Beutyblogtopic XL

Even wat meer pantypositivity hoor.

28 likes

Ik word sowieso nu al moe van dat gepraat over / geposeer voor haar figuur en curves.
Heel blij dat jij er blij mee bent, nu ander onderwerp graag.
Zelfde geldt overigens voor Jill.

39 likes

Ja hoor. Wil heeft altijd Libresse zo pontificaal in het zicht staan op haar toilet. En waar is dan het vuilnisbakje? Wat een ontzettend ongeloofwaardig spon artikel vermomd als room tour van het toilet.

2 likes

Nikkie mag wel wat vaker lachen op foto’s hoor, wauw

45 likes

Nep

2 likes

Whoa Nikkie, ik zie elke keer nog dat meisje voor me van toen ze net begon. Dus ik moet iedere keer weer wennen aan haar nieuwe hoofd. Vind d’r wel een fantastisch mens.

Doe ik ook. :open_mouth:

Herkende haar niet eens

Make up date van Vera aan het kijken. Heb echt het idee dat zij nog een van de weinige beauty youtubers is die zichzelf blijft ontwikkelen en kan reflecteren op haar eigen handelen. Vind het juist heel goed dat ze is begonnen met body positive maar ook nog steeds haar eigen onzekerheden bespreekt. Denk dat veel jonge meiden/ vrouwen zich in haar herkennen en ze het ook wat zelfvertrouwen kan geven om bijvoorbeeld ook gewoon een bikin aan trekken.

9 likes

Ik heb haar een paar maanden geleden ontvolgd op insta en vandaag ook op YouTube. Ik vind het goed dat ze dit soort video’s maakt en denk dat het een hoop (jongere) meisjes helpt. Maar het krijgt voor mij inmiddels meer een negatieve toon dan een positieve door het constant zó erg te benoemen. Post gewoon je foto’s zonder al die teksten erbij, daarmee bewijs je je punt in mijn ogen veel meer. Maar goed, dat is een onpopulaire mening misschien? Ik vind de filmpjes van die Edith veel leuker, die draagt dat body positivity ook heel erg uit, maar veel minder expliciet.

6 likes

Monica is mijn favo

8 likes

Ik ben ook body positvity moe (ben niet heel actief met posten in dit topic, lees wel alles HAHA). Tuurlijk is het kut als mensen domme opmerkingen maken over iemands figuur, maar ik maak me niet de illusie dat zo’n instaposts dat gaan verminderen, want die kutmensen zijn er en die kutmensen blijven er. Ben zelf ook dik (sorry, maar dik is gewoon het woord XD) en doe aan wat ik wil en trek me geen hol aan wat anderen er van vinden. Maar ik vind zelf strakke kleren gewoon geen porum bij iemand van mijn postuur, ook bij Vera niet, maar als zij zich er goed in voelt: power to her. Maar om body positivity in werkelijk ELKE post te moeten benoemen, ik krijg ook de neiging haar te ontvolgen. En soms denk ik echt dat ze kleren draagt die wel té strak zijn voor haar, gewoon niet de juiste maat.
Heb ook het idee dat we niks negatiefs meer over dik zijn mogen zeggen, maar dik zijn is doorgaans nog altijd ongezonder dan maatje 38/40 hebben. Maar o wee als iemand daar een opmerking over maakt: shit hits the fan.

13 likes

Een tijdje terug was lily-like mijn favoriet, maar ik moet haar laatste video’s nog kijken en ik weet niet hoe haar kanaal eruit gaat zien nu ze stopt (toch?) met studeren. Ik keek namelijk voor haar law school vlogs.

LOL @Flamoes, Claartje Rose? :joy:

4 likes

Hahaha ik had de eerste poll gemist dus ik dacht al: wat een beperkte keuze. Alwin en Saske vind ik ook wel sympathiek, maar die volg ik niet. Ik kies bij nader inzien toch voor Nikkie of Jill.

Stiekem is Nienke Plas mn favoriet. Maar die is zo niet-favoriet van de meeste dat ze er niet eens bij staat.

7 likes

@VickyViolence ik mis een kritische noot bij je artikel van vandaag over Cleeve’s statement dat SPF niet nodig is, al helemaal omdat ze zelf totaal geen medische achtergrond heeft als journaliste.

mijne mascha … maar meer omdat ik er altijd keihard om moet lachen

Nou, er staat dat dagelijks smeren niet nodig is, + “ter verduidelijking: bij langdurige blootstelling aan de zon, ook in de auto bijvoorbeeld, is het natuurlijk wél noodzakelijk om braaf je zonnecrème te smeren”.
Haar uitspraken staan niet zomaar tussen quotes he. In mijn eigen tekst zeg ik alleen “Met SPF naarstig voorkomen dat we melanine aanmaken, is misschien dus niet de beste oplossing.”

Ik smeer zelf allesbehalve elke dag SPF dus op mijn blog alleen ruimte laten voor de merken die wél drammen op dagelijks smeren zou nogal hypocriet zijn. Dat iedereen lekker zelf moet kiezen wat ie wel of niet smeert lijkt me nogal wiedes, dus dat heb ik er inderdaad niet bijgezet.

1 like

Wat is ook al weer jouw blog