Beutyblogtopic XL #9

Ze verzenden met Hermes, jullie gaan er lang op mogen wachten, met hun loze beloftes altijd.

3 likes

Ja same, wat een deceptie. Hopelijk snel!

1 like

Bij mij ook en hij staat er nu ook 2 keer in inmiddels. Kreeg wel een dispatch mail.

1 like

‘Sooosielug’

7 likes

Heh ik kende voorheen alleen maar post nl , dhl , en ups ( en nog iets met een g). Maar door het forum ken ik nu dyna logics en hermes
 Zoveel post bedrijven en alsnog gaat het vaak mis.

2 likes

Maar ze heeft ook heel vaak de hik!

Ik dacht precies hetzelfde. Van wat wij in de vlogs gezien hebben, heeft de baby pas 1x echt gekrijst, want 't is zo een zoete baby. En daar dan meteen reflux aan willen hangen.

En ĂŒberhaupt die neiging idd om alles een naam of oorzaak te willen geven. Soms krijsen baby’s zonder reden

4 likes

Vaker dan me lief is zelfs, haha

Of zou ik ook verborgen reflux hebben?

9 likes

Ik snap de kritische reacties over de paardenmeid wel hoor, maar ik denk dat ze doelt op bijvoorbeeld samenlevingen in Amerika (zowel het noorden als het zuiden) die voor de kolonisatie door christelijk Europa heel anders omgingen met gender. Vrouwen hadden er vaak meer rechten dan Europese vrouwen in die tijd, en queer mensen bijvoorbeeld werden in sommige samenlevingen gezien als spiritueel gezegend als ik het goed heb.

Wat paard en intuĂŻtie daarvan maakt is een beetje vreemd, maar ze zal er vast een boek over hebben gelezen (of een Youtube video over gekeken).

3 likes

Oh nee, misschien kan je moeder even de verloskundige bellen om te checken?

2 likes

Volgens mij is dat ook een ‘Oei ik groei’ uitvinding en grotendeels onzin. Maar ja, het geeft houvast in roerige tijden.

even een tip: staat er al een gewicht/afmeting bij? Als dat er niet bij staat dan blijft de datum verschuiven, dan heeft postnl het pakketje nog niet ontvangen maar issie wel aangemeld

1 like

Ik kreeg een melding dat ie vandaag bezorgd zou worden, maar ik kan de deur niet openen ivm werk dus heb m verplaatst naar zaterdag. :sob:

1 like

Hier isie binnen! Niet bij mij maar bij vriendin!

1 like

Ik weet verder niet echt iets van baby’s, maar in die docuserie op Netflix ‘Babies’ hebben ze één aflevering over de groei van baby’s waarin een wetenschapper elke dag baby’s gaat opmeten voor haar onderzoek. En toen ontdekte zij dat baby’s heel veel dagen helemaal niets groeien en dan in één dag echt opeens een centimeter (? of minder haha geen idee meer) bij is. En dat zij toen dacht van: ‘huh, dat kĂĄn toch niet’. Maar dat daar dus die ‘regeldagen’ vandaan komen, dat je baby dus opeens een groeispurtje heeft en daardoor pijn heeft en meer honger enzo. Dus het is echt!

4 likes

Ja dat vond ik ook supertof om te zien! Zo bizar he hoe die groei gaat eigenlijk!

Maar dat is een sprongetje toch, geen regeldag. In een sprongetje verandert er ineens echt super veel qua groei en zicht en slaan ze daarvan op tilt. Geheel begrijpelijk.

(Yes nu kan ik ook eens over m’n eigen ervaring vertellen) ik ging een x oppassen op m’n achternichtje die in zo’n rite de passage zat, toen ze vier maanden was ofzo. Mijn goddddddd ze stopte niet met huilen. Ik voelde me zo’n faler, niks werkte, ze was buiten zichzelf van verdriet. Uiteindelijk ging ze wel goed op een doekje dat naar haar moeder rook. Maar ik vond het zo zielig, ik raakte zelf ook bijna paniek.

1 like

Oh ja geen idee! Ik zei al: ik weet niets van baby’s haha. Voor m’n gevoel was dit hetzelfde. In ieder geval een dag dat een baby opeens heel erg ontwikkelt.

En interessant @LizzyBennet! Ik kan me niet herinneren dat ze in die docuserie zeiden of ze wel of niet te voorspellen waren
 ik geloof van niet!

1 like

Gaat googlen wat een regeldag is

15 likes

Tot vandaag kende ik dit niet (en ik vind het prima)