Beutyblogtopic XL #9

Nee er stond dat die ouders kinderlijk praatten en dat de kleine nu naar logopedie moest. Ik weet niet zeker of het dan echt aangetoond was dat dat door die ouders kwam? Vond het iig best een kutopmerking.

Die site van OPI, iets met een T dacht ik? Ik bestelde per 250 euro omg.

1 like

Ik ben vier jaar lang schoonmaker geweest voor mensen die daar te lui voor waren. Daardoor had ik geld om mijn studie te betalen. Dus meer luie mensen, please.

69 likes

In België is het superbetaalbaar om een hulp in de huishouding te laten komen. Door dienstencheques maar iets van 7 a 9 euro per uur? Die mensen zelf krijgen uiteraard meer dan dat betaald.
Wij maken er dankbaar gebruik van eerlijkgezegd. Blijft er meer tijd over voor andere zaken. Heeft imo niet per se iets met luiheid te maken.

13 likes

Wat?!
Ik ga inpakken. België, here I come!

25 likes

My God, zo goedkoop is hier in NL niet. Meestal ergens rond de 20 euro per uur. Krijg je niets van terug.

20 euro :astonished::astonished::astonished::astonished:

Hier 10 of hoogstens 12,50 per uur.

1 like

Ohja oops! Laatst had ik 50 euro betaald voor 3 uur werk. Is idd iets goedkoper dan de 20 euro per uur :scream: edit toen ik die 20 typte had ik al een error in m’n hoofd van dat klopt niet.

:raising_hand_woman::raising_hand_woman:. Maar de meesten hebben inderdaad poetshulp en staat bij mij hoog op het verlanglijstje

12,50 is bitter weinig. Met de belasting die ze er over betaald houdt ze nog geen 8 euro per uur over, dik onder het minimumloon.

14 likes

“Poetshulp”

Klinkt echt alsof we in de jaren 50 zitten.

21 likes

Een tientje is zo weinig. Wrs is het maar drie uur per week of per twee weken. Dat is toch echt niet te doen, daar kun je toch niet van rondkomen. Ik betaal altijd minstens 15 euro. Het moet wel de moeite waard zijn.

2 likes

Ik vind 12,50 persoonlijk echt heel weinig. Zelfs als het zwart is. Niemand kan 8 uur per dag, 5 dagen per week zwaar huishoudelijk werk doen, daarnaast krijg je niks als je ziek bent of het huishouden op vakantie is.
Als ik een huishoudelijke hulp heb zou ik ook 20 euro betalen, ik vind dat gewoon redelijk. En dan het liefst wel dat diegene wit werkt, maar dat is lastig te controleren. Via zo’n bureau als Helping wordt ook veel ingehouden, dus dat is niet ideaal.

11 likes

Wat is een betere optie dan?

Echt zwaar offtopic, maar zag laatst een advertentie in mijn buurt Facebook.
Een gezin ( vrijstaande woning, 2 gloednieuwe Tesla’s voor de deur) zochten een oppas voor 3 kinderen onder de zes jaar, voor 3 middagen in de week inclusief boodschappen doen, kinderen van school halen en naar clubjes brengen/halen, eten koken en opruimen voor 15 euro per uur.

Die mensen werden helemaal afgemaakt

28 likes

Zelfs als het zwart werk vind ik het weinig.

1 like

Ja juist. Is fiscaal aftrekbaar ook!

Schoonmaker klinkt al heel wat prettiger.
Het zit m in t woord “poetsen” dan zie je echt iemand voor je die op de knieĂ«n “Ja mevrouw, nee mevrouw” zegt terwijl zij/hij met een borstel elke centimeter van de vloer aan t schrobben is.

2 likes

Het woord poetsvrouw/poetshulp is Vlaams, niet per se jaren '50 of denigrerend.

16 likes

Ik vind 20 best wel veel, maar ligt ook aan de situatie. Mijn schoonmaakster maakt altijd schoon bij mij naast haar reguliere baan. Daar krijgt ze 15 euro netto voor. Dan vind ik dat echt wel voldoende naast studie/ander werk, maar als iemand er echt van moet rondkomen dan is het wel een ander verhaal. Mijn oma heeft ook altijd bij mensen schoongemaakt en zij heeft veel lichamelijke klachten, en laatst zei ze: ‘ik zie de vrouw waarbij ik vroeger de hulp was, zij is nog helemaal kwiek en ik loop er zo bij’. Was niet zuur bedoeld, maar wel als in: het is zwaar en dat wordt best vaak onderschat. Tientje per uur vind ik ook echt niet okĂ©.

4 likes

Dit is omgekeerde wereld hé. Die mensen moeten gewoon fatsoenlijk uurloon bieden voor die verantwoordelijkheid. Je betaalt naar waarde van het werk, niet naar wat degene die het werk uitvoert nodig heeft.

Mensen willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rij en zeker met oppassen en schoonmaak. Belachelijk dat je de zorg over je drie kinderen van onder de zes afkoopt voor vijftien euro per uur.

61 likes