarna volgt waarschijnlijk weer een (veel kleinere) piek met nieuwe besmettingen en opnames.
De draad moet ooit weer opgepikt worden, niet in het minste om de economie overeind te houden.
Zo lullig. Zag je like op de reactie ook wel hoor. Het is misschien moeilijk voor sommigen om te begrijpen dat als je een passie hebt, whatever it is, dat je daar mentaal dood van kan gaan als je t niet kan doen. Dus als je bij een bepaalde winkel iets kan kopen wat je nodig hebt om je passie uit te voeren en die winkel is open en je neemt verantwoordelijkheid in de manier waarop je die winkel betreedt…laat het. Het gaat niet om een gevalletje “Ik wil een geurkaars!!!”, het gaat om bepaalde goeie spullen die je daar kan krijgen voor weinig geld waar je mee uit de voeten kan.
We kunnen ook uberhaupt op water en brood gaan leven. Dan kunnen ze alle winkels gewoon sluiten en alle plezier in t leven wat er nog is meteen wegzuigen.
Haha jeetje je trekt het wel tot in het extreme hoor. Je kan prima erkennen dat iets een passie is waar iemand veel voldoening uithaalt zonder te doen alsof dat hetzelfde is als boodschappen doen. Feit is dat je doodgaat als je een week of 2 niet eet, je gaat echt niet dood als je een week of 2 je hobby niet kan uitvoeren.
Dat jij af en toe naar de action gaat om verfspullen te kopen kan me worst wezen eerlijk gezegd als je afstand houdt etc maar doen alsof je anders doodgaat is gewoon een beetje bullshit. Er zijn ook een heleboel mensen die nu bijvoorbeeld hun sport niet kunnen beoefenen, die gaan ook niet dood hoor.
Die mochten toch sowieso open zijn als ze afstand konden garanderen, alleen sommige hebben er zelf voor gekozen om dicht te gaan.
Volgens mij gaat dat over België.
ah oke.
Als ik iets like mag je dat best zien. Is niet dat ik dat geheim probeer te houden. Als je de likes op @VickyViolence bedoelde, die heb ik geliked omdat ik het er 100 procent mee eens ben. Ik begrijp prima dat je een passie kan hebben hé, maar ik ga echt niet mee in de argumentatie dat je mentaal volledig onderuit gaat als je een tijdje je passie niet kan uitoefenen in een uitzonderlijke situatie als deze. Werkte mentale gesteldheid maar zo simplistisch
Wat mij zo stoort is dat mensen (waaronder jij) hier recht proberen te lullen wat krom is. Het idee is dat je zoveel als mogelijk thuis blijft. Dat je je daar niet aan houdt omdat je besloten hebt dat jij een bijzonder nodige uitzondering in de vorm van een hobby/een vriendenbezoek of whatever hebt, prima. Maar probeer de maatregelen dan niet van blijf zoveel mogelijk thuis naar: ‘het mag gewoon als je afstand houdt hoor, waarom spreek je me aan’ te praten. Dat slaat gewoon nergens op. Als we dat allemaal doen kunnen we net zo goed alle maatregelen weer opgeven.
Ik denk niet dat Lottes bezoek aan de Action, waar het oorspronkelijk over ging, een levensbehoefte vervulde.
En als je verf écht zo belangrijk is voor je, zou je het evengoed online kunnen bestellen. (En nee, dat is niet vergelijkbaar met naar de winkel gaan want in 90% van de magazijnen kan je als werknemer veel makkelijker aan social distancing doen dan in een fysieke winkel.)
In haar stories deelde ze nu ook een verhaal van een Amerikaanse die vanwege Covid haar kind pas een paar weken na de geboorte mocht zien. En dan met de #blijfthuis. Maar in Nederland is dit dus echt niet aan de orde.
En voel je niet schuldig alsjeblieft! Indd niet iedereen kan makkelijk thuis blijven.
Oh pfff haha sorry totaal overheen gekeken Spuit 11
“maar ik ga echt niet mee in de argumentatie dat je mentaal volledig onderuit gaat als je een tijdje je passie niet kan uitoefenen in een uitzonderlijke situatie als deze. Werkte mentale gesteldheid maar zo simplistisch”.
Vind dit echt heel kort door de bocht. Je hebt geen idee hoe belangrijk creatieve uitingen zijn voor sommigen als je denkt dat het ‘heus niet ZO beperkend kan zijn’. Zo is het namelijk wel…niet voor jou wellicht en daarom kun je er ook geen voorstelling bij maken…maar als je leven in het teken staat van jezelf uiten door kunst en je zou daar opeens niks meer mee kunnen doen, vooral als je misschien geen mensen om je heen hebt om emotioneel op terug te vallen…dan is het echt heel pijnlijk.
Vind jij dat Lottelovesbeautys leven in het teken staat van zich uiten door kunst?
Want dat houdt ze dan wel knap verborgen in haar vlogs
Het ging volgens mij al lang niet meer over Lotte
Maar ik breng het graag back naar (lotteloves)beuty
Haha Scusi, ik miste de mooie switch!