Precies dit. Ik denk echt dat dit te maken heeft met alle influencers en social media ansich. Dat het nu een âtrendâ is om te laten zien dat je succesvol bent of âwereldwijsâ op je social media en dat je nu al die coaches ziet op social media, maakt dat er nu steeds meer mensen denken âdat wil ik ookâ (zelfde met vloggen, het aantal jongeren dat vlogt is ook opeens enorm) of âzo moet ik ook levenâ.
Een paar jaar geleden met de hele fitness trend op IG was het hetzelfde verhaal. Ik zag in mijn omgeving dat iedereen opeens heel druk was met naar de gym gaan, zeer gezond eten enzo terwijl dit hiervoor niet echt het geval was, als mensen al naar de gym gingen dat zetten ze dat niet op IG, en men was er toen niet zo obsessief mee bezig, maar toen kwam er ineens een periode dat iedereen druk bezig was met naar de gym gaan, gezonde voeding en dit ook op IG zetten. Na een tijdje, toen ook de grote influencerhype rondom fitness ging liggen, zag ik om me heen dat mensen ook weer minder obsessief met naar de gym gaan en gezond eten bezig waren.
tl;dr het coachen, (obsessief) bezig zijn met persoonlijke ontwikkeling en alles uit je is een leven willen halen is (naar mijn mening) een hype die wordt gevoed door social media, net als de hele fitness trend van een paar jaar terug.
Op zich kan ik mij wel vinden in haar struggles, ben nu 24, bijna klaar met mân master en geen idee wat ik nu met mân leven wil doen. Ben gewoon van school naar studie gedaan, steeds als doel gehad om mân studie te halen, maar nooit met een doel wat ik later dan met die studie wilde gaan doen, heb niet het gevoel dat ik de afgelopen jaren genoeg gedaan heb om te ontdekken wat ik wil met mân leven na mijn studie.