Haha wie heeft de nieuwe insta-post van mas gezien. Gorgelen om je baby rustig te krijgen?
Dat is een baby HACK ja!!!
of edit het er uit!!! omg is echt niet om aan te horen
Ik kreeg echt kortsluiting van die post. Waar de hel slaat dit op. Echt, deze vrouw
Nou ik dus ook haha. Wat een hack
âTip! Wij zijn er achter gekomen dat uit het niets op een vuvuzela blazen Mila ongeremd laat krijzen, doe dit dus niet! Hier schrikken babies vanâ
Ik heb ook bij mensen opgepast waar de moeder van het kind gewoon thuis was, terwijl ik aan het oppassen was. Dat vond ik ook altijd heel bijzonder.
Huh why hahah
Maar werkte die moeder dan thuis? Want dan snap ik het best wel.
Als je vanuit huis werkt en je om de 5 minuten âMAAHAAAMâ krijgt ben je weinig productief.
Nee volgens mij was het zodat ze een beetje me time had, meestal was ze dan aan het schilderen. Het kind was toen nog een baby, dus ik ging vaak gewoon heel lang wandelen.
Dit is hoe ik mezelf in de toekomst als moeder zie en moet bijkomen van de 10x wakker zijn die nacht. Eigenlijk best een goede lifehack.
Onze Sereen is gewoon een geldwolf
Wow dan vind ik het wel HEEL apart. Dat is toch bizar? Lekker voor de hechting ook.
Dat is waarom ik gewoon geen kinderen op de aarde ga zettenâŚik zie het gewoon voor me dat ik denk âNou, van 1 nacht niet aan mân tiet gaan dat kind niet doodâ en daarom begin ik er gewoon sowieso niet aan.
Zag van de week ook weer zoân bevallingsvideo van Rebecca (ik zoek zo even op en zal m toevoegen) en ik dacht echtâŚNO FUCKING WAY.
Ik heb ook niet echt een kinderwens dus dat scheelt, ik kan me voorstellen dat als je dat wel hebt iets in je brein gewoon âmeewerktâ om het allemaal te verdragen, ik krijg steeds meer bewondering en respect voor moeders (ouders) wat dat betreft.
Maar ik sla over.
Edit: Deze video bedoelde ik. Nu heb ik bij haar wel al het idee dat ze alles als extreem zwaar ervaart maar ik wil niet oordelen over zoiets als een bevalling en als ik dit hoor krijg ik echt spontaan een cijferslot op mân baarmoeder.
Ja je hebt gelijk, ik besef me dat nu ook. Was te judgy. Ik zou zelf 10 mensen nodig hebben denk ik.
Ik zie gewoon voor me, bij de post waar ik op reageerde, een moeder die zoiets heeft van âNou ik wel ook gewoon nog wat tijd voor mijzelf hoorâ en daarom een oppas inhuurt maar misschien is de situatie wel heel anders.
Maar âgewoon wat tijd voor jezelfâ lijkt mij ook een perfecte reden om een oppas in te schakelen Als zij daardoor een leukere moeder is, waarom niet? Zijn toch ook genoeg mensen die kinderen op de opvang laten terwijl ze zelf een vrije dag hebben? Soms moet je gewoon even bijtanken
Maar jij legt mij telkens de woorden in de mond dat ik moeders een schuldgevoel wil aanpraten, dat is helemaal niet zo.
Mijn mening is gewoon net een tandje verschillend, ik denk namelijk dat het wel een verschil maakt, ik ben zelf bijvoorbeeld van baby tot kleuter veel weggeweest ten opzichte van met mân ouders zijn en heb daar veel last van (gehad) maar dat is ook heel persoonlijk en hoeft natuurlijk niet voor iedereen zo te zijn.
Ik realiseer me nu ook dat we dit gesprek voeren in het Beautytopic en dat veel mensen hier niet op zitten te wachten haha (sorry!).
Ik bezocht eerst scrangie.com omdat ik plots helemaal gek was van nagellak. En zo bij de Nederlandse blogs Uitgekomen
Onze poetshulp is er ook als mijn man thuiswerkt, en bij vrienden ook op haar vrije dag, niets raar aan toch?
Dat zal inderdaad niet iedereen kunnen, dan moet je geluk hebben met je sociale netwerk.
Maar het is onzin dat oppassen ervoor zorgt dat je kind niet goed zal hechten of daar op langere termijn last van zal hebben. In sommige landen is het heel normaal om je kind 5 dagen per week naar de opvang te brengen, echt niet dat ze daar slechter van worden of allemaal getraumatiseerd zijn.
(En we hoeven moeders ook niet nog meer schuldgevoel aan te praten over hun keuzes, al die meningen. Laat iedereen lekker hun eigen weg kiezen maken.)
Wij hebben onregelmatige diensten, het kan best zijn dat er in de toekomst iemand komt schoonmaken terwijl ik thuis ben. Zoals ik eerder gezegd heb, als ik recent een kind op de wereld gezet heb (en vooral als het zo heftig is als bij Mas) dan neem ik het er lekker van en komt er iemand anders schoonmaken en worden de boodschappen bezorgd.