Ja dat is net zo erg, Karlie
Dat is ook belachelijk voor het werk dat je doet, maar gelukkig ben je verzekerd, word je bij ziekte uitbetaald, bouw je pensioen op en kun je vakantiedagen opnemen.
Ik verdien zelf ook geen 20 euro per uur hoor, maar ik zou het met liefde betalen aan de huishoudelijke hulp.
Ja maakt uit.
Vlaams heeft gewoon deels een ander vocabulaire en ik vind niet dat je als Nederlander dat verouderd kan noemen want je weet niet waar het vandaan komt.
Haha, ok dan. Leeuwenhart de taalridder.
Mag ik je aan deze post herinneren als je morgen weer 20 mensen afkraakt om triviale dingen? Lijkt me wel zo sportief:)
Jij bent de laatste persoon op heel dit forum die op een Hoog Paard kan gaan zitten meid
Het feit dat je hier nog steeds bent zegt al genoeg.
Huh je stelt zelf een vraag? Zij geeft gewoon antwoord. Over sportief gesproken 
Ohja dat was ik inderdaad even vergeten. Wilde al bijna gaan solliciteren als kinder naar school brenger
Niks taalridder, ze heeft gewoon gelijk. Poetsen en schoonmaken (en ook kuisen) worden in het Vlaams voor dezelfde actie gebruikt. Het wil dus niet alleen âglanzend makenâ (zoals zilver poetsen) zeggen.
Het Vlaamse âpoetshulpâ is dus identiek aan het Nederlandse âschoonmaakhulpâ.
Inderdaad. âPoetsvrouwâ of âpoetshulpâ is helemaal geen denigrerende term. De meeste bureaus die deze diensten aanbieden, verwijzen overigens naar zichzelf als âpoetsbureauâ.
Ja zeker iedere dag eten we pizza ristorante dan
Dat is echt, echt niet waar. 15 euro per uur voor 3 koters + een volledig huishouden doen is ook in jouw âzuidelijkâ dorp te absurd voor woorden, tenzij je maximaal 14 jaar oud bent
Ik vatte het eigenlijk meer op dat @anon13937616 niet beide tegelijk bedoelde.
Dus oppassen of schoonmaken voor âŹ15,- per uur.
Geen idee wat gangbaar is trouwens.
Weet iemand wanneer de early access verkoop van nikkie haar pallette is? Ik kan alleen de reguliere verkoop vinden maar ik heb een mailtje dat ik op de early bird lijst sta. Zou handig zijn als ik weet hoe laat dat dan is maar kan het nergens vinden helaas.
Ik heb heel veel opgepast (tot twee jaar geleden). Meer dan ⏠10 per uur kreeg ik niet en dat was in Amsterdam. âŹ10 per uur was normaal onder mijn vriendinnen die ook allemaal oppasten. Sommigen pasten zelfs op voor ⏠8 per uur.
Ik denk dat je dan een mail krijgt en ze het niet âopenbaarâ maken zodat de site niet overbelast raakt. Maar sta je echt op de early bird lijst of heb je gewoon je email achtergelaten op de site?
Ik kreeg altijd âŹ5, nu lagen de kinderen wel meestal al in bed of deden we nog wat spelletjes en daarna naar bed, dus geen echte grote taken zegmaar.
Heb jij ook een gezin met 3 kids dan? Het is toch een groot verschil of je student bent of dat je dit werk fulltime moet doen om een gezin te onderhouden?
Ja ik snap eigenlijk ook niet dat iedereen hier zo valt over die 15 euro per uur voor oppassen. Vind dit inderdaad precies een bijbaantje voor een student zoals je die zoveel ziet. Meestal betreft dat de zorg voor meerdere kinderen en naar school, clubjes brengen etc. en daar krijg je dan 10 euro per uur ofzo voor. Nu moet je ook eten koken en een beetje opruimen en dan krijg je 15 euro p/u. Ik vind het echt een prima deal voor een student, bij de meeste bijbaantjes krijg je minder betaald.
Het uurloon is best⊠ok, maar zijn je kinderen niet meer dan 15 euro per uur waard??? Dat vind ik echt belachelijk
Je kinderen zijn je waarschijnlijk alles waard, maar als jij een oppas hebt die 15 euro prima vindt is dat toch goed. Ik had een oppasgezin met 4 kinderen en daar verdiende ik 5 euro per uur, ik vond het prima en had het daar naar mân zin. Je gaat zelf akkoord met een bedrag, of je gaat het niet. Als ik 5 euro destijds te weinig had gevonden had ik wel nee gezegd.