Beutyblogtopic XL

Sorry Mascha maar 35% korting is geen goede deal. Ik heb soortgelijke posters al 1,5 jaar in 1 van mijn Sims-huizen hangen. Helemaal en voor niks. :joy:

24 likes

Ik heb ooit meegemaakt dat ik met een vriendin - die altijd al wel onzeker over haar uiterlijk was - door de stad liep, en dat een andere vrouw (zelf niet moeders mooiste) op haar afstapte en letterlijk tegen haar zei: ‘Wauw. Als ik eruit zag zoals jij, zou ik elke dag een zak over mijn hoofd dragen.” De pure verbijstering van dat moment. Het ‘waarom’ heb ik nooit begrepen. Je moet wel zelf een enorm kutleven hebben als je tot zo’n actie komt.

Zelf ook wel eens ‘hé lelijkerd’ gehoord van iemand die langsfietste/liep maar met name dat voorval met die vriendin is me bijgebleven. Zij ging er op een heel rustige en luchtige manier mee om, althans dat leek zo…

3 likes

Wow dat is wel echt erg.
Ik heb wel gehad dat er dan idd leeeeelijk geroepen werd als ik langsfietste en dat vond ik al erg. Maar dat van die vriendin van je is wel echt het toppunt.

Ik vraag me ook echt af of mensen zich niet realiseren hoe kwetsend sommige opmerkingen zijn. Ik had ooit een collega die, nadat ik mijn FB profielfoto had gewijzigd door een volle kantine riep: "Hey, Jan, Mooie nieuwe foto! Daarop zie je helemaal niet dat je zo dik bent!’…

8 likes

Oo zo herkenbaar, stond ook een keer op schoolplein met een vriendin te kletsen, was 15. Komt er ook een of andere puistenkop naar me toe ‘jij bent zo fokking lelijk dat ik je nooit zou willen hebben’
Echt… waarom??

3 likes

Snorlax is the best! <3

Maar wel heel kinderachtig, bah.

2 likes

Ik heb heel veel berichtjes hier geheart om een beetje liefde te geven aan iedereen die zulke kutopmerkingen heeft gehad en/of nog steeds krijgt. Ik hoop dat jullie weten dat jullie goed zijn zoals jullie zijn :heart:

21 likes

Ja viel me ook al op, vond het niks voor haar!

En ik vind het heel irritant dat ze zichzelf en haar vriend, papa en mama van haar hond noemt. Vind dat altijd zo stom als mensen dat doen. Het is je huisdier ja, geen kind… :sweat_smile:

3 likes

Mijn vriend en ik noemen de kat ook wel eens “zoon” (of in mijn geval: stiefzoon) maar uiteraard alleen al lachend en totaal niet serieus :stuck_out_tongue:

2 likes

Ja daar erger ik me ook aan! Vind Bollie super leuk maar zodra ze zichzelf zijn moeder noemt krijg ik de neiging weg te klikken.

1 like

Dit is toch ongelofelijk. Waarom inderdaad? Is het een soort coping mechanism? Dat je gemeen doet tegen anderen om jezelf beter te voelen oid?

Kijk, wat de collega van @JanHagel zei is belachelijk, maar kan ook nog een sociale onhandigheid zijn (waarmee ik het absoluut niet als minder kwalijk af wil doen). Bij mij en @CharlotteYork, hoe ongelofelijk gemeen ook, was het op de middelbare school. Ook dit wil ik zeker niet goedpraten, maar dat een volwassen persoon naar iemand op straat toeloopt om te zeggen dat die persoon lelijk/dik/whatever is, is zo ongelofelijk akelig. Wat bezielt je dan, echt hoor!

Weet je soms vind ik Vera een beetje irritant met die bodypositivity enzo, maar als ik kijk hoeveel opmerkingen hier nu worden gedeeld en hoeveel impact dat op je zekerheid kan hebben, denk ik toch dat dit een movement is dit door moet zetten. Wees blij met jezelf, accepteer jezelf en laat je vooral niet onzeker maken door wat andere mensen (laat staan vreemden) van je zeggen. En niet iets gemeens terugzeggen, maar gewoon denken :fu::fu::fu: het interesseert écht niet wat je van me denkt. Want dit is hun probleem en niet dat van jou.

En dat brengt me op een quote van Blogilates (jaja haha bepaalt geen ghandi maar toch) om deze speech af te ronden. Ze zei ooit eens: “other peoples success is not your lost”. Dit hielp mezelf om niet afgunstig te reageren op anderen, maar ook om te realiseren dat andere mensen soms gemeen zijn tegen jou, niet omdat je stom, lelijk of dik bent, maar omdat ze jaloers zijn op je leuke huis, succesvolle carriere, goeie kledingstijl, mooie haar of leukheid in general.
Sinds ik mezelf dit voorhoud kan ik oprecht blijer zijn voor andere mensen en gemene/rare opmerkingen relativeren.

Ok een hele rant en ik weet niet of iemand hier uberhaupt op zit te wachten :joy: maar al die ervaringen raken me zo erg :pensive:

12 likes

Belachelijk, die opmerkingen van vreemden over hoe lelijk we wel niet zijn. Heb het zelf ook regelmatig gehoord en ik word er toch onzeker van…

1 like

Wat verschrikkelijk dat dit gewoon zelfs in de ‘echte’ wereld gebeurd… Bij deze een beetje liefde voor jullie

2 likes

Bah wat naar. Heb precies in de brugklas hetzelfde meegemaakt. Het hele jaar om mijn gewicht en uiterlijk gepest door een paar jongens. Het ergste is dat eentje nu het vriendje van een van m’n vriendinnen is en kennelijk alles vergeten is. Ja leuk, maar ik ben niks vergeten.

4 likes

godsamme ik kan hier zo pissig om worden. Wat lopen er toch eikels rond op deze aardkloot. Jullie zijn allemaal mooi en als je dat ff in persoon nodig hebt om te horen nodig ik je bij mij thuis uit en vertel ik het jullie allemaal 1 voor 1

13 likes

Wat een nare dingen worden er gezegd, ben er echt een beetje geschokt door. Had niet gedacht dat mensen zoiets doen. Ik heb het zelf nooit gehoord gelukkig maar ook niet in m’n omgeving… en ik heb t zelf nooit bedacht om zoiets te zeggen en ik denk mensen om me heen ook niet. Daar prijs ik me wel even gelukkig om want Jezus, wat een nare dingen.

2 likes

Het erge is ook dat je het je nog zoooveel jaar later kan herinneren. Er zullen vast ook mooie dingen gezegd zijn in de afgelopen 20/25/30 jaar, maar veel van die dingen vergeet je. Dit soort afschuwelijke dingen vergeet je dan dus niet, terwijl je er eigenlijk nog niet langer dan een uur mee zou moeten rondlopen. Zo stom dat ons brein op dat soort momenten niet eventjes net andersom werkt :slightly_frowning_face:

2 likes

Pff, jeetje. Zo zie je maar weer dat het voor die pesters iets is wat ze er ff snel uit gooien en daarna weer vrolijk verder gaan, maar dat het voor de “ontvanger”’ echt veel meer is dan dat en dat zij het juist helemaal niet vergeten!

Heb je je vriendin daar ooit op aangesproken? Ik zou furieus op haar zijn namelijk. (Maar ik ben nooit gepest dus misschien zeg ik nu iets stoms.)

1 like

Is er misschien behoefte aan een topic met nare opmerkingen en tips met hoe je ermee om bent gegaan?

6 likes