Beutyblogtopic XL #9

Ja dit inderdaad, ik volgde Mascha, Cynthia en Serena vanwege de persoonlijke artikelen. Af en toe kocht ik een lippenbalsem of zo, maar verder heb ik niks met make-up.
Ik vond het heel leuk om recepten te lezen, over het uit huis gaan, Serena’s katten, etc. Denk dat ik in 2009 ongeveer ben begonnen met volgen toen Serena nog zeepjes verkocht en Cynthia nog thuis woonde.

2 likes

Ik zag dat Greg gewoon in dat andere bed ligt en slaapt, mag dat gewoon?

Mijn man kreeg een uitklapbare fauteuil waar hij op kon slapen ook al stond er naast me ook een bed leeg. Want die is voor net bevallen vrouwen, je weet niet wanneer er een binnenkomt. Of verschilt dit per ziekenhuis?

1 like

Misschien mag je nu ivm Corona geen kamer delen en heeft krek gewoon geluk?

3 likes

Nee, luxe zo hoor!

Tijdens de weeen had mijn man een opklapbed. Maar zodra mijn dochter was geboren en ik naar de afdeling moest golden er voor mijn man weer de gangbare bezoekersregelingen. (Man mocht overdag wel veelvuldig aanwezig zijn)

Hij vond het wel naar hoor om daarna alleen naar huis te gaan en alleen te slapen (ik lag in het ziekenhuis met medische indicatie vandaar de extra nacht)

Ik ben ooit begonnen bij Girlscene en daar Mascha en Cynthia leren kennen.

Door girlscene als 15-jarige ooit eens €50 (aka 4 weken foldertjes rondbrengen) uitgegeven bij Sabon aan een scrub en crème waar ik hartstikke uitslag van kreeg haha.

En daarna inderdaad zooooveel hype spulletjes gekocht, of besteld in van die kleine webshopjes die aangeprezen werden.
Ik herinner me het 88 Palette. Een hele kwastenset met 30 kwasten ofzo van een Duits merk. Een vloeibare highlighter in een roze potje van een Japans merk. Een Amerikaans vrouwtje die allemaal hele chemische zelfgemaakte parfums verkocht en door Mascha haar artikel zoveel verkocht dat ze de vraag niet meer aankon.

Nu ben ik echt weer een beautyn00b vergeleken met alle tieners die hun skills nu leren van echt goede YouTube make up artists. Elke dag teken ik wenkies en doe ik een likje mascara en daarna denk : BEST.

18 likes

Highlighter was van Eyeko en die parfum tickled pink sensation ofzoiets toch

9 likes

Ohh jaaaaa! Omg ja tickled pink scentsation en dan allemaal van die mierzoete suikerspinluchtjes. Mooie tijden.
Zie dat er op Cynthia.nl uit 2009 (!) Nog en artikel over staat.

En eyeko… it’s all coming back to me now.

image

En de urban decay primer potion, ook zo’n HYPE.

image

15 likes

Volgens mij kan dat in Nederland niet. In ons ziekenhuis proberen ze je na de bevalling een privékamer te geven, mijn man mocht gewoon blijven maar idd een slaapbank. Hun kamer ziet eruit als een gedeelde kamer, maar ik kan me goed voorstellen dat ivm corona die kamers nu door 1 persoon worden bezet op zo’n kwestbare afdeling met pasgeboren kindjes. Ze zullen vast wel te horen hebben gekregen dat ze dat bed mochten gebruiken en anders is het ook zo verschoond. Maar ieder ziekenhuis is natuurlijk anders, hier lag ze ook in een dicht wiegje, wij kregen een co-sleeper waarbij de zijkant omlaag kon en dat was super fijn.

Verder omg, de emotie en puurheid die doorstraalt in de eerste vlog met Mila. Ondanks dat het een zware bevalling was (dacht af en toe Mascha barst zo in janken uit) zijn ze duidelijk zooooo verliefd. Wat heerlijk om te zien.

11 likes

Soms mag dat inderdaad en dan zeggen ze dat ook tegen je, ik weet niet wat de reden is maar het kan wel!

Ja want ze wilde ook graag op een zondag bevallen zodat er niemand was in het ziekenhuis :roll_eyes:

3 likes

Die Snow Fairy hype ook echt elk jaar. Jarenlang wilde ik die ook kopen door die blogs, maar ik woonde te ver van een Lush. Toen ik hem eindelijk rook, was dat zo’n enorme anticlimax! En iedereen die NARS orgasm droeg, en daarna de hunt op de rosegold van Sleek die een stuk betaalbaarder was voor de meeste volgers.

Die primer is trouwens wel echt de shit: ik gebruik die nog steeds. Ideaal met hooded eyes.

11 likes

Dat eyeko spul rook ook zo gek naar mint en chemische zooo :joy:

1 like

Snowfairy ruikt naar hoestdrank.

4 likes

Ja of kindertandpasta

3 likes

Zojuist zag ik een gast lopen met een kinderwagen met goude velgen, goude vleugels en een roze ‘mand’(?). En het wat niet gregor. Wel een vergelijkbaar typ. Geen vrouw erbij.
Nooit gedacht dat er echte normale mensen zo’n ding zouden kopen…

Edit: normaal als in niet-influencer en niet overduidelijk mega-rijk met wansmaak

10 likes

Een vergelijkbaar type? Hoe is dat mogelijk… hij is zo one of a kind

30 likes

Of omgekeerd: dat je op een kamer terecht komt met een vlogger :confounded:
(Ik vind gedeelde ziekenhuiskamers sowieso heel vreemd, je ligt daar meestal toch op je meest kwetsbaar en je moet die ervaring delen met een vreemde?)

14 likes

Nou ik zou het bijna mensonterend noemen, een gedeelde kamer. Wat een absolute nachtmerrie. Ik kreeg in Indonesië blindedarmontsteking en mn verzekering vergoedde alleen een duo kamer, heb mooi uit eigen zak een privékamer betaald ( was ook maar 70 euro ofzo). Dankje de koekoek.

14 likes

Wij kregen een familie kamer met een bed voor papa hij mocht alleen de badkamer niet gebruiken die deelde ik met een andere vrouw. Ik had trouwens wel een keizersnede maar volgens mij maakte dat niks uit en kreeg iedereen een eigen kamer.

Ik heb een keer met 3 anderen op een kamer gelegen. Was wel gezellig en ze waren heel lief. Ze drukten zelfs op het knopje voor me toen ik begon te kotsen!

10 likes