Ja dat zou misschien wel logisch zijn inderdaad haha. Nee echt die early lijst.
Toen ik bij mensen thuis schoonmaakte vroeg 50 euro voor 3 uur dus 17 euro per uur ongeveer.
Het is niet dat mensen altijd die keuze hebben heâŠ
Maar goed, ik heb ook heel lang schoongemaakt én opgepast als student voor 12,50 per uur en ik vond dat prima. Ik hoefde geen pensioen op te bouwen en het is niet dat daar nog wat vanaf ging, om het zo maar te zeggen. Maar je moet je eigenlijk wel beseffen dat als jij zou weinig vraagt, je mensen die wel een gezin moeten onderhouden van hun schoonmaakjob, belasting betalen en pensioen willen opbouwen wegconcurreert. Dat had ik toen nog niet echt door maar dat vind ik wel iets om te onthouden voor als ik zelf ooit iemand wil inhuren.
En hoeveel cavia en hamsterkooien moet je leegmaken hiervoor?
En dan ook met drie uur in de week of hoogstens zes? Denk het niet.
In België is het systeem inderdaad mede ingevoerd om zwart werk (en dus het ongecontroleerd/onderbetaald werk) in de kiem te smoren. Mensen worden nu aangemoedigd via een bureau iemand aan te nemen want dit is veel goedkoper/fiscaal interessanter én zo krijgen de mensen die er werken meteen een goede omkadering en - hopelijk - juiste verloning. Er worden ook heel duidelijk regels meegegeven vanuit het bureau welke taken al dan niet mogen worden uitgevoerd.
Hallo ik ben hier nieuw terecht gekomen.
Volg mascha al vanaf het begin af aan maar het is om te huilen geworden. âOm freaking nomâ, âburpy burp wie gelooft in burpen?â
Kind totaal overprikkeld door hele dag geluiden en dan de verloskundige bellen omdat ze heel hard huilt.
Waar heb ik zojuist naar gekeken denk ik steeds vaker!
Maar het is dus geen nutteloze discussie, want het blijkt dat veel mensen niet eens beseffen dat ze hiermee een schadelijke situatie in stand houden. Veel van deze mensen werken zwart, omdat ze simpelweg niet genoeg verdienen on het eerlijk te kunnen doen.
Als jij een schilder wil inhuren voor (ik noem maar wat) âŹ50 per uur en dat vind je te duur, dan zeg je ook niet âboehoe dat drukt te veel op mn portemonnee. Doe je het niet voor âŹ30? Dan ga je zelf schikderen oid. Maar bij een huishoudhulp moet het wel kunnen, terwijl het voor veel mensen een luxe is -> betaal dan ook fatsoenlijk.
Ik haal nog even het artikel aan dat @LizzyBennet plaatste hierover:
Mascha in de vlog van vandaag: âMila (een baby van 1,5 maand oud) is best wel sociaalâ 
Misschien ligt het aan mijn referentiekader maar ik zie dat dat juist vaak wel verwacht wordt (gaat het vaak over in van die fb groepen). Ik dacht juist dat het iets is waar bijna alle zzpâers last van hebben, maar misschien bij huishouden en kinderzorg wel nog erger.
Serena is ook weer lekker aan het schooien voor een verbouwing in huis 
Heel goed gezegd! Mijn voorbeeld van de schilder voor âŹ50 pu is idd niet dat iedereen maar krom moet liggen om dergelijke zaken te onderhouden, maar meer bedoeld om aan te geven dat men daarbij ook gewoon betaalt wat het kost of waard is. Zoân systeem als BelgiĂ«, voor zowel huishoudelijke hulp als kinderopvang, beter geregeld is en juist goed om zwart werken ed te voorkomen.
Ik ben het in principe helemaal eens met jouw post, maar âonzinâ is een beetje overdreven aangezien aangezien er ook mensen zijn waar we wĂ©l naar kunnen wijzen. Hierboven werden al wat voorbeelden gegeven van mensen die het geld goed kunnen missen en vervolgens hun schoonmakers en babysitters afschepen met een laag uurtarief. Dat is ook wat ik zelf om mij heen zie: een groep van relatief rijke gezinnen die bewust voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Dit is echt precies de reden dat ik nog geen schoonmaker in de hand heb genomen. Ik wil iemand die doorbetaald wordt bij ziekte, verzekerd is tijdens het werken en pensioen opbouwt. Als particulier is dat gewoon niet te regelen of te betalen. Via helpling is het nauwelijks beter en wordt vooral helpling er beter van.
Ik heb ook alleen een mail gehad dat ik op de lijst sta, maar verder niks. Kon er op Twitter oid ook niks over vinden hoe laat dat dan is. Zal wel komen in de loop van de middag denk ik? Maar irritant dit ja
Het is even geleden dat ik er echt goed naar gezocht heb, dus misschien inmiddels meer dan toen. Ga nog maar eens op zoek. Woon ook niet in de randstad dus misschien dat er hier minder behoefte aan is?
Dat is de gewone sale toch, niet de early bird? Nouja we zien wel haha
Ik vind het ook irritant dat ze niet zeggen wanneer die early access emails komen. Ik wil hem niet missenđ
Die early access heeft toch geen zin? Ze doen dat puur om zich voor te kunnen bereiden op de hoeveelheid mensen, zodat de server niet crasht.