Ja ‘want er was nog genoeg veggie’, euh ja, wacht dan zelf, sukkel.
Heerlijk die twist met dat ballonnenspel haha
Wat een ei die Kristof.
En omg arme mensen die straks al die ballonnen moeten opruimen. Overigens vind ik het wel gek dat niemand door had dat geen papiertje juist betekent dat je een vrijstelling hebt, want big brother zei letterlijk: de persoon zonder papiertje mag zitten bij de mensen met een vrijstelling.
Oh, de bewoners ruimen de ballonnen zelf op, lol
Haha dat ballonnenspel. Snapte al niet dat ze blij waren met het briefje, want Big Brother zei duidelijk dat diegene zonder briefje naast de mensen met een vrijstelling mag gaan zitten. 1+1=2
Ik heb dat van die pizza gezien tijdens de live stream en ik begreep Kristof wel.
Het was echt een communicatiefout.
Nawel eet halal (dus vaak vegetarisch) en er was voor haar ook een vege pizza in de houtoven gebakken.
Dat bakken in de houtoven was best een gedoe en daar zijn eerst een paar vlees-pizza’s uitgekomen die ze met 9 (=10 - Nawel) hebben gedeelt. Elk een klein stukje en dat was super lekker.
Ze wilde ook een vege in de houtoven maken zodat Nawel ook kon kon eten (proeven) van zo’n pizza.
Omdat er toevallig eerst vlees-pizza’s klaar waren heeft Nawel inderdaad langer moeten wachten.
Ze zat dan eindelijk klaar met haar vege-houtoven pizza en wilde daar rustig aan beginnen. Nawel is niet altijd het scherpste mes in de schuif of had het gedoe buiten niet meegekregen en zal waarschijnlijk gedacht hebben dat ze die helemaal mocht opeten.
Kristof wilde zeker dat Nawel daar een flink stuk van kreeg, maar wilde wel weer die exclusieve houtoven pizza delen. Ook omdat hij wist dat er in de oven binnen nog voldoende vege pizza stond. Dus Nawel kon gerust genoeg vege (halal) pizza eten. Maar toen kwam Kitty Nawel ‘verdedigen’ en die klikt sowieso al slecht met Kristof.
Ik kijk zelf alleen maar Live streams en amper de afleveringen. Ik weet niet hoe het in de aflevering is gemonteerd. Er ging echt een uur sukkelen met de houtoven aan vooraf voordat Nawel binnen de pizza kreeg.
Ik ben team Kitty en zeker niet Kristof, maar met het pizza-verhaal sta ik wel achter Kristof.
Ze monteren het ook wel op een bepaalde manier. Vind wel dat Kitty dingen zich heel lang opvreet over zulke dingen, op een gegeven moment moet je iets ook barst je neer kunnen leggen.
Op de livestream.
Kitty en Peter noemen Vera en Dimitri een poppenkast. En meer bewoners twijfelen aan de oprechtheid. Er wordt nu ook zo dik de nadruk opgelegd door beide. Ze zijn nu al Vera en Dimitri moe. Dus misschien dat het geklef met Dimitri Vera niet ga redden.
Ja snapte het ook al niet! Dacht heb ik het nou verkeerd gehoord . Maar nee de bewoners hebben niet goed geluisterd
Hij wilde dat de ‘houtoven’ pizza weer werd gedeeld. Daar had Nawel zeker recht op, maar in de oven in de keuken stonden echt nog genoeg gewone vege pizza’s.
In de aflevering kwam Kristof over als een hyena zonder geduld en iemand die niet kan delen. Hij rukte nog net die die pizza uit Nawel dr handen
Dat was misschien ook een beetje zo, hoor.
Er is echt hard gewerkt aan die houtoven pizza’s. Dus als je dat uur buiten sukkelen niet hebt meegekregen kan dat in de afleveringen heel anders overkomen.
De 4-5 mensen buiten hadden toen ook minder contact met de keuken mensen. En misschien dacht Kitty ook gewoon dat de vege pizza van buiten helemaal voor Nawel zou zijn ofzo. Ik denk niet dat Nawel echt een idee had van wat er gebeurde, maar door Kitty haar actie er ook zo over is beginnen denken. Nawel valt wel vaker uit de lucht. Die is bezig met liedjes zingen, haar haar, roddelen met Grace,… Maar komt momenteel niet echt over als iemand die snapt wat er echt rond haar gebeurd.
Echt weer groot verschil tussen afleveringen en de livestreams. Zo zie je dat je toch echt veel mist. Allemaal voor de drama
Misschien ook wel mijn interpretatie van de live stream, hoor.
