Beutyblogtopic XL #9

Ik weet niet of je dit meent of niet want ik kan me dit gewoon echt niet voorstellen.
Iemand die minimaal twaalf jaar gestudeerd heeft beoordelen op enkel en alleen een foto op een website en dat zonder schaamte toegeven? Dat is toch op niets gebaseerd?

14 likes

Ohh men Don’t get met started. Mijn vader zou zeggen: daar loopt het je toch dun van weg

( klinkt beter in het Limburgs :crazy_face:)

5 likes

Ze beoordeeld toch niet enkel alleen op een foto? Ze zegt alleen dat ze dan al een beeld heeft en dat kan ik me goed voorstellen. Tuurlijk kan dat beeld niet kloppen. Maar snap goed wat ze zegt. Zeker bij een gynaecoloog waarbij er vaak ook intieme onderzoeken gedaan worden is het denk ik wel belangrijk om je prettig te voelen. Uiteraard is kennis belangrijk maar hoe een arts met je omgaat is ook een heel belangrijk onderdeel.

2 likes

Ondertussen heeft die kapster wel meerdere foto’s van Debbie op haar insta als resultaat van haar werk. Dus lijkt mij niet dat Debbie dan echt zo lastig is want ze gebruikt haar wel als promotie materiaal van der werk.

1 like

Niet zo van de cancel cultuur maar dit wel even tot twee keer toe benoemen en er een vaste post van maken ipv alleen een story.

Vrouwelijk ondernemers moet je steunen als het kan. Maar deze x niet.

Allemaal nogal tegenstrijdig Debz

7 likes

Hoe heet die kapster Wendy op insta?

2 likes

Ik stuur je een pb, weet niet of ik dat hier mag plaatsen. Zie trouwens net dat ze nu wel alle foto’s van Debbie heeft weggehaald.

1 like

Boeiende is; deze meid beweert psycholoog te zijn en ik ben er honderd procent zeker van dat ze op deze leeftijd in ieder geval nog geen behandelend psycholoog is zoals we psychologen kennen. Gewoon misleiding dus.

Linkedin: ze heeft enkel een bachelor in de psychologie. Dan ben je dus geen psycholoog, maar gedragswetenschapper. Met de nadruk op wetenschapper. Heeft dus ook nul praktijkervaring, scholing, intervisie of een diagnostische aantekening.

Edit: ze schrijft dus ook allemaal dingen over ‘drie jaar geleden zat ik er doorheen, zelfsabotage, niet alles uit leven halen’. Enige wat ik kan denken, drie jaar geleden was jij achttien en ging je door de gebruikelijke ‘klaar met de middelbare school, nu komt het leven, I’m an adult, oh shit het leven is dus best ruk, wat nu?’

72 likes

19 zijn is zwaar, true story.

33 likes

53 likes

En op mega ambitieus!

1 like

‘Ik haalde niet alles uit het leven.’
Als je in het eerste jaar van je studie zit wat moet je dan allemaal uit het leven halen? Ik snap niet echt waarom mensen niet meer tevreden zijn met studeren, misschien een leuk bijbaantje en nog wat sociaals erbij. (Als je dat al wilt.) Nee wat je echt moét doen tegenwoordig is om 5u opstaan om je 3u durende morning routine te doen.
Ik vind het echt een beetje ziekelijk dat iedereen (en vooral zulke jonge mensen) iedere minuut van hun leven nuttig willen besteden. (En volgens mij is het ook niet goed voor je. Een beetje verveling is goed voor je creativiteit, toch.)

111 likes

Zo waar. ‘Gek op persoonlijke ontwikkeling’ kotssssss

1 like

Hahah ik zou echt zo graag terug willen maar studententijd (hoewel ik dat nog steeds redelijk heb met studie en baan in een nachtclub maar ben de enige dus dan is het toch minder ). Echt een gemis als je daar te snel doorheen gaat omdat je er anders niet ‘alles uithaalt’. Studeren was zo chill.

6 likes

Mooiste is: alles uit het leven halen staat voor zo iemand dus gelijk aan geld verdienen. Ze is nog niet afgestudeerd genoeg om echt iets te kunnen in haar vakgebied (no offense, maar een bachelor psycholoog kan niet behandelen), maar start wel een bedrijf daarin. Ga daar dan eerst lekker alles uit halen i.p.v. uit de portemonnee van kwetsbare zoekende mensen.

13 likes

Dit hele alles uit je leven halen of de altijd productive zijn vind ik best schadelijk. Ik merk zo erg aan de mensen om me heen (studenten) dat ze zo’n mega druk voelen om succesvol te zijn op jonge leeftijd. Ook dat je uniek moet zijn want jij bent je eigen merk blablabla.
Het lijkt me toch gewoon oke om 30 te zijn en niet een geweldig succesvolle carriùre te hebben, huis, partner, super werelds en cultureel zijn want je bent in veel plekken geweest etc
 (helpt ook niet om all die influencers te zien die super rijk zijn op hun 21ste ofso)

17 likes

Ik denk niet dat ze op zoek is naar veel geld verdienen, maar oprecht gelooft dat zij als 22-jarige mensen kan helpen met hun leven om te gooien. Complete bullshit natuurlijk. Je hebt gewoon niet genoeg levenservaring op die leeftijd. Ik kan alleen maar hopen dat ze over 10 jaar denkt over haar 22-jarige zelf “you knew nothing Liset”.

5 likes

Dat geloof ik niet zo. Ze heeft een afgeronde bachelor in een vak waarvan je als student weet dat de titel niet beschermd is en die bescherming wordt afgevangen door registratie (Ze heeft zelfs een bestuursjaar bij de beroepsvereniging waar je registreert gedaan). Als je dan na je bachelor een bedrijf begint waarin je laagdrempelig gaat behandelen, in plaats van dat je eerst de stap zeg om meer bekwaam te worden, geloof ik echt niet dat dat puur naĂŻviteit is. Daarnaast geloof ik best dat een 22 jarige starter onder begeleiding kan beginnen met behandelen.

9 likes

Ja je kunt toch maar beter tevreden zijn met wat je hebt dan altijd maar streven naar beter/gelukkiger.
Ik ben een luie donder en I love it.

9 likes

Mijn psycholoog zegt juist dat ik dingen meer los moeten laten en meer in het nu moet leven, ipv alles in één dag stouwen en m’n hele leven uitstippelen. Beetje de boel de boel laten zeg maar.
Grappig wel dat iemand van 22 denkt dat ze het beter weet. Juist die houding zorgt naar mijn idee voor burn outs bij mensen

9 likes