Hierop denk ik altijd, wat kan Mascha eraan doen dat die vrouw niet zoveel had. Wat bereik je met zo een comment. We zien toch allemaal dat Mascha’s situatie niet de norm is, maar daar kan Mascha toch niets aan doen?
Zonder daarmee tussen verschillende levens te vergelijken vind ik dat er wel érg veel geconsumeerd wordt door de foefs. De komst van de baby heeft ze duidelijk een nieuwe reden gegeven om spullen binnen te harken.
I know the drill. Maar even serieus, 4 per dag?
Maar ik vind het ook erg dat mensen die alles kunnen kopen wat hun hartje begeert óók nog eens alles gratis krijgen van allerlei merken. Ik heb het echt niet slecht maar ik zie groen van jaloezie als ik zie wat zij allemaal binnen krijgen. En dan denk ik aan ouders die het met veel minder moeten doen en dan vind ik het wel enorm krom.
Dit is geen commentaar op Mascha trouwens, want zij kan er niets aan doen dat alles haar aan komt waaien, maar ik vraag me af of al die merken ook wel eens iets doneren. Vast niet, want wat heb je daar aan? Niemand die je spullen dan promoot in een vlog voor duizenden mensen.
Ik weet niet veel van kinderren maar groeien zij niet super snel uit hun kleding. Snap dat je iets leuks voor het kind wil kopen maar alles nieuw is ook beetje shit voor de wereld. Idk mischien is dit consument shaming
In tegenstelling tot andere influencers heb ik bij Mascha wel heel erg het gevoel dat zij straks veel babyspullen gaat doneren, juist aan vrouwen die het minder hebben. Het consumeren zal niet minder worden en ook de gratis spullen wss niet, maar heb bij haar wel het idee dat de spullen die ze niet gebruikt op een goede plek terecht komen. Ze zegt dat ook wel eens toch, dat ze veel spullen doneert.
Heb bij andere influencers het gevoel dat ze alleen dingen doneren om er over te kunnen posten en zo zieltjes kunnen winnen, of het gewoon weg flikkeren wantja heb het toch niet meer nodig.
Was het ook niet zo dat toen ze zwanger was een kijkje ging nemen bij een donatie huis voor baby’s voor kleertjes etc. Dat vrouwen daar goedkoop een box konden kopen met spullen?
Ja klopt, de kleinste maatjes kunnen ze al binnen een paar weken uitgroeien.
Ja of verkopen.
Maar zelfs ík vind twee kinderwagens nemen echt overdreven. En ik vond dat dat gebedel om overslag rompertjes ook niet echt chique.
En dat je zoveel troep in huis hebben dat je je kind niet op de commode kunt verschonen.
Hahahaha ja ik wel iig. En dan nog volgepropt met doeken maar hielp geen drol.
Ja ik wel tenminste. Mijn borsten presteerden het zelfs om binnen een uur door 15 lagen stof heen te lekken in mijn dure matras.
Mijn oplossing was gewoon een hemdje aan en veel hydrofielen erin proppen ipv iedere paar uur een andere bh aan.
Ik heb dus totaal het tegenovergestelde. Moet er niet aan denken al die teringzooi in huis.
Ik blijf het ook bijzonder vinden dat mensen verwachten een realistische weergave van hun dagen te zien. Vroeger deed ze regelmatig een werk-timelapse, maar in de vlogs die ze nu maakt werkt ze natuurlijk niet. Het zijn vlogs van 10-15 min, wat verwacht je? Dat ze 1/3e van de vlog slaapt en 1/3e werkt?
En heel eerlijk, ik heb ook een goede baan en als ik een baby op de wereld heb gezet en traumatische bevalling heb gehad ga ik mezelf ook tot de max pamperen. Jammer voor die vrouw die vroeger maar 1 positiebroek had, maar dat is dan echt mijn probleem niet.
In vervolg hierop: ik vind het bijna treurig hoe Mas en Gre leven om te consumeren. Zo leeg is je leven als je half klaarkomt van een spaarvarkentje of fopspeen omdat er een merknaam op staat. Hoe hypocriet ook, een spaarvarken dat €160 kost🤪
Dat is krek style
ik kan me wel voorstellen dat als je babietje een gebroken schouder heeft en je Foef’s foef helemaal is uitgescheurd, het meeste van het werk op jouw schouders komt en ik denk niet dat je daar per se knapper van wordt
Ik kan niet geloven dat mascha niet weet dat als zij zoiets op insta zet dat ze van 300000 verschillende bedrijven rompertjes krijgt. Dit was gewoon de makkelijkste oplossing voor hun probleem
hahaha ja dat misschien ook. Probeer sowieso wel lief voor mezelf te zijn eigenlijk.
Moet wel bekennen dat mezelf verwennen niet zou bestaan uit yoni steams en drie kinderwagens, maar ieder zn ding. Denk dat de grootste kostenpost misschien wel is geweest dat de vlogs en video’s een maand stilgestaan hebben, dat is een luxe die ze zich kunnen veroorloven en ze zeer gegund is. Veel tijd vrij en samen lijkt me echt heel prettig.
Ik heb nu zelf juist geen joolz kinderwagen gekocht, omdat dit merk te veel influencers die dit prima zelf kunnen betalen zo’n ding gratis hebben gegeven. Vind dat hele merk daardoor al niet meer sympathiek. Geef het dan aan aanstaande ouders die het zich met moeite kunnen veroorloven…