Wie weet is er iemand die de livestream ook heeft gezien en er niet zo over denkt.
Maar ik heb vorig jaar ook gemerkt als hier iets van de afleveringen werd besproken, dat dat soms echt niet overeen kwam met hoe ik het op de streams had gezien. En ik heb echt belachelijk veel gekeken vorig jaar.
Zo heb ik het inderdaad ook gezien op de livestreams!
En dat Nawel zelf ook veel uitdeelde Kitty maakte een probleem van iets wat geen probleem was voor Nawel.
Denk dat Kristoff zich heel erg heeft ingehouden de afgelopen dagen en daardoor kortaf deed wat betreft de pizza.
Wat vinden jullie van de nieuwe bewoners?
Nog niet veel gezien van de nieuwe bewoners, maar ze komen wel leuk over. Vind het sowieso leuk dat er weer wat nieuwe bewoners zijn.
Ik kon vannacht niet gelijk slapen en bij bb ook niet. Hier mijn bevindingen: (excuses voor de lap tekst)
Vera en Dimi gingen in één bed liggen, om te knuffelen en te ketsen. Oeps bedoel natuurlijk kletsen. Meeste lagen in hun bed. Opeens ging iedereen (sommige niet gelijk) ze met zn allen naar de woonkamer. Vera en Dimi bleven samen achter. Onder het mom van we moeten ze even samen tijd geven…
Peter zat naast Kitty in de zetel en de andere zaten in de keuken gek te doen. Het oogde gezellig! Peter zei tegen Kitty dat hij echt weg moest van het poppenspel Vera en Dimi. Kitty begreep dat en samen hadden ze het over hoe fake die ‘relatie’ is.
Het ligt allemaal te dik bovenop. Ook is het opeens en gaat het heel snel (moesten persé samen liggen). Van Dimi kan Kitty het nog hebben, want hij is altijd eerlijk geweest dat hij het spel wilt spelen. Kitty vond vanaf begin Vera niet goed overkomen. Ze noemt haar schijnheilig en Peter beaamt dat. Eerst zou er iets zijn tussen Vera en Tobias en toen was het opeens Dimi.
Tussendoor liggen Vera en Dimi samen te knuffelen en wordt er nog gezoend.
Kitty heeft het ook over Kristoff. Ze heeft vanaf het begin het gevoel dat hij een rol speelt. Hij gaat ook tussen alles in zitten en bemoeit zich dus met alles. En wordt betweter genoemd. Peter is hier ook mee eens. Kitty zegt dat Evelien (nieuwe bew.) Kristoff ook door heeft en Nouchine ook. Tobias waarschijnlijk ook, maar hij zit in de vriendengroep met Kristoff dus hij zal het niet snel zeggen. Er is veel irritatie met Kristoff. Er worden geen spannende dingen genoemd alleen dat hij een rol speelt en zich overal mee bemoeit. En Kitty vind dat veel al bezig zijn met na bb en niet met het nu in bb. Sommige willen dus te graag de fame.
Tobias vinden Kitty en Peter een lieve jongen. Om Salar moeten ze beide heel veel lachen. Hem vinden ze ook leuk.
Het zag er trouwens zo grappig uit, hoe Peter en Kitty samen in de stoelen zaten en het hadden over hun huisgenoten. Later voegde de groep zich bij hem. Kwam echt gezellig over. Ging uiteindelijk zelfs over spoken en horrorfilms. Kreeg echt zo kamp vibe haha. Veel gezelligheid en iedereen gaat weer naar bed…
Behalve Grace en Vera. Zij gaan nu op de groene bank zitten. Ze praten superzacht en fluisteren superveel dus veel was niet te verstaan. Vera doet gezellig over Dimi en dat iedereen wegging om ze “tijd” te geven. Grace verteld dat de fling in haar voordeel kan spelen met de eliminatie. Het voelt nu wel echt als groep 8 kamp dat gegiechel over Dimi . Vera noemt hem ook steeds Dimi vandaar ik dat nu ook heb gedaan.
Ze hebben het over de nieuwe bewoners. In het begin had Vera totaal geen klik met Amy (zal vast ook niet helpen dat Amy vragen stelde over haar en Dimi). Grace klikte gelijk met Amy, want ze hebben beide hetzelfde(?) geloof. Vera spreekt Amy later en vind haar dan ook aardig.
Van Evelien krijgen ze nog weinig hoogte. En Vera vind dat er een rare vibe hangt tussen Amy en Evelien. Het leek zelf alsof ze even ruzie hadden op de bank (toen ze net binnen waren). Dit zegt Vera.
Ook heeft Evelien bij het avondeten iets gezegd van STOP! toen er wat mensen titantic - celine dion gingen neuriën. Volgens Vera was iedereen toen gelijk stil. En de sfeer bekoeld.
Grace en Vera praten onverstaanbaar zacht dus verder krijg ik niet veel mee. Wel dat Grace ook al helemaal ondervraagt is door bb over Tobias. Hij gaf haar een rugmassage en bb zat er weer gelijk bovenop. Er werden veel vragen gesteld en was volgens Grace ongemakkelijk. Laat zien dat bb heel graag stelletjes wilt.
En oja! Grace trok eerst heel erg naar Peter, maar dat schijnt al bekoeld te zijn. Ze vind hem heel aardig, maar ze spreken weinig. Als ze moest kiezen tussen Vera of Peter zou ze Vera kiezen. Dat zei ze. Vera vind Peter ook aardig, maar spreekt hem ook eigenlijk niet. En tjaa Kitty daar heeft ze niks mee en krijgt ze nare blikken van.
Amy vertelde trouwens dat ze weinig dagboekkamer momenten heeft gezien op tv. Vera vind dat moeilijk te geloven, want ze gaan allemaal wel zo 3-4 per dag de dagboekkamer in.
Van dit hele verhaal heb ik zo genoten van Kitty en Peter. Hoe ze daar samen zaten. Ik keek net weer de live stream en waren ze ook weer samen de groep aan het observeren. Ze hebben beide ook best wat mensenkennis. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat deze week.
Dit was mijn spreekbeurt!
De niet genomineerden moesten blijkbaar in de gameroom stemmen op wie er moet blijven. Uitslag was 2 stemmen voor Kitty, 2 voor Peter en 3 voor Vera
Kitty is nu weer eens boos op zichzelf, want achteraf had ze die token moeten kopen toen ze de kans kreeg. Dus het zal gaan tussen Kitty en Peter.
Moest wel lachen om Kristoff. Ze kwamen allemaal stil uit de gameroom en Kristoff ging het ze vertellen. Hij vertelde dat ze het goed hadden gedaan en over iedereen zn kwaliteiten hadden. Rekte het te lang uit. Toen vertelde hij dat Vera de token mocht pakken. Kristoff ging staan en benadrukte dat ze echt hun best hadden gedaan en wilde dus gaan klappen 🥲. Maar niemand ging natuurlijk mee, iets met slechte timing.
Salar is het niet eens met Nawel haar “tactische” stem ze stemde namelijk op Peter. Terwijl Salar dacht dat ze ook op Kitty ging (met Nouchine dan 3 voor Kitty). Nawel had niet verwacht dat Grace op Vera ging (iedereen dacht dat wel…). Nawel haar doel was om Kitty samen met Vera op de nominatielijst te zetten. En dan zou Kitty winnen. Salar is daar niet mee eens en twijfelt of de kijkers niet gewoon zouden kiezen voor “liefde”, ook al is het poppenkast. Je weet niet wat er wordt uitgezonden. Ik vind het zelf ook een rare move van Nawel. En er lijkt haar veel dingen te ontgaan, want ze leek de enige te zijn die dacht dat Grace voor Peter zou gaan.
Kitty is weer helemaal ontdaan en ik snap het deels alleen ze bljft maar doorgaan en doorgaan. En het was maar 1 punt verschil dus ze heeft gewoon echt pech gehad. Zeker met die stem van Nawel
Ik vind de uitslag wel jammer…had graag Vera er uit willen hebben. Peter vind ik echt leuk al viel hij mij vannacht wel een beetje tegen toen hij ging roddelen met Kitty over Vera en Dimitri. Eerder op de slaapkamer deed hij leuk mee met grapjes maken en vervolgens ging hij dus met Kitty zitten roddelen dat het allemaal nep was enzo. Kitty had van mij ook nog wel even mogen blijven, zorgt voor een beetje drama in de groep. Sowieso vind ik dat er teveel jongeren in zitten dus jammer dat nu één van de ouderen weg moet.
Kitty laat zich wel kennen trouwens
Nominaties
Samenvatting
Oh jammer dat Vera van de nominatielijst af is. Zowel omdat ik haar het minst leuk vind en ze van mij weg had gemogen als dat nu de enige 2 ouderen genomineerd zijn, en er daarna dus maar 1 ouder persoon zal overblijven. Peter en Kitty komen op mij ook oprecht over (kijk alleen via tv).
Hardop lachen om deze verslaglegging