Beutyblogtopic XL #9

Echt hoe spreekt Mascha bidons uit? Doe ik dit al mijn gele leven fout?

5 likes

Hehe oké thanks Blush en alle andere. Daar kom ik dus nooit. Maar ik ga de grote stap eens maken. Wish me luck :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Die heeft ze gekregen van Josh.

1 like

Ze bestaan dus echt, dit soort mensen.

Ik word altijd al lichtelijk agressief van die nutteloze planners, maar dit slaat echt alles.
Waarom moet ze opschrijven dat ze haar nazaat moet ophalen?! Laat ze ze anders op het schoolplein verrotte ofzo?

16 likes

Hahaha nee zij doet t verkeerd. bi-DON niet BI-don

1 like

Lol, ontbijten in je agenda zetten. Zou het inderdaad vergeten zonder een planner

62 likes

Geen idee van wie dit is en het zal vast wat anders wezen, maar wel grappig dat iemand ‘leef’ in een agenda schrijft.

3 likes

Wat is hiervan het probleem nou precies? Productiviteit is ook vrij abstract hé en subjectief. Kennelijk geeft het mensen houvast om dit soort dingen wel te plannen. Laat ze lekker.

4 likes

Ik heb helaas heel veel van dit soort kul informatie in mijn hoofd zitten, dus ik hoef alleen maar spiced chocolate in de zoekbalk op haar site in te voeren en dan begint de ellende al

10 likes

Hahaha. Ik ben zo’n prepper (minus de zwarte plasic vakjes bakjes). Ik smeer op zondag zelfs voor een hele week brood. Gewoon brood + hummus ofzo. Doe ze in een bak in de vriezer en ‘s ochtends stop ik ‘t in mijn broodtrommel. LIFE HACK

6 likes

Zo eens. Zij doet alles thuis, kookt, kookt ook voor Joey als zij niet thuis eet. Ze stelt zich heel afhankelijk op.

12 likes

Maar wordt het brood niet zompig door de hummus?

2 likes

Neeeee! Het is ECHT een life hack. Ben benieuwd wanneer de Foefs ermee komen. You heard it here first!

6 likes

Als zij al Joey’s prakkies kookt is hij toch de afhankelijke?

9 likes

Gelukkig is kids ophalen al 3x deze week gelukt. Zie het zo voor me: “sorry juf, mijn mama had het zo druk met kip halen en de hond uitlaten dat ze niet alle taken uit haar haar planner kon voltooien vandaag. Maar ze heeft deze taak verschoven naar vrijdagochtend 11.00, want dan heeft ze nog een gaatje tussen de was ophangen en brood smeren.”

58 likes

Ik denk dat het wel helpt om al die kleine taakjes die je de hele dag in je hoofd hebt ook opschrijft. Dan hoef je er niet aan te denken. Dus het is vooral mentaal.

8 likes

Ik kan me voorstellen dat het opschrijven van de tijd die je kwijt bent aan kinderen ophalen, ontbijten etc. zorgt voor meer inzicht in hoeveel tijd je over hebt voor andere taken.
Maar dan moet je wel andere taken hebben

15 likes

Haha, ik voelde me al heel raar door al bovenstaande berichten, maar ja, ik heb ook wel autisme, dus kan ook wel wat vraagtekens zetten bij mijn geestelijke gestel

Ik functioneer echt 100x beter door alles uit te schrijven aan taken op een dag. Misschien dat ik ze anders inderdaad niet zou doen, het overzicht verlies en het teveel lijkt. Of wel zou doen, maar dan duurt het heel lang voordat ik er aan begin doordat m’n executieve functies wat minder goed zijn. Door alles in te plannen heb ik een houvast wat me heel veel mentale rust geeft. Ik zie het dan ook niet als megagrote ‘to-do’s’, maar een tijdsoverzicht. Maar als je het als ‘normaal mens’ niet nodig hebt, doe je het toch lekker niet en hou je het bij alleen echte afspraken in je agenda zetten?

(Ik heb trouwens geen planner, maar deze zelfsaboteur weet uit ervaringen uit het verleden dat het me wel vet helpt.)

38 likes

Kun je het dan beter uitleggen? Want ik zie het probleem nog steeds niet. Sowieso werk je productiever als je aan het begin van de dag taken al snel af kan vinken omdat het motiverend werkt. Dan zijn “de hond uitlaten” en “ontbijten” perfecte makkelijke taken.

Het is niet perse zo idioot zoals jij het nu wel heel makkelijk stelt.

1 like

Dat is jouw ervaring en jouw mening. Niet heel raar dat het voor iemand anders juist gestructureerd werkt, of wel?