Beutyblogtopic XL #8

Ik heb ze vandaag ook weer eens zelf gemaakt!
Zooooo goddelijk! :heart_eyes:

64 likes

Oh my… welk recept heb je hiervoor gebruikt?

1 like

Ik heb nu dus ook loempia’s nodig

1 like

Van Laura in the kitchen. Het is niet moeilijk, alleen moet je doordat het veel en lang moet rijzen, wel geduld kunnen hebben. But… it’s worth it!

3 likes

Kan veel zeggen over de foefs, maar Mascha doet het echt super goed in quarantaine haha. In het weekend loempia’s gehaald en gisteren dit :woman_shrugging:

Ruby chocolade vond ik trouwens het lekkerste erbij, maar puur was het makkelijkst te dippen.

41 likes

Mijn vriend werkt sinds deze week als bezorger voor een pakkettendienst en op z’n eerste dag moest hij bij iemand een Cinnabon bestelling bezorgen. Kon alleen maar denken dat die persoon sowieso geinfluenced was door Mascha

66 likes

Voor mensen die dit teveel werk vinden: je kan ook zo’n blikje kant en klaar croissantdeeg halen. Dat uitrollen en er suiker en kaneel opstrooien. Oprollen en dan in plakken snijden en dan in de oven. Als je een cupcake bakblik hebt kun je ze daar in doen dan gaan ze niet tegen elkaar aan.

17 likes

Haha hier ook niet het geduld om de ‘echte’ cinnamonrolls te maken, zeker niet met mijn vriend die ze binnen 5 minuten wegwerkt :joy:
Ik gebruik altijd dit recept, niet heel anders, maar de boter maakt het nog lekkerder!

1 like

Een beetje er tussenin! Ze zijn wel zacht, maar echt chewy zou ik ze niet noemen. Zo krokant als croissants zijn ze in ieder geval niet.

1 like

Ik heb deze dus gemaakt, maar ik vind ze te stevig. Iemand tips hoe ik ze luchtiger kan krijgen?

Wat goed! :two_hearts:

Ik heb snel even het gelinkte recept bekeken, en ik zou zeggen: langer laten rijzen. Ik maak mijn deeg, laat het minstens twee uur rijzen, rol dan de cinnamon rolls en laat die ook nog twee uur rijzen, en bak ze dan pas af. Dan worden ze bij mij vaak mooi luchtig!

edit: ik gebruik wel een ander recept, trouwens, die van Laura Vitale (hierboven al gelinkt volgens mij)

Smaakreview please

1 like

zo wat een units. eetse!

1 like

hallo waarom heb ik hier niemand over gehoord? vanaf 10:20 vraagt hij waarom haar boek “je doet het toch wel gratis” zo’n lage score (2.1) heeft op bol.com. De interviewer schrok zich kapot toen hij het zag en hij vraagt of mascha dat wel eens heeft gezien.

Antwoord van Mascha

ze heeft dat inderdaad gezien. er is iets fout gegaan met de druk, spelfouten in het boek zijn het grootste probleem volgens de reviews. mogelijk een foute versie naar de drukker gegaan (denkt ze, weet ze niet zeker). vanuit de industrie krijgt ze allemaal berichten dat de inhoud klopt, dat is leuk om te horen van klanten en andere influencers. zij en max hebben wel alles gegeven qua informatie.

11 likes

Zoals @zaatar al zegt zou ik sowieso een tweede rijs toevoegen, dus voordat je ze gaat bakken ook nog in de vorm laten rijzen. Verder denk ik dat het ook wel helpt om het deeg wat langer te kneden, met 5 minuten zijn de gluten nog niet voldoende geactiveerd en dat zou ook goed kunnen helpen voor luchtiger deeg!

Thanks voor de tips! Ook @zaatar.

Ik ga dat maar eens beginnen, want de smaak is prima

1 like

Kan iemand mij taggen als de kaneel broodjes/ loempia tsunami is afgelopen in dit topic? Thanks!!

15 likes

@Frenky

68 likes

Volgens mij is deze video wel al eerder genoemd hier, ik heb deze een tijdje geleden gezien en ik klik daar niet uit mijzelf op :joy: