Beutyblogtopic XL #9

Ik vroeg me vooral af hoe duur zo’n sessie is als ze geen probleem heeft al die spullen daar achter te laten tot zondag??

1 like

Ja dat bedoel ik! Die massage lijkt me ook fantastisch…en een beetje zweverigheid eromheen, prima. Maar “Dan gaan we even luisteren wat de baby te vertellen heeft over haar ervaring!!”. Als-je-blieft.
(Ik neem trouwens aan dat Mas hier heel veel troost uithaalt dus prima hoor…ik vind het meer als buitenstaander heel ‘bijzonder’).

7 likes

Waar is zo’n yonisteam eigenlijk goed voor? En hoe gaat dat in z’n werk? Ga je dan met je yoni boven een dampende bak hangen? En kan dat dan als je aan alle kanten uitgescheurd bent? Zoveel vragen…

4 likes

Ik geloof wel dat je heel veel kunt aflezen aan de energie van een persoon. Baby’s zijn nog heel puur dus die energie is dat ook. Ik kan me ergens wel iets bij voorstellen? Maar goed misschien ben ik de enige :sweat_smile: Ieder z’n ding toch?

6 likes

Hoe lees je energie van een persoon af, en van een baby vooral?

Serieuze vraag, kan me er weinig bij voorstellen

6 likes

Ik kan het zelf niet maar ik heb een therapeut die dit wel kan. Zij voelt veel aan bij mij en bij anderen. Niet zozeer ‘je baby vertelt mij dingen’ maar wel bepaalde emoties. Ze verwoordde het nu op een bepaalde manier maar ik geloof echt wel dat een baby een flinke knauw krijgt van zo’n bevalling en dat er mensen zijn die dit kunnen voelen.

4 likes

Ik heb het net even opgezocht het schijnt een hele hype te zijn. Maar de meeste gynaecologen raden het af om diverse redenen.

1 like

Geen babyfluisteraar, maar een chiropractor (Sacro Occipitale Techniek (SOT)) raad ik iedereen aan.

Mijn chiropractor kwam twee weken na mijn bevalling langs voor mijn dochter. Ze maken een flinke draai bij de geboorte en dat is best heftig voor de ruggenwervels/nekwerfels.

Zonder het te vertellen kon hij voelen dat ze als superman geboren is (armpje naar voren)
Na haar behandeling sliep ze voortaan alle nachten door (6 uur)
Happy baby!!!

3 likes

Ik zou nooit een chiropractor aanraden en vooral niet voor baby’s, eerlijk gezegd. Ik vind het heel fijn dat het voor jou goed geholpen heeft en ik wil je verhaal absoluut niet tegenspreken, maar ik vind het wel belangrijk hier een kanttekening bij wordt geplaatst. Het kan best gevaarlijk zijn namelijk. Ik denk dat iedereen er goed over na moet denken en zich erover moet inlezen en niet blind (van wanhoop) naar een chiropractor moet gaan.

62 likes

Nou doe mij zo’n massage na mn bevalling, lijkt me heerlijk. Verder babyfluisteraar… tsjah ieder zn ding. Denk dat Tien er jaloers op zal zijn?:stuck_out_tongue_closed_eyes: en zon yoni steam… mij niet gezien :shushing_face:

Vond het wel heel lief om te zien hoe oprecht blij en dankbaar Gregor was voor dat pakket van N.oppies.

2 likes

Wat moet ik me voorstellen bij een yoni steam. Gaan ze je porien open stomen en daarna een lekker maskertje erop.
Of komen ze met een hele stoomreiniger. En waar is het goed voor ook…

1 like

Deze methode is niet de bekende “kraker” zoals welbekend in Nederland.
in australie en engeland gebruiken ze de SOT methode. Ookwel de soft-approach. Daarom zet ik de methode er ook bij.

Want waarom raadt jij het af?

Je hebt dus verschillende kruiden en bloemenmengsels die je kunt kopen en die doe je dan in kokend water en daar ga je dan boven hangen met je doos

4 likes

Awh Greg is zó lief, geeft zelfs borstvoeding

129 likes

Ik heb een leukere omschrijving gevonden

Gebruik: Kook 1 á 1,5 liter water in een pan samen met het zakje Yoni Stoombad Kruiden Mix ongeveer 10 minuten. Roer af en toe de kruiden tijdens het koken door het water zodat de kruiden goed opgenomen zullen worden in het water. Wanneer het water 10 minuten gekookt heeft laat je het water 10 tot 20 minuten afkoelen zodat het water warm/lauw.

Heet stomen is namelijk slecht voor onze Yoni!

Wanneer het water is afgekoeld kun je dit in een pan of schaal gieten. Over de randen van de pan of schaal kun je een handdoek leggen zodat je kunt zitten op of boven de pan/schaal. Voor het beste resultaat kun je het beste minimaal 15 minuten stomen. Je Yoni Stomen is een ritueel waarbij je dieper naar binnen mag keren, neem daarom genoeg tijd om te stomen en creëer indien je dit fijn vind een liefdevolle plek met kaarsjes en krachtvoorwerpen voor jezelf om het ritueel uit te voeren.

5 likes

Ah sorry, daar had ik overheen gelezen. Mijn oren beginnen al te stomen bij chiropractor, want er is nooit bewezen dat het enkel nut heeft om je botten ‘recht’ te zetten. Het zal vast even helpen, maar niet blijvend zoals bijvoorbeeld fysiotherapie waar je echt oefeningen krijgt. Maar ik kan weinig goede research vinden over de techniek die jij benoemd, alles wat ik vind komt van chiropractors zelf. Dus daar kan ik geen mening over geven.

@thee ik heb geen idee wat het knakapparaat is maar al dat kraken lijkt me sowieso onnodig, ik heb het over de persoon chiropractor.

1 like

Brochure van mijn chiropractor.
Dat knakapparaat is een soort hamertje. Een arts gebruikt wel eens een hamertje voor je reflexen. Deze methode gebruikt dat ook zo ongeveer voor je wervels.
Hij gebruikt ook wiggen, onder je bekken en of bovenbeen. Bii elke ademhaling tordeert je wervel mee zo komt alles makkelijker los.

Jezus die beelden van die behandeling :joy::joy::joy: ik wist niet dat mascha zo zweverig was.

1 like

Mooie woorden in de brochure maar ik zou toch liever wetenschappelijk onderzoek doen voor ik mijn baby eraan blootstel. Ik snap wel dat het iets zachter is dan de normale kraker, dus vast ook wat veiliger. Maar nogmaals, ik vind het heel fijn voor je dat het heeft geholpen. Ik wilde alleen toevoegen dat mensen niet zomaar naar de chiropractor moeten rennen.

10 likes

Snap je!
Ik was toen al 10 jaar bekend met deze chiropractor. Vandaar mijn vertrouwen in ieder geval.

https://soto-usa.com/sot-literature/

Hier meer info en publicaties van de grondlegger van deze techniek o.a.
Voor de geïnteresseerden!!

1 like