Geweldig!
‘Ik ben dol op persoonlijke ontwikkeling’ is mijn nieuwe ‘Ik hou van hobby’s’
Totaal nietszeggend geklets in de ruimte
Geweldig!
‘Ik ben dol op persoonlijke ontwikkeling’ is mijn nieuwe ‘Ik hou van hobby’s’
Totaal nietszeggend geklets in de ruimte
Maar er zit wel een verschil met starten met behandelen onder begeleiding van een gekwalificeerde psycholoog of een random coach.
Dat is precies wat ik zeg.
Dat is waar, maar er zijn ook veel mensen die er wel stress van ervaren. Niet dat iedereen een luie donder moet zijn trouwens, je mag best wat nastreven in het leven maar voor sommige mensen wordt het zo obsessief.
Precies dit. Ik denk echt dat dit te maken heeft met alle influencers en social media ansich. Dat het nu een ‘trend’ is om te laten zien dat je succesvol bent of ‘wereldwijs’ op je social media en dat je nu al die coaches ziet op social media, maakt dat er nu steeds meer mensen denken ‘dat wil ik ook’ (zelfde met vloggen, het aantal jongeren dat vlogt is ook opeens enorm) of ‘zo moet ik ook leven’.
Een paar jaar geleden met de hele fitness trend op IG was het hetzelfde verhaal. Ik zag in mijn omgeving dat iedereen opeens heel druk was met naar de gym gaan, zeer gezond eten enzo terwijl dit hiervoor niet echt het geval was, als mensen al naar de gym gingen dat zetten ze dat niet op IG, en men was er toen niet zo obsessief mee bezig, maar toen kwam er ineens een periode dat iedereen druk bezig was met naar de gym gaan, gezonde voeding en dit ook op IG zetten. Na een tijdje, toen ook de grote influencerhype rondom fitness ging liggen, zag ik om me heen dat mensen ook weer minder obsessief met naar de gym gaan en gezond eten bezig waren.
tl;dr het coachen, (obsessief) bezig zijn met persoonlijke ontwikkeling en alles uit je is een leven willen halen is (naar mijn mening) een hype die wordt gevoed door social media, net als de hele fitness trend van een paar jaar terug.
Op zich kan ik mij wel vinden in haar struggles, ben nu 24, bijna klaar met m’n master en geen idee wat ik nu met m’n leven wil doen. Ben gewoon van school naar studie gedaan, steeds als doel gehad om m’n studie te halen, maar nooit met een doel wat ik later dan met die studie wilde gaan doen, heb niet het gevoel dat ik de afgelopen jaren genoeg gedaan heb om te ontdekken wat ik wil met m’n leven na mijn studie.
Ik ben 36 en weet nog altijd niet wat ik wil doen met mijn leven. Gek genoeg ben ik heel gelukkig

Klopt! Heb hem terug gevonden.
Wow ik schrik hier echt van, ze denkt te kunnen behandelen met een bachelor? Er zit geeneens een praktisch onderdeel in de meeste psychologie bachelors. Stage lopen doe je pas tijdens de master. En sowieso maar een paar klinische vakken, want er zijn zoveel masters die je na je bachelor kan doen (dus een hele brede bachelor is het), want je kan je richten op het bedrijfsleven, kinderen, medisch etc.
Verder wil ik wel nog bijdragen dat het opzich wel zou kunnen op die leeftijd. Ik ben 23 en psycholoog, levenservaring is niet kwantitatief. Wel krijg ik wekelijks intervisie, supervisie en werkbegeleiding om te mogen behandelen. Dus daar had je ook wel gelijk in. Blijf het wel bizar vinden van d’r
Weten we eigenlijk wat er precies is gebeurd ? Heb even zitten lezen maar er zijn dus dingen niet gegaan zoals afgesproken, maar ben toch wel benieuwd omdat echt alles wat ze zegt geweldig klinkt
‘…wat ze niet kunnen missen. (…) wordt vaak gebruikt als excuus.’ (…) want de enige die jij hierbij saboteert ben jij zelf.’
Op deze manier begin je blut en met een schuldgevoel aan je te dure 1 op 1 coachingstraject, want je hebt jezelf zitten saboteren.
Ik kan me voorstellen dat Cynt als 5-sterren luxemeit en introvert niet blij wordt van twee volle dagen reizen met mensen die ze niet kent en tussendoor amper slaapt in de buitenlucht. Ze dacht bij het woord lodge waarschijnlijk dat er een koelkast op de kamer zou zijn ipv drie vogelspinnen. Can’t blame her. Lijkt me ook echt kut dat je dan ook niet een dagje rustig aan kan doen en mee moet met het programma.
Ik ben zelf de jungle in gegaan bij Puerto maldonado en het was 1 van de beste ervaringen ooit. De geluiden van de jungle zijn heftig, het zit vol kakkerlakken, tarantula’s, en andere insecten. En je zit echt in de jungle ver weg van de beschaving. Niettemin vond ik het prachtig. Ik kan me wel inbeelden dat dat niet voor iedereen is en zij zijn ook wel enkele dagen enorm lang op pad geweest. Wij zijn daar toen naar de papegaaien gaan kijken oa en het was wel echt adembenemend.
Klinkt als mijn grootste nachmerrie
Kán ik me inbeelden
ik ging een avond mijn tanden poetsen en toen ik in mijn toiletzak achter mijn tandenborstel greep kwam er een kakkerlak uit lopen … je moet daar wel echt de knop om kunnen zetten wat dat betreft. Maar het is ook echt prachtig en zo ontzettend anders dan wat we kennen. ‘s Nachts veranderen de geluiden constant, elk uur heeft andere geluiden (en geuren). Het is echt een heel krachtige omgeving. Maar goed ik ben wel echt een natuur mens maar kan me heel goed voorstellen dat dit voor sommigen niets is.
Vreest niet we zijn gered.
We kunnen allemaal coach worden!
16 dagen 
Dit is heel wat anders, leefstijlcoaching is gericht op mensen met obesitas.
Dat konden we toch juist allemaal al. Dat is het probleem.
Dit is een post-hbo voor personen opgeleid in (para) medische beroepen.
Die post van Martine 
Prima dat je bepaalde dingen voelt en daaruit kracht en energie kan halen, maar die foto’s maken het dan voor mij weer zo raar en nep. Dan ga je dus een camera neerzetten op zelfontspanner om een heel “speciaal moment” vast te leggen. Hoe speciaal is dat moment dan echt als je alles regisseert? Volgens mij ben je dan meer bezig met het maken van die foto dan met het voelen van dingen.