Beutyblogtopic XL #9

Mijn palette is net bezorgd! Ben zelf alleen nog niet thuis, zo veel zin om hem open te maken

8 likes

Ik heb hem ook binnen, ga straks meteen even klooien :heart_eyes:

3 likes

Dat wil ik wel onderzoeken :smirk:

1 like

Ja zo leuk :smiling_face_with_three_hearts: dit was van vorig jaar, toen hadden ze samen een kort filmpjes opgenomen:

2 likes

Op voorwaarde dat we eerst Miguel in Spanje opzoeken.

2 likes

Oke ik heb er inmiddels even mee gespeeld en alles is zo mooi :heart: Denk echt dat ik hem veel ga gebruiken

Edit: en nu sta ik bij de snackbar met aan de ene kant heel andere oogschaduw dan aan de andere kant :upside_down_face:

69 likes

Mas en Krek hebben de heeele zondag een zelf betaalde cursus gevolgd. De best ever. Hoe je je kind in een ritme duwt om te slapen. Zodat je zelf kan slapen. En daarna volgde de béste nacht OOIT.

Edit: samenvatting rest van de vlog van vandaag: sokjoet aikent.

42 likes

Zo overdreven weer

1 like

Ik zag van de week een tweet voorbij komen van een baby slaap coach die baby’s feliciteerde met hun slaap diploma. Toen zat ik al van wtf. Maar dat is dus blijkbaar het nieuwe coaching ding geworden :sweat_smile:

18 likes

Maar krijg je dat diploma bij 1x doorslapen? Voelt een beetje als de middelbare school met een so Franse woordjes, die onthou je voor 5 minuten en een dag later heb je geen flauw idee meer wat oublier nu eigenlijk betekende…

74 likes

image

117 likes

Geen idee! Ik heb nog even op die vrouw haar profiel gekeken en alles was natuurlijk life changing, waardevol etc.

Er is natuurlijk niks mis met hulp krijgen/ vragen als je baby niet slaapt of slecht slaapt. Maar ik vind het heel bijzonder dat er daar dan gelijk weer coaches voor zijn die doen alsof zij het wiel hebben uitgevonden en dé oplossing van al je problemen zijn.

1 like

Ik kijk mascha’s vlog niet, maar waarom moet een baby van een paar maanden al doorslapen?

Niks moet en elke baby heeft een ander ritme. Fysiologisch gezien kan een baby volgens mij met twee maanden ofzo doorslapen, weet het niet precies meer. Maar met doorslapen wordt dan een periode van acht uur slaap bedoeld (edit: of 6 uur maar zelfs, geloof ik) Als je kind om 19.00u in bed ligt, betekent dat dus dat hij tot 1.00 - 3.00u kan slapen, en niet meteen het klokje rond.
Er kan ook nog verschil zijn of je borstvoeding of kunstvoeding geeft. Borstvoeding wordt sneller verteerd, met kunstvoeding slapen baby’s vaak wat langer.

Edit: je vroeg ‘waarom’ :woman_facepalming: Even over een woord heen gelezen. In dat geval heb ik geen idee :grin:

3 likes

Omdat ze de volgende morgen vroeg op moeten om naar hun job te gaan waar ze zich± 8uur moeten concentreren… Ooh wait :thinking:

Ik ben trouwens zeker niet pro baby’s die zo jong ( geforceerd) doorslapen.

16 likes

Ja en de hele dag in de wangetjes duwen en knijpen met 2 vingers is een must.

Ik vind het wel typisch dat Mas aan de ene kant zo vocaal is dat ze anti-coaches en kwakzalverij (essentiële oliën) is, maar tegelijkertijd zichzelf wel laat coachen en van alles laat wijsmaken op andere vlakken

62 likes

En laat Mila overdag ook op een vaste plek slapen!
Nu associeert Mila papa en mama als slaapplek. Mascha wil eten maar Mila ligt zo lekker op haar buik te slapen.
Hup! Naar bed

1 like

Moeten jullie niks doen aan haar voorkeur houding? Op filmpjes kijkt ze maar 1 kant op

Vloggloss:
Het gaat prima met haar voorkeurshouding thanks

4 likes

Het lijkt mij echt zo vreselijk als iedereen je adviezen geeft over je opvoeding en jouw rol als ouder, ik zou echt een keer per week gaan vloggen als ik Mascha was (kom ik met mijn adviezen).

10 likes