Big Brother

Van mij hoeft het niet in spoiler, hoor.
Maar ik houd sowieso niet van spoilers op het forum. Ik klik het zelfs zelden open in andere topics omdat ik het niet graag heb en meestal teleurgesteld ben met wat er onder staat. Hier staat er nu wel echt inhoud onder, maar in andere topics niet altijd.

Ik ben ook geen fan van Tobias omdat hij zo’n terughoudend en berekend karakter heeft dat je moeilijk kan lezen.
Tobias doet me ook denken aan Michel van vorig jaar, maar dan niet zo dominant. Zichzelf beetje boven de andere voelen. Dat is natuurlijk helemaal mijn gevoel en hij hoeft IRL niet zo te zijn. Het is gewoon in het algemeen geen losbol denk ik zoals Kristof en Salar.
Maar Julio is ook geen overdreven losbol maar komt toch spontaner over. Bij hem erger ik me aan zijn gekrab overal, maar dat komt door het fokforum. Daar zijn ze nogal erg gefocust op zijn gekrab en gepulk en 2 seconden later is hij eten aan het maken. Nu vind ik dat ook vies overkomen.

Dan liever een overactieve Kristof. Al kan ik geen uitspraken doen over zijn foute opmerkingen in het begin van BB. Daar blijven veel kijker nog op vallen, maar ik heb ze zelf nooit gehoord.

4 likes

Ik deed spoilers voorgeval dat, maar vind zelf zonder ook fijner haha.

Ik hoorde het vanuit het Nawel perspectief dus eigenlijk wat Grace haar heeft verteld. Had geen idee dat er een hele andere en ook wel logischer tacktiek was :scream:. Vond dat andere ook best ongeloofwaardig

En Tobias… tja van zogenaamd “lieve maar wat saaie jongen” naar zijn ware gezicht. Hij maakt echt rare sprongen. En laatste tijd is hij zo raar aan het doen en indd he paranoia. Bb is echt geen spel voor hem.

4 likes

Ik kan nogsteeds niet de aflevering van gisteren checken op videoland. Zo maar terugkijken met alle kut reclames -.-

Grace is zonder Tobias ook veel leuker. Snap helemaal niet dat hij zo populair is vanaf het begin en dat ze ook in het huis vinden dat Tobias het meest betrouwbaar is. Tobias manipuleert Kristof, maar andersom kan ik me niet goed bedenken waarom Kristof nou zo onbetrouwbaar is. Van Kristof weet je vanaf het begin dat hij afspraken maakte met de gouden kamer en hij vertelt Tobias hierover. Tobias beweert zijn eigen spel te spelen, maar hij stemt toch gewoon met hen mee of niet?

4 likes

Ja klopt, ik denk dat wat me zo tegenstaat aan hem is dat hij heel erg met het spel bezig is maar doet alsof dat niét zo is… Prima als hij inderdaad wat rustiger is en soms geen zin heeft in dat gekke gedoe, maar zoals jij zegt @Loempia hij toont nu echt zijn ware gezicht (wat ik vanaf het begin al dacht).

Ahh Julio, ik lees ook mee op fok en daar gaan ze echt te ver wel. Alhoewel ik trouwens nooit brood zou eten daar want zie ze zelden hun handen goed wassen :sob:. En dat over Kristof heb ik precies laatst ook hier geplaatst, toen volgde ik het ook nog niet. Maar ook: Kristof gaat sowieso niet winnen want te veel hater… Tobias daarentegen met een Nouchine, Kristof en Julio overblijft, dan is er nog een kans…

@Snoeptomaatje ja Tobias besprak inderdaad alles met Kristof maar deed verder wel “zijn eigen ding”; maw als ze zelf niet in gevaar waren boeide het niet zo veel. Maar hij geeft dat niet toe aan de overige bewoners. Van Kristof weet iedereen hoe hij het spel speelt…

Ohja gisteravond in de hottub hadden ze het over borsthaar en zei Julio of Grace dat Salar, Kristof en Tobias respectievelijk S, M en L zijn. En Tobias meteen: ík L? Je bedoelt hem daar (Kristof)… Maar ze bedoelden de omvang van het borsthaar…. En ik hoor dus vaker nare opmerkingen van hem terwijl verder nooit iemand nare persoonlijke opmerkingen maakt?

3 likes

Ik heb het idee dat Grace en Tobias er al vanuit gaan dat ze met z’n tweeën in de finale staan, maar volgens mij is Salar inmiddels veel populairder. Ik gun het hem ook veel meer trouwens.

