ben ik saai en hypocriet dat ik mensen niet leip noem of diagnosticeer?
Volgens mij is hier niet echt een hele specifieke grens met wat wel en niet gezegd mag worden. De een vindt het wel kunnen de ander niet. De ene keer zegt iemand er wel wat van en de andere keer niet.
Oh ik lees dat heel anders dan jij, ik kan vrienden of iemand op tv die iets doms zeggen ook knetterleip noemen. De link met mentale ziekte leg ik daarbij niet. Daar zit dan vast het verschil, in mijn omgeving is het iets dat niet voor mentale problematiek gebruikt wordt. Sorry, moet me dus ook van @Loveisafourletterword jou distantiëren… dit vind ik wel te ver gaan. Voor mij is het echt een grappig woordje dat je zomaar kan zeggen, maar ik wil daarmee niet zeggen dat hij psychisch niet in orde is.
Ben jij Serena
Vergeleken bij privileged is knetterleip super onschuldig, hahaha
Aangesproken worden (op een normale manier) omdat je iemand zomaar mentaal ziek noemt op basis vab 1 fb post en een Social media ruzie ( Tussen TWEE mensen ). En dan roepen dat je niks mag zeggen.
Typisch.
Ik ben het er mee eens dat je iemand leip kan noemen, maar iemand gaan diagnostiseren met een psychische stoornis en mogelijk psychotisch vind ik persoonlijk wel erg ver gaan.
Neeeee. Ga nou maar op die handen zitten. Lijkt me beter.
Ligt aan de context of “knetterleip” wel of niet kan. In deze context was het vrij direct, “Hij is gek/gestoord”.
Iemand knetterleip noemen omdat ze bijvoorbeeld random in t openbaar gaan staan dansen, of iets doen wat anderen niet zouden durven, is geen belediging. Zoals je soms tegen vrienden zegt “Je spoort niet” als ze iets out of the box doen.
In deze context was “Knetterleip” wel beledigend bedoelt, tenminste zo interpreteer ik t wel.
Nu begrijp ik al beter wat je bedoelde. Ik legde die link al wel met dat ze bedoelde dat hij psychisch niet in orde zou zijn en begreep al niet wat daar grappig aan kon zijn.
Ik vind niet dat het er om gaat wie er last van heeft. Dit zijn gewoon uitspraken die niet kunnen. Wie ben jij om te zeggen dat iemand psychische problemen heeft of psychotisch is? Al heb je er voor gestudeerd en is het je beroep, dan nog doe je zo’n uitspraak alleen na grondig onderzoek en niet op basis van wat posts op het internet.
Daarnaast staan dit soort dingen voor altijd online en zullen er zat mensen zijn die zulke random aannames op het internet geloven waardoor zulke oordelen ontstaan en blijven hangen over iemand.
Edit: nog even een toevoeging. In je post zeg je dat je het raar vindt dat iedereen valt over het gedrag van Serena omdat iedereen toch wel weet dat hij ‘knetterleip’ is. Al heeft George een psychische stoornis, dan nog is het niet oke om iemand zo door het slijk te halen op social media. Dat maakt het in mijn ogen misschien zelfs nog wel erger.
Ik heb geen achtergrond in het Serena verhaal, dus ik las jou ‘knetterleip’ als iets wat ik tegen vrienden zou zeggen. Maar een latere post van jou stelt dat hij psychologische problemen heeft en je verwijst naar iets op social media. Dat vind ik wel wat uitmaken, omdat ik denk dat we er met z’n allen voor moeten waken iemand te diagnosticeren op basis van social media. ‘Hij komt leip op mij over’ vind ik veel beter passen dan ‘hij is knetterleip’.
edit: de scheidslijnen tussen het over bloggers hebben en oordelen blijf ik bij dit soort topics lastig vinden. Het hele oordelen vind ik zelf namelijk leuk (in de context van: check hoe lelijk de kinderwagen van massa is), maar oordelen over de mentale gezondheid van iemand is toch andere koek.
Voor mijn gevoel wil Serena hem gewoon uit de tent lokken met zo’n post… bedoel waarom post je zoiets als je geen reactie zou willen… what is the end game here?
Gedraag je gewoon volwassen voor de kinderen…
wat een nare actie weer van serena, kan geen toeval zijn toch dat die instalab is verwijderd. maar inderdaad dat filmpje kan ze niet doorverkopen “want er is een tepel te zien oeps” wat ik nog knap vind, dat een tepel het meest intieme deel is wat je ziet op een bevallingsvideo
Misschien moet ze een only fans account maken! Daar ken ze goed verdienen met dr nips
“Check out my patreon for the full uncut and uncensored version”.
Ja een ander pas gescheiden koppel met kinderen dat ik volg op insta daar post de vader net van ‘fijne 1e moederdag’ bij een foto van zijn nieuwe vriendin en zijn dochter. Ook zo classy
Ja maar hij blijft toch de vader van haar kinderen. Waar ze bewust nog een tweede kind mee heeft gekregen na die warrige Facebookposts e.d. Wat er precies heeft afgespeeld weten we niet, hebben we ook geen recht op. Maar Serena heeft zelf besloten het nogmaals een kans te geven en voor een tweede te gaan ondanks dingen waarschijnlijk al erg wankel waren. Zou haar gewoon sieren respectvol te blijven naar de vader van haar kinderen.
Hij kwam vorig jaar op wel meer mensen hier “een beetje leip” over na een emotionele Facebookpost en ik vind de bijnaam Zielsvel die daarna consistent aan hem wordt gegeven nou ook niet van veel respect getuigen, dus ik moet het je nageven: ik snap de ophef over jouw woordkeuze ook niet helemaal.
Haha dat meen je… jeetje wat een respect…
Zoveel verspilde negatieve energie… zo zonde