Mag ik vragen over wie je het hebt?
Ik volg al jaren Marit Hollander (sinds de tijd van Personal Body Plan) en zij is ook al een tijdje een coach geworden en vind haar stories de laatste weken/maanden zo irritant, de manier waarop zij pretendeert het zo goed te weten.
Meehhhhh ik wil vlogs van massa. Heb ik geen recht op, I know, but I want iiiittttt
Ja ik ook, elke ochtend weer denk ik meh, hoe moet ik nu wakker worden.
Maar wacht even, we kunnen allemaal coach worden ook zonder een cursus toch?? Is het niet zo dat ik me vandaag gewoon coach kan noemen, morgen therapeut en van het weekend behandelaar?
Absurd dat mensen voor advies naar mensen met zoân titel gaan en misschien wel hun toekomst in de handen van die mensen leggen en dat het nog steeds geen beschermde titels zijn???
Er zitten misschien wel echt super goede tussen, die zonder opleiding nog veel beter kunnen zijn dan mensen met opleiding. Maar het feit dat iedereen maar zn gang kan gaan vind ik best eng.
Zij zit zo in mijn irritatie zone de laatste tijd. Laatst ook al âMensen claimen geen geld te hebben maar hebben wel een iPhone, ja hallo dan heb je wel geld maar is dit niet je prioriteit!!!â
Echt hou op, 4 maanden coaching bij haar is gewoon 997âŹ, vind je het gek dat men dat geld niet heeft? Ze heeft soms ook goedkoper pakketen dat je geen coaching echt hebt, maar in een FB groep geknald wordt waarin zij soms reageert. Je moet het dan vooral zelf doen met anderen in die groep, wel aan de hand van haar filmpjes. Maar dat is ook makkelijk 100 euro per maand als ik het me goed herinner.
Kan ze telkens wel zeggen dat ze zoveel beter is dan PBP, maar PBP kost me maar 35 euro pm en dan heb ik een coach die ik drie keer per week spreek en die leip veel opleidingen gedaan heeft buiten PBP om.
En ik erger me nog het meest aan âJa als je wilt afvallen zal je het zelf moeten doen, dus het ligt compleet aan jezelf of je het haalt of niet, aan mijn tools ligt het niet.â Leuk hoor, maar minder geloofwaardig als je zelf al een jaar post dat je aangekomen bent en eigenlijk iets wilt afvallen nog.
Ik snap je frustratie, maar welke tools je ook krijgt afvallen moet je zelf doen.
Mag toch hopen dat je voor 250 euro per maand meer krijgt dan wat tools. Ze biedt een programma aan waarin je elke week 30 minuten een call hebt en een voedingsplan krijgt met bewegingsplan en een werkboek. In de tussentijd zegt ze âJa je moet het zelf doenâ. Ja inderdaad, het is heel simpel: kcal in < kcal out en je valt af. Maar in de praktijk kom je zo veel hobbels tegen dat je toch wel iets meer empathie verwacht voor dat geld dan âJe moet het zelf doenâ.
Ze zal vast minder massawerk doen dan PBP, wat ik zelf volg. Maar ik heb voor 35 euro per maand ook gewoon een voedingsplan, bewegingsplan en een coach. Deze coach spreek ik drie keer per week meerdere malen op een dag, ze denkt mee, stuurt en maakt filmpjes met extra uitleg naar me, en helpt me dingen te plannen en te bereiken. Zal Marit vast ook doen, maar ik vind het toch wel raar zo een duur programma aan te bieden met 1x per week een call van 30 minuten en te beweren âJe moet het wel zelf doenâ - ik vind dit wel heel erg pretenderen het te weten zonder al te veel moeite erin te willen steken?
