Beutyblogtopic XL #9

Omdat je moet betalen naar waarden en naar hoeveelheid werk. Hun betaling komt neer op nog geen 5 euro netto (!)per kind.

Zelfs voor een schoolmeisje van 17 is 5 euro per uur voor 1 kind al weinig.

Laat staan de zorg over 3 kinderen onder de 5 jaar + allerlei huishoudelijke werkzaamheden+ boodschappen+ de verantwoordelijkheid van ophalen en wegbrengen naar verschillende locaties.

2 likes

Maakt het uit of het Belgisch of Nederlands is? Het is een achterhaalde term.

Nou ik verzorg oude mensen en moet ze medicatie toedienen en andere verantwoordelijke dingen en krijg ongeveer hetzelfde betaald hoor :joy::woman_shrugging:t3:

8 likes

Ohw sorry @Annie wilde jou niet taggen

1 like

Ja dat is net zo erg, Karlie

4 likes

Dat is ook belachelijk voor het werk dat je doet, maar gelukkig ben je verzekerd, word je bij ziekte uitbetaald, bouw je pensioen op en kun je vakantiedagen opnemen.
Ik verdien zelf ook geen 20 euro per uur hoor, maar ik zou het met liefde betalen aan de huishoudelijke hulp.

3 likes

Ja maakt uit.

Vlaams heeft gewoon deels een ander vocabulaire en ik vind niet dat je als Nederlander dat verouderd kan noemen want je weet niet waar het vandaan komt.

70 likes

Haha, ok dan. Leeuwenhart de taalridder.
Mag ik je aan deze post herinneren als je morgen weer 20 mensen afkraakt om triviale dingen? Lijkt me wel zo sportief:)

2 likes

Jij bent de laatste persoon op heel dit forum die op een Hoog Paard kan gaan zitten meid

Het feit dat je hier nog steeds bent zegt al genoeg.

31 likes

Huh je stelt zelf een vraag? Zij geeft gewoon antwoord. Over sportief gesproken :o_o:

7 likes

Ohja dat was ik inderdaad even vergeten. Wilde al bijna gaan solliciteren als kinder naar school brenger

4 likes

Niks taalridder, ze heeft gewoon gelijk. Poetsen en schoonmaken (en ook kuisen) worden in het Vlaams voor dezelfde actie gebruikt. Het wil dus niet alleen “glanzend maken” (zoals zilver poetsen) zeggen.

Het Vlaamse “poetshulp” is dus identiek aan het Nederlandse “schoonmaakhulp”.

38 likes

Inderdaad. ‘Poetsvrouw’ of ‘poetshulp’ is helemaal geen denigrerende term. De meeste bureaus die deze diensten aanbieden, verwijzen overigens naar zichzelf als ‘poetsbureau’.

3 likes

Ja zeker iedere dag eten we pizza ristorante dan

5 likes

Dat is echt, echt niet waar. 15 euro per uur voor 3 koters + een volledig huishouden doen is ook in jouw “zuidelijk” dorp te absurd voor woorden, tenzij je maximaal 14 jaar oud bent

5 likes

Ik vatte het eigenlijk meer op dat @anon13937616 niet beide tegelijk bedoelde.
Dus oppassen of schoonmaken voor €15,- per uur.
Geen idee wat gangbaar is trouwens.

1 like

Weet iemand wanneer de early access verkoop van nikkie haar pallette is? Ik kan alleen de reguliere verkoop vinden maar ik heb een mailtje dat ik op de early bird lijst sta. Zou handig zijn als ik weet hoe laat dat dan is maar kan het nergens vinden helaas.

Ik heb heel veel opgepast (tot twee jaar geleden). Meer dan € 10 per uur kreeg ik niet en dat was in Amsterdam. €10 per uur was normaal onder mijn vriendinnen die ook allemaal oppasten. Sommigen pasten zelfs op voor € 8 per uur.

5 likes

Ik denk dat je dan een mail krijgt en ze het niet ‘openbaar’ maken zodat de site niet overbelast raakt. Maar sta je echt op de early bird lijst of heb je gewoon je email achtergelaten op de site?

Ik kreeg altijd €5, nu lagen de kinderen wel meestal al in bed of deden we nog wat spelletjes en daarna naar bed, dus geen echte grote taken zegmaar.

1 like