Ik ben helemaal niet zo’n Mascha-fan maar ik werd wel geraakt door haar openhartige uitspraken in haar laatste vlog. Ze lijkt me heel oprecht en het lijkt me echt ontzettend klote om als BN’er die vragen steeds te krijgen.
Helaas weet ik wat het is om kinderen te willen en ze niet zomaar te krijgen, inmiddels ben ik na jaren wachten en een intensief medisch traject van een jaar hoogzwanger. Maar ze heeft gelijk dat ze dingen on hold zet, want in een medisch traject word je geleefd door je cyclus, ga je van follikelmeting naar follikelmeting, en kan je eigenlijk weinig plannen. Ik heb weken gehad waarin ik 4 keer naar mijn fertiliteitsarts moest om baarmoederslijmvlies en follikels te laten meten. Dat combineer je al niet makkelijk met een kantoorbaan, laat staan met een leven in de spotlights.
Een medisch traject neemt (hopelijk tijdelijk) je leven over, en dan heb ik het nog geen eens over de psychische en lichamelijke gevolgen van zo’n behandeling.
Hopelijk wordt haar wens snel vervuld.

Of ongepaste uitspraken als ‘je mag mijn man wel even lenen hoor!’. Ik kan er een boek mee vullen.