Ik denk eigenlijk eerder dat pbp te goedkoop is. Ik kan me niet voorstellen dat ze daarop winst maken voor 35 euro pm. Maar het trekt wel mensen die ook andere producten aanschaffen en naar die sportscholen komen. Als je je coach meerdere keren per week spreekt kan daar toch amper zijn salaris uitgehaald worden met een aantal klanten per trainer die 35 euro pm betalen.
Edit: even een toevoeging. 35 euro is ongeveer een half uur tot één uur persoonlijke tijd, per maand dus. Je krijgt veel meer dan dat, dus of het is veel minder personal dan je zou willen of ze maken op pbp zelf geen winst.
Ik vind het beetje raar dat ze dat benoemt? Wat boeit dat? Eerst dat gedoe met Ellen, nu dit, ik vind het een beetje roddelig overkomen? Heb de video wel niet gezien dus even gebaseerd op wat je hier beschrijft.
oh dat is gewoon een bekend concept op youtube hoor, voor een video bekende mensen dmâen met de vraag wie er een video wil opnemen (in haar geval was het een vraag over make up routine ofzo). En dan kijken wie er wel of niet reageert.
Coaches bij PBP krijgen ook nauwelijks een salaris, geloof dat ze per coachee iets van 5/6⏠krijgen, dus daar komt een gedeelte van de prijs vandaan.
Nu snap ik best dat ze een stuk hoger zit dan 35 euro per maand gezien zij er een fulltime salaris uit moet halen en het geen massaproduct is zoals PBP. Dus prima dat ze duurder is maar dat neemt niet weg dat ik haar aanpak heel irritant en niet altijd even terecht vind, met âJe beslist helemaal zelf waar je je geld aan uitgeeft, dus als je wilt afvallen moet je in jezelf investerenâ. En daarnaast, zelfs als we PBP buiten beschouwing laten, is haar traject wel echt duur. Ik weet ook niet hoeveel kennis ze nu heeft, maar een jaar geleden gaf ze nog aan dat haar vriend de sportschemas maakt omdat zij er te weinig verstand van heeft.
Om wat te noemen: thalita martens biedt een coachingstraject aan voor 90 euro per maand, zonder calls, wel dagelijks contact. Eva Luna doet dit voor 125 euro per maand, dagelijks contact en indien je wilt een wekelijks call. Floris Fitfood doet dit zelfs voor 55 euro pm, inclusief een dagelijks contact moment voor hulp en begeleiding.
Maar iedereen moet het lekker zelf weten of ze wel of niet een coachings traject willen, kan me prima voorstellen dat PBP niet voldoende is voor iemand, maar Marit zit echt heel hoog in mijn irritatiezone voor dat bizar hoge bedrag.
Bij dat meisje dat coacht op haar 22e met enkel een bachelor psychologie word ik het meest agressief van dat ze âgeen geld hebbenâ een slap excuus vindt. Ze is zelf net student-af (zou eigenlijk nog student moeten zijn, maar goed), dus dan weet je toch hoe het is om geen geld te hebben? Je hebt dan echt een bord voor je kop als je geen geld hebben voor een duur coachingstraject âzelfsabotageâ noemt.
Omg wat intens cringe. Ik kan het niet eens aan die hele caption te lezen. Martine zweeft echt door het leven tegenwoordig
Ongemakkelijk ook dat de helft van haar fotoâs van dezelfde shoot zijn en het dus net is alsof ze maar 1 jurk heeft. Krijg echt Amish vibes van de combinatie lange bloemetjesjurk + ouwelijke bril + sepia filter
Ik denk dat ze geen geld had voor meerdere shoots
Dat is erg jammer, zo saboteert ze haar eigen feed.
Dief van haar eigen mogelijkheden!
Heeft er niet iemand net een boek over sociale media gelezen? Die kan haar dan misschien coachen op dit vlak. Voor een zak goud minstens.
Neuh heb ik niet gelezen maar ik denk dat ik het zo ook wel kan!
Kom maar door met die dukaten
Goedzo, dat is de juiste persoonlijke-ontwikkelingsmindset!