Plus dat baby’s nu niet echt een kritisch publiek zijn, lijkt me. Ik praatte tegen mijn oppasbaby meestal over tempa. (Want dat keek ik altijd als ik daar was.)
Hahaha zie het helemaal voor me:
in babystemmetje :‘Kijk! Nu noemt hij haar een vuile bitch! Ja, leuk he!’
Ik dacht ook dat het grootste kritiek van de Mascha Planner de naam was, omdat het zo persoonlijk is en veel mensen het gek vinden om met een planner met een andere naam er op rond te lopen?
Nu heb je eigenlijk hetzelfde probleem. Deze naam spreekt mensen die Mascha niet kennen totaal niet aan. Dat moet vanuit een verkoop oogpunt ook niet slim zijn?
Het hoeft toch ook geen invulboekje te heten? Wat een gekke gedachtegang weer. “Oh invulboekje is stom. Weet je wat? Ik vernoem het naar iets dat er helemaal niks mee te maken heeft! Mijn eigen kind en een planner!”
Ik zou dit boekje best nu willen hebben. Ik heb nu een dagboekje maar het is lastig bij te houden, alle invulboekjes die ik heb gezien vind ik stom en tuttig. Zolang er geen Poppy planner op de voorkant staat vind ik het wel prima.
Snapt iemand die story van Mascha met een comment over iemand die zegt “ik geef je een week, stuur je adres naar blablabla”.
Ik snap er helemaal geen hol van, wat is de context?
Als je op het berichtje/plaatje klikt kun je naar de Insta van mieros, het bericht is van hem. (ik ken hem verder ook niet hoor)
Daar staat ook meer uitleg…
Edit: dit is het bericht
Oh! Ik snap instagram soms echt nog niet helemaal Thanks! Even checken.
Edit: wow. Het zullen je ouders maar zijn
erg he. en wat mascha bedoelde in haar story was dat er gister heel veel lieve berichten onder deze post stonden maar inmddels ook heel veel haat. het is echt te walgelijk voor woorden.
Haha dat vind ik weer té mooi en te duur, ik verpest het alleen maar met mijn lelijke handschrift. Ik zou er zelf ook maximaal 20 euro aan uitgeven, als het helemaal aan mijn eisen voldoet. Maar hij is wel mooi!!
Volgens mij zijn haar officiële namen (zoals ze is aangegeven bij de gemeente) Mila Poppy en is haar roepnaam eigenlijk Mila. Maar noemen ze haar alsnog vaak Poppy
Op zich toch nog een manier om geld te verdienen dankzij je nazaat.
Een vragenlijst met de naam je kind er op geplakt.
Begrijp sowieso niet wat je met zo’n boekje moet. Waarom wil je over 23 jaar, teruglezen wie je het eerst hebt ge-appt na je bevalling.
Als zij zegt dat ze op deze manier haar bevalling kan verwerken en al blij zou zijn als ze er 1 andere moeder met een traumatische bevalling mee zou kunnen helpen, dan is dat toch alleen maar mooi? Ik denk dat ze zelf ook wel inziet dat hier geen bakken met geld aan te verdienen vallen en (for once, misschien) dat lijkt hier ook niet het uitgangspunt te zijn.
Wel eens met de naam want een planner heeft natuurlijk weinig te maken met wat Mas in dit boekje wil opnemen. Maar het idee erachter is toch prima, ze doet er verder niemand kwaad mee.
Edit: helemaal niet over dit maar ik zie dat die Charlottes law heeft gereageerd op Mas haar post en ik lees dat altijd als CharlotteSLAW zoals coleslaw ofzo en ik kan het nu niet meer unseen
Zag dat Charlotte de naam ook al geregistreerd had.
Mijn moeder heeft zo’n boekje bijgehouden toen ze zwanger was van mij en dat vond ik eigenlijk super leuk om met haar door te lezen. Ik zou wel benieuwd zijn naar wie ze had gebeld toen ze hoorde dat ze zwanger was, haha.
Deze jongen en zijn ouders komen uit het stadje/dorp waar ik vandaan kom en mijn hart brak echt toen ik dit bericht voorbij zag komen. Het is bij ons echt ons kent ons dus het hele dorp staat ook op zijn kop, ik geloof niet dat zijn ouders voorlopig nog de deur uit kunnen hier. Echt verschrikkelijk dat dit in deze tijd nog kan gebeuren. Kan me echt niet voorstellen hoeveel pijn die jongen heeft. Er staat trouwens ook een artikel over op LINDA.nl waar hij meer uitleg geeft over de situatie. Echt hartverscheurend.
@Hejira jaa mijn moeder had ook zo’n boek en die vind ik leuk om te lezen. Helaas staat er niet heel veel in maar wel wat over vlak na de bevalling en wie er langs kwamen en hoe dol mijn oma op me was, die overleed toen ik twee was namelijk. Ik vind het heel waardevol, ook als je zelf geen zware bevalling had.
Ah, dus ik ben niet de enige!
Nou boontje komt om zijn loontje wat die ouders betreft dan. Hoop dat zij nu ook beter kunnen verhuizen omdat ze daar altijd met de nek aangekeken zullen worden.
Je hoeft maar een commentsectie te openen onder een willekeurig bericht dat ras, geaardheid etc. aangaat en je komt erachter hoe slecht het nog altijd gesteld is met mensen en hun visie.
Misselijkmakend echt.