7 likes

Tobias: Ja, dat over knuffelen had ik gehoord, maar het kwam wel echt uit mezelf :thinking::face_with_raised_eyebrow:

En jezus dat gezicht van Tobias wanneer Salar Nouchine een immuniteitspin gunt. Kristof kan tenminste nog blij zijn voor haar. En daarnaast is het wel een logische keuze voor Salar dus snap ook waarom Kristof dat zegt. Natuurlijk had Kristof de pin ook graag gehad, maar Tobias reactie vind ik weer zo overdreven. En hij vind het niet leuk als Kristof dingen voor andere invult, maar Tobias doet dat toch ook nu over Kristof.

4 likes

Snap de keuze van Julio niet. Nawel heeft het elke keer gered. Ik zou niet zo zelfverzekerd zijn dat je het van haar wint.

1 like

Hahaha echt he :joy: En je zag Julio nog zo glimlachen omdat het een leuk en lief momentje was.

Ik snap nu wel waarom Tobias vol op Kristof gaat: hij voelt zich gewoon gekrenkt omdat Kristof zei dat hij rare reacties en heftige emoties heeft en dat dit waarschijnlijk door zijn verleden komt. Plus, Kristof heeft hun game vrijgegeven aan Julio (twee x dat gesprek waar gezegd werd dat Tobias op Julio zou gaan). Jammer dat Julio Tobias gewoon blind vertrouwt ipv te denken: oh ze spelen dus wél samen…

Meanwhile op de stream: Salar heeft waarschijnlijk iemand van de nominaties kunnen vrijstellen ivm een gelijke stand.

1 like

Salar zal Kristoff wel weer gered hebben dan.

1 like

Hadden jullie dit al meegekregen? Echt heel heftig :frowning:

https://www.ad.nl/show/big-brother-finalist-liese-in-ziekenhuis-na-plotseling-slecht-zien-ik-heb-ms~ae66c9c2/

Blijkbaar heeft Kristof de token gepakt en moest er nu opnieuw gestemd worden. Schijnbaar was er een gelijke stand. Ben wel echt benieuwd wat het nu wordt!

Vind Salar en Nouchine trouwens zo leuk op de live stream. Echt een leuke band hebben ze nu.

1 like

Willen de programma makers Kristof erin houden ofzo? Vorige keer toen ie eigenlijk genomineerd was kon Salar hem opeens saven en nu dit weer. Als het gelijk is, dan zal Salar hem wel weer saven natuurlijk. Stom dat ie zo uiteindelijk nooit genomineerd wordt :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Lijkt inderdaad wel zo. Maar misschien ook omdat ze een Nederlander eruit willen? Geen idee.

Nouchine deed gister ook wel raar, ze zei ook tegen Salar, ben je trots dat ik tactisch ben? Zij dacht natuurlijk al in de finale te zitten dus misschien heeft ze op Nawel gestemd waardoor zij evenveel stemmen had als Kristof? Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen… Ben benieuwd naar de uitkomst vandaag!

Edit bekendmaking nominaties/wie op wie heeft gestemd:

Nawel en Julio zijn genomineerd. Julio vertelt dat hij op Nawel is gegaan. Hierdoor hadden zij en Kristof ieder 4 stemmen.

2 likes

Best bizar eigenlijk dat zolang Nawel er in zit en op haar gestemd kan worden, ze op de nominatielijst staat. Ik verwacht dat ze het wel wint qua stemmen, maar volgende week staat ze er natuurlijk weer op. Ik hoop echt dat ze nog een immuniteitspin kan bemachten. Dan wordt het pas leuk

3 likes

Dat was echt zo’n vreemd moment! Ik zou voor iedereen gaan behalve Nawel want die wordt al weken gesaved of hij gunt ze het bedrag gewoon niet :joy:

Jeetje wat heb ik me weer geërgerd aan Tobias, dit x dat gedoe rondom de afwas. Wat een irritante houding nam hij aan zeg. Was 't helemaal met Kristof eens dat hij zelf degene was die het op aan het blazen was.
En ook rondom het gedoe met 't stemmen. Vooraf nog dat is wellicht op kristof gaat, om dan vervolgens in de dagboekkamer te zeggen dat ie echt niet op hem kan stemmen :roll_eyes: ook die praat van iedereen dat ze eigenlijk niet op Nawel willen stemmen maar dit wel week na week blijven doen. En nu dus zelfs d’r “vriendin” Grace, en het dan goed praten met ‘jij bent sterk’ en 'ik wist niet dat ‘t haar zo zou raken erop te komen’. Hallo die meid is al 1.5mnd de sjaak, moet zich steeds voorbereiden op dat ze naar huis gaat, das echt niet tof gewoon. En als je denkt dat het slim is om zo kristof naar huis te krijgen, zorg er dan voor dat ze jou zelf ertegenover zetten :roll_eyes: zij komt steeds bovenaan uit in rankings, dus zij kan 'm ws makkelijker verslaan. Snap trouwens sowieso niet dat Grace steeds zo hoog eindigt en zo populair lijkt, ik vind haar helemaal niet zo geweldig.

Baal wel dat Kristof wederom gesaved is en Julio nu in de plaