Beutyblogtopic XL #9

Haha tsjahpractice what you preach is moeilijk voor de foefjes. Stop gewoon eens met al die zooi bestellen/ontvangen.

Echt zij zit zo in mijn irritatiezone momenteel. Alsof ze alle wijsheid in pacht heeft na 8 weken. Ja, het slaapgebrek is minder erg dan ik van te voren had verwacht (ik dacht echt dat wordt drama, maar met name de eerste weken viel het me alles mee) maar kom op, ze is 8 weken. Ja het is prachtig mooi, maar als je kind over 8 maanden nog steeds regelmatig voor gebroken nachten zorgt is het gewoon kut en ben je moe. En de een bereikt dat punt sneller dan de ander en als jij het na 8 weken wel helemaal kut vindt dat je gebroken nachten hebt, is dat ook goed. Moederschap is namelijk geen wedstrijd Massa! Fijn dat jij het nu niet zwaar/erg vindt wil niet zeggen dat een ander het slaapgebrek niet erg mag vinden? Echt arghhhh ze bedoelt het vast niet zo, maar voor iemand die hordes “moedermaffia” over haar heen krijgt is dit ook wel lekker vingertje wijzen.

Edit; oh haha @Coco ging wat mis want had ene reactie op jouw opmerking over hun koopgedrag moeten zijn.

26 likes

En dat ze nu verder nog weinig doet, wat natuurlijk heel normaal is met 8 weken, zal het slaapgebrek ook wel minder erg maken, toch? Lijkt me veel lastiger als je 9/10 uur per dag van huis bent zoals de meeste moeders na 12 weken (en vaders na 1 week).

8 likes

Ja, in mn verlof ging ik smiddags vaak ook gewoon nog even naar bed als het een rommelige nacht was geweest inderdaad. Dat scheelt ook veel, nu moet ik gewoon werken ook na een kutnacht :joy:

5 likes

Ik kijk uit naar haar gezeur als ze over 6 maanden moet verhuizen met een baby van 6 maanden, Gregor en alle spullen waar je een Walmart mee kan vullen.

4 likes

Wow Nikkie dr palette is bijna uitverkocht, ben echt benieuwd hoeveel paletten er waren

Oooohhhh ik ben al de hele avond tegen mezelf aan t zeggen dat ik t niet nodig heb in me leve

1 like

Echt wel

9 likes

Zelfde situatie met 2 kids werd me vorig jaar aangeboden voor €5 per uur. Toen jullie tegen me zeiden dat dat bizar weinig was, heb ik er wat van gezegd en haar reactie was:“wees blij, is netto in je handje”
Hahahahaha nee dat doen we niet zo. Schaamteloos gewoon

6 likes

Hahah ik ook

De hele avond: niet doen, je hebt het niet nodig
Ik nu: WAAROM HEB JE HEM NOU NIET EERDER GEKOCHT TRUT

11 likes

Huh mas zegt dat ze bewust heeft gekozen voor sporten, vijf dagen in de week, om 10:00 's ochtends. Ze vlogt al jaren elke dag maar dit heb ik ff gemist hoor.

62 likes

Ik heb het palette na het lezen van jou bericht direct gekocht. Iets met fomo en support! :see_no_evil: Was ook al de hele dag aan het twijfelen, of ik hem echt nodig had? Nu wel blij dat ik hem heb gekocht nu ik verder lees dat het palette is uitverkocht!

1 like

Nouja het slaap gebrek gaat ook steeds zwaarder wegen natuurlijk. De eerste paar weken zijn voor de meeste ook wel te doen, maar daarna gaat het toch een stuk pittger. Vooral als je op moet staan voor je werk of een ander kindje. Of als ze krampen krijgen en echt 2 uur wakker zijn ipv 20 min voor een voeding. En sorry heb het al vaker gezegd: zij heeft ook wel heel veel verzachtende omstandigheden. Wat de scherpe randjes er wel een beetje vanaf haalt. En ik ben een piepklein beetje jaloers.

Ik vond haar vroeger echt goed. Ze was altijd een van de weinige die (op een enkele keer na) nooit smoesjes had om haar artikelen en vlogs niet op tijd af te hebben. En ze had ook altijd veel content.
Maar nu is het alleen maar baby, stofzuigen, troep
uitpakken. The end.

@Mari hahaha ja een inloophuis ipv een inloopkast :joy: Zie ze het nog doen ook! “En dit is mijn kamer voor back-ups.”

9 likes

Ze had in haar zwangerschap al alle wijsheid in pacht terwijl ik vaak dacht: op welke planeet hebben ze je dat wijsgemaakt?

Maar reacties werden hormonaal afgekapt want ze had immers jaaarenlang ervaring in de kinderopvang ( ‘werk haha geen stage haha!!’)

En nu komt ze op zoveel terug wat ze eerst moedermaffia mening noemde. Na 8 weken. Dus over 3 maanden plaatst ze weer iets wat ze dan weer geleerd heeft tov haar gigantische 8 weken ervaring.

20 likes

Ik vind de moedermaffia hier ook weer strong hoor

13 likes

Ik vind het zo jammer dat Mascha helemaal niets meer laat zien in haar vlog, buiten het samen in huis zijn om. Gaan ze ergens koffie drinken of wandelen, dan zie je alleen even snel de grond (?). In de vlog van gisteren komen Anna en Nassim langs, ik dacht eindelijk wat andere beelden
maar nee. ‘An en Nassim zijn net op bezoek geweest’
 De vlogs worden er op deze manier niet leuker van!

14 likes

Mascha is toch wel het levende bewijs dat ik nooit kinderen wil. Mijn God wat een vreselijk leven als je 24/7 zo aan huis gekluisterd bent en het enige uitje wat je hebt een wandeling in de buurt is.

4 likes

Het kan ook echt wel anders hoor! Mijn beste vriendin haar dochtertje is even oud als Mila en gaan al dagjes weg of lekker even ergens lunchen.

4 likes

Dat is echt geen standaard voorbeeld. Ieder z’ n eigen ding, maar ik vond het opeens heerlijker dan ooit om op pad te gaan en op bezoek om uit die 4 muren te zijn. Wagen achterin de auto en weg.

3 likes

De foefjes moeten doen waar zij zich prettig en gelukkig bij voelen, maar ik ken oprecht niemand die zo aan huis gekluisterd is :wink: niet echt een goede weergave van de werkelijkheid voor de meeste mensen (maar goed dag was hun vlog pre-baby ook al niet, zij hebben toch wel een totaal andere levensstijl en manier van hun leven invullen dan de “gemiddelde” persoon, wat denk ik ook maakt dat mensen ernaar kijken want het is anders dan wat je kent ofzo).

1 like

Ik ook, als het voor Mascha mee valt is dat toch prima. En als het voor een ander zwaarder is is dat ook prima. Vind dat hele “wacht maar tot ze ouder is” zo zinloos. Nu is het voor haar goed te doen, laat haar lekker genieten zonder een zwarte wolk boven haar hoofd te willen hangen omdat het ooit misschien zwaarder wordt. Vind dat net zo goed mordermaffia.

7 likes