Beutyblogtopic XL

Jaaa! Ik was altijd zo jaloers op haar. Knap, succesvol en ze leek echt het perfecte Amerikaanse leventje te hebben

1 like

Is er eigenlijk wel eens een onderzoek uitgevoerd naar in hoeverre de nuances die ‘wijnkenners’ opnoemen overeenkomen als je grote groepen bevraagt? Ben ik oprecht benieuwd naar, vraag me toch regelmatig stiekem af of ze niet gewoon wat lopen te orakelen. Ik heb een familielid dat vinoloog is en ik moet toegeven dat als ik met haar op een terras zit er zonder uitzondering goede wijn op tafel komt. Maar ik proef dan dus gewoon wijn. Lekkere wijn. Geen vanille, chocola, perzik, geel fruit of noten.

:woman_shrugging:

• Edit: oh sorry voor de tag, LaPetiteRobeNoire, was eigenlijk gewoon een random gedachtengang naar aanleiding van jouw post. :wink:
8 likes

Omg wat een nostalgie! Ben nu midden in de nacht gewoon weer al die oude youtubers aan het opzoeken haha! DulceCandy, Leighannsays, MakeupByTiffanyD… :laughing:

1 like

Ik heb geen idee of er een onderzoek naar is uitgevoerd, maar ik heb er wel les in gehad. Dus wellicht dat je wat aan mijn reactie hebt!

Bij het proeven van wijn is vooral geur heel belangrijk, maar dan heb je natuurlijk wel een referentiekader nodig. Als je niet weet hoe vanille ruikt zal je dit ook nooit herkennen in een wijn. Dus bij lessen wordt er ook een hoop aandacht besteed aan geuren op zich. Dit deden ze door verschillende flesjes met geuraroma’s te laten ruiken en vervolgens met wijnen aan de slag te gaan waar één van die aroma’s in voor kwam.
Dan is het veel makkelijker een geur te herkennen dan uit het niets te beginnen.

Uiteindelijk krijg je een veel groter referentiekader en kun je ook zonder aroma’s de verschillende geuren in wijn herkennen en benoemen.

Het grootste deel van de smaken en geuren die iemand benoemt zal je waarschijnlijk wel herkennen. Maar het kan ook zo zijn dat ik iets ruik en proef wat jij niet ruikt of proeft. Smaak is ook heel persoonlijk.
Een jongen in mijn les proefde ooit “gestampte lieveheerstbeestjes”, toen moest de wijnjuf wel even lachen. Maar smaken als rood koffie, hout, chocolade, bramen of klein rood fruit kom je vaak tegen bij rode wijnen. En bij witte ga je richting de citrus en groene appel (droge en frisse wijnen zoals Sauvignon Blanc).
En rijp fruit zoals banaan, of steenvruchten als perzik bij bijvoorbeeld Chardonnay.

Smaak en geur staan dus niet vast, maar er zijn wel een hoop algemene geuren en smaken die je vaker terug ziet komen. Maar het is vooral persoonlijk, het gaat er ten slotte om of je hem lekker vindt of niet!

Sorry voor mijn mega verhaal, hopelijk heb je er wat aan haha :smiley:

21 likes

:’) :’) Ik vond haar al irritant nadat Kim K. filmpje maar dit maakt het niet echt beter ofzo.
2 likes

Wat zegt ze dan? Geen zin om te kijken.

Waarom reageert ze nu pas op een filmpje dat een jaar oud is?

2 likes

Misschien hoopt ze dat iedereen het nu een beetje vergeten is hoe irritant ze is. (Ook al gaat het dit filmpje daarover)

1 like

Bedankt. Ik wist geeneens dat ze fietste. Zag dat nooit in de vlogs (toen ik nog keek)

2 likes

Heel irritant mens idd! Denk dat ze een beetje de aandacht probeert af te leiden van haar bedroevend slechte vault paletten.

1 like

Dat verhaal ken ik niet haha. :see_no_evil:

Ze brengt met Morphe een collectie oogschaduwpaletten uit. Nadat een aantal grote YTrs hun pr hadden ontvangen en gingen testen bleken ze echt ruk van kwaliteit. Toen is de launch uitgesteld en zou alles opnieuw gemaakt worden. Heeft ze een hoop shit voor over zich heen gehad

1 like

Iemand die xsparkage nog kent? Ze heeft nu een video geupload over dat ze vroeger een keer met Nikkie heeft afgesproken in Amsterdam en dat ze toen echt heel lullig tegen haar is geweest door haar gewoon een soort te negeren? Het komt op mij echt over alsof ze dat even recht wil zetten omdat Nikkie nu natuurlijk zo groot is, ook al zegt ze zelf van niet.

2 likes

Oehh ik ga die vandaag maken denk ik!

Geeft haar een excuus om het weer opnieuw te kopen.

Ik heb wel vaker van verschillende mensen uit de beauty-indrustrie gehoord dat Nikkie in real life helemaal niet zo aardig en sympathiek is als ze online lijkt. Ik kon het me zelf altijd echt niet voorstellen, maar toch heb ik het al vaker gehoord. Maar ik ken haar niet en heb haar ook nog nooit ontmoet, dus weet ook niet of het echt zo is natuurlijk…

Wie was onaardig tegen wie? Nikkie tegen haar of zij tegen nikkie?

Het zou me niets verbazen. Altijd maar aardig zijn lijkt me vermoeiend als je zo bekend bent. Ik raak al geïrriteerd als iemand me iets vraagt in de supermarkt…1x per jaar.

35 likes

Ik ben nikkie een aantal jaar geleden tegen gekomen in de bijenkorf in Eindhoven en haar aangesproken en toen was ze super lief. Diezelfde middag kwam ik haar weer tegen op het station en vroeg ze uit haar zelf of we een leuke dag hadden gehad en wat ik had gekocht bij Mac. Dus vanaf toen had ik juist het idee dat ze super aardig is juist.

Al bedenk ik me dat dit echt wel al een jaar of 6/7 geleden is dus waren we allebei ook pas 16/17 jaar of zo. Kan heel wat veranderen in die tijd natuurlijk.

9 likes

Nikkie is heel aardig en grappig. Ben haar ook eens tegen gekomen in Amsterdam. Misschien ligt het wel aan de mensen die niet vriendelijk tegen haar doen.

11 likes