Nouja ik zou gewoon alle Nederlandse youtubers die geen mommydingen doen in 1 topic doen. Bijna niemand doet toch nog echt beauty en het gaat meer om de drama en de cringe (als ik voor mezelf spreek haha). Die scheiding die er nu is met dat andere youtubertopic is best wel willekeurig vind ik dus zou dat lekker op een hoop gooien en alle mutserige mama’s die alleen over hun kind praten er lekker buiten laten
Het is toch niet lastig om discussies over opvoeding, babykleertjes en kinderwagens niet hier te voeren, maar in het mommytopic? Dan is alles toch opgelost
My two cents: prima als jullie hier nog pagina’s (muwhha) over willen discussiëren maar is het echt zo belangrijk? Natuurlijk zou het misschien logischer ingedeeld kunnen worden maar zo’n ongemak is het nu toch ook weer niet? Je kunt toch niets nieuws verzinnen waar iedereen blij mee is. Plus dat het inderdaad geen democratie is…
Ik snap overigens ook niet waarom mensen zooo geïrriteerd zijn als het over babydingen gaat. Het boeit mij ook weinig maar er zijn zo veel offtopic dingen die me niet boeien. Dat heb je toch gewoon op een forum. (Ik kan me voorstellen dat het voor sommigen wel echt gevoelig ligt hoor, dat wel, maar lijkt me sterk dat dat voor iedereen geldt die over babypraat klaagt.)
Dit is wel veel indd, helaas hoort t wel bij ondernemen dat het af en toe ook minder gaat. Je kosten en levenstijl worden steeds duurder als het een tijdje goed gaat, of om je bedrijf een boost te geven, en je doet teveel investeringen, en dat dan de belastingdienst nog 5 keer langskomt per jaar. Of als je een tijdje ziek bent, of je krijg een jurist op de stoep, de risico’s zijn veel groter, Het is soms lastig om exact hij te houden wat erin komt en eruit gaat en alles te voorzien. Als je voor een baas werk kan er niet zoveel gebeuren want het is uiteindelijk niet jou probleem als je een fout maakt (financieel gezien) t ergste is dat je ontslagen wordt, en wat nieuws moet zoeken (met financieel vangnet die je als zzper niet hebt) maar je zult niet zomaar een mega bedrag kwijt zijn. Plus Ik betaal meer aan belasting dan aan mezelf bijvoorbeeld. Maar verder heb ik er ook niet zoveel verstand van (ben geen accountant) Ik overdrijf natuurlijk een beetje nu maar wil laten weten dat het niet altijd feest is als zzper.
(met periodes ook wel )
Bedoel je “ik had 100.000 omzet ipv de geplande 150.000”? Want zo zou ik het inderdaad niet interpreteren.
Ik denk dat haar kosten 50.000 meer bedroegen dan haar omzet?
Dat was al wel duidelijk
Ik heb jou er verder nog nooit over gehoord hoor, dus dit gaat niet over jou, maar zzp’ers in mijn omgeving (maar soms ook online) klagen graag over de lasten terwijl ze de lusten niet meer dan normaal en rechtvaardig vinden. Je krijgt ze nou eenmaal allebei.
Ja dit is ook hoe ik het interpreteerde
Dat zou ik er ook uit begrijpen maar 50.000 euro aan kosten voor een blog is toch heel veel?
En dat zou dan zelfs nog zijn als ze maar 0 inkomsten had gehad, dus de kosten zijn eigenlijk hoger?
Al tikken de kosten aan als je programma’s van 35.000 euro (of hoeveel was dat?) volgt en dat meerekent.
edit: mocht Cynthia dit lezen denk ik dat ze het heel grappig vindt dat we het hier op deze manier over hebben
Jaa begrijp ik, ik doe er zelf ook wel eens aan mee (het klagen). Het is ook best lastig om het geld eerst allemaal op je rekening gestort te krijgen en dan meer dan de helft weer te moeten inleveren, en financieel heb je wat sneller grote tegenvallers omdat je meer risico loopt, daarom zet ik ook genoeg aan de kant voor dat soort dingen. Ik klaag naar mijn mening niet meer dan mensen in loondienst (die dat ook doen) Het is ook ‘makkelijker en bescheidener’ om soms te klagen, dan telkens tegen iedereen te verkondigen hoe goed je het wel niet hebt denk ik
Kosten zijn snel hoog, huur evt pand of andere ruimtes, medewerkers (die emmy?) server, hosting, programma’s, licenties en abonnementen (photoshop, edditting programma’s) hardware zoals camera’s, laptops etc, evt leaseauto,
en dan nog de belastingdienst, over het kleine stukje dat je wel overgehouden hebt misschien. Dat gaat best hard. ik geloof dat ze ook een keer een conflict had over een gebruikte oude foto op haar blog waar ze een paar duizend voor moest betalen, of het jaar van haar burnout? etc. De grens tussen +2000 en -2000 per maand is dan best klein soms en niet altijd te voorspellen.
Kan me voorstellen dat er dan wel eens een jaar bij zit dat je er niet uit komt financieel.
Hoop dat ik een beetje in de richting zit Cynth, sorry anders het is speculeren.
Denk dat ze aan Emmy niet veel kwijt is? Paar honderd euro per maand maximaal? Kosten voor hosting e.d. loopt ook niet zo hoog op. Kosten Belastingdienst zijn niet zo hoog als zzp als je weinig of geen inkomsten hebt…Ben wel benieuwd wat haar uitleg is. Misschien schreef ze het om sympathie (empathie?) op te wekken, geen idee.
Je snapt dat ik nu met deze gif moet reageren he?
Nee, maar je heb ook gelijk, mensen in loondienst klagen ook over de nadelen daarvan terwijl ze wel van de voordelen genieten. Ik heb zelf helaas meerdere malen meegemaakt dat dat makkelijke vangnet voor mensen die in loondienst zijn waarover vaak gesproken wordt helaas niet in alle gevallen bestaat, dus daarom trek ik me dat soort opmerkingen soms ook aan en dat is natuurlijk ook gewoon verongelijkt klagen vanuit mijn eigen hoekje
edit: Cynthia zegt in een andere andere story ook dat een van de moeilijke dingen van ondernemerschap is dat je nooit je handje op kan houden, en dat vind ik een beetje een scheve opmerking. In de kern heeft ze misschien gelijk, maar je handje niet kunnen ophouden gaat in veel meer gevallen op dan alleen voor ondernemers, en het is niet alsof er helemaal geen regelingen en subsidies bestaan.
Omg waarom erger ik me aan al die ugly kasten in het huis van Bonnie. En nu is ie ook nog roze. Errorrrrr
Ik vind het ook echt niet mooi. ik had OF de kasten OF de muur geheel wit gehouden. Het is nu zo jaren 90 met dat Terra Cotta.
Maar ik denk dat het als het helemaal af is met vloer etc het wel anders/leuker oogt.
Ja ik vind het ook wel heel veel! Ik denk dat het meer is dan alleen haar blog, maar het is ook niet alsof ze een kantoor heeft o.i.d. Zou het wel eens specifiek willen weten! Gewoon nieuwsgierig.
Maybe.
Ik vind gewoon alles een beetje too much. Elke kamer is een andere kleur. Echt te druk.
Maar ik heb eigenlijk helemaal geen recht van spreken want het is niet mijn huis en zij moeten NATUURLIJK lekker doen wat ze zelf willen!
Haar kantoortje vind ik best leuk geworden!
LOTTE STOP MET ZINGEN IN JE VLOGS
Zou ze daarin niet ook meenemen wat ze zichzelf als salaris uitbetaald?
Alleen is dat over een paar maanden weer over en blijft het geleuter over het foeffekind nog 18 jaar doorgaan. (In het gunstigste geval)