Beutyblogtopic XL #9

Je voelt je in ieder geval niet aangesproken gelukkig

41 likes

Goed dat je dit aangeeft! :two_hearts:

1 like

Bij relaties zijn mensen vaak wel inclusiever maar toch vaak dat mensen een poll hebben over ‘je vriend’ en dan niet vriendin :sweat_smile: (wat ik overigens wel snap als het een poll is die alleen op mannen betrekking heeft)

Wil dan ook niet steeds die persoon zijn die ‘VriEndIn iPv vRieNd’ zegt maar vind het soms toch wel jammer. Jij bent misschien de enige met 2 ouders van hetzelfde geslacht en er zijn misschien maar heel weinig vrouwen met een vriendin hier maar ik wil me ook aangesprokem voelen door polls🥺

15 likes

lekker zuur weer meid


Die vlog vandaag van Massie heeeeerlijk, het geluk spat er echt zo vanaf. En ik vind haar zo opgewekt en blij, mega fijn dat het gewoon zo goed gaat ondanks alles.

3 likes

Als iemand een volwassen versie van dat jurkje van Mila weet te vinden, let me know.
Ik ben dol op babies en heb derhalve geprobeerd Mascha’s vlogs weer eens te kijken maar ik kreeg er een raar gevoel van, alsof het een beetje te intiem was om te zien.

4 likes

Oh die vlogs van Mascha. Ik keek haar echt nooit maar sinds haar zwangerschap af en toe eens. En ik krijg gewoon heimwee naar mijn eigen kraamweek terwijl ik die vreselijk vond. Vind de video’s zoveel rust uitstralen en vooral heel liefdevol.

Het merk needle & thread heeft vaak zulk type jurkjes in de collectie!

1 like

Als je genderneutrale woorden gebruikt zit je eigenlijk altijd wel goed! Partner i.p.v. vriendin/vriend, ouder i.p.v. vader/moeder. Het enige wat je dan niet echt meeneemt zijn polyamoreuze relaties maar dat kan ook je ook ondervangen door de opties uit te breiden (“de ene wel, de andere niet” etc). :blush:

4 likes

Ik kan me de nieuwsgierigheid wel voorstellen, omdat ik persoonlijk geen LGBTQ koppel ken dat een kindje heeft gekregen. Alleen zou ik het idd nooit zo direct vragen…

1 like

Ik snap ook niet hoe mensen daar zo bot in kunnen zijn. Alsof je recht hebt om alle intieme details van iemand te weten omdat ze “anders” zijn dan de norm. Zijn meestal ook de mensen die er verder vanaf staan ook ipv vrienden. Hetzelfde als transmensen vragen of ze “de” operatie al hebben gehad. Het maakt niks uit tenzij je van plan bent dingen in bed te doen met elkaar.

Mijn beste vriendin heeft heel mooi rood haar maar wil niet de drager zijn dus nu probeert ze samen met haar vrouw een rode donor te vinden :’) ze vraagt of ik het even via het forum kan delen misschien kent 1 van jullie nog wel een leuke rode jongen.

17 likes

Jezus wat vermoeiend

herkenbaar wel, dingen standaard moeten zeggen om iets maar gelijk duidelijk te hebben voor mensen die er anders opmerkingen over gaan maken. :sweat_smile::sweat_smile:

2 likes

Wil ik toch nog een voetnoot plaatsen over lange bevallingen.
Als ik van begin tot eind tel (eerste wee tot baby), dan duurde het bij mij 46 uur. Maar dat betekent dan ook vaak dat de weeën niet goed doorzetten en regelmatig verdwijnen. Je ligt dus niet al die tijd ongelooflijk te creperen.

2 likes

Het gaat er toch om hoe iemand het beleeft? Of een bevalling nu 5 uur of 55 uur ‘duurt’, het is geen status symbool.
Als iemand het als zwaar heeft ervaren (wat in alle gevallen legitiem is, bevallen is nu eenmaal topsport - kort of lang), dan is het zwaar. Punt.

12 likes

Tuurlijk. Maar ik schrok me altijd helemaal de tering als iemand vertelde een bevalling van 36 uur te hebben gehad. Ik stelde me dan voor dat iemand al die tijd non stop heeft geleden. Dus voor alle vrouwen die nog moeten bevallen is dit hopelijk een geruststelling…

18 likes

Bij ons ook. Gisteren nog iemand die zei ‘en wie is de papa?!’. Toen ik zei niemand, er zijn 2 moeders, zei ze ‘nee, er is altijd een papa’.
Ja sorry hoor maar blijf dan maar eens beleefd.
Vragen of ik niet jaloers ben dat mijn vriendin zwanger is (vraag je dat ook aan een man?), waarom het kindje mijn achternaam krijgt (dat 99% van de kinderen de achternaam van de vader krijgen is heel normaal). Zelfs de vraag of ik wel bij de bevalling wil zijn?!?! Echt om helemaal gek van te worden.

65 likes

Wil jij ook nog een keer zwanger zijn?

@Lipglossy uit net haar frustraties over de vele vragen die ze krijgt en jij stelt als reactie een vraag :joy:

53 likes

In heterostellen is er ook een verschil tussen en papa en een verwekker. Mensen zijn zo dom en onbeschoft uberhaupt dit soort vragen te stellen

5 likes

Ik vind dit zelf geen rare of heteronormatieve vraag eigenlijk, sorry @Lipglossy

4 likes

Maar je weet niet wat er aan vooraf is gegaan en wie er achter het plaatje zit.
Misschien wil(de) ze het dolgraag maar kan het niet om welke reden dan ook. Dat kan pijnlijk zijn, weet ik uit ervaring.
Daar zomaar naar vragen vind ik zelf not done. Een kinderwens is zoiets persoonlijks en kwetsbaars.

34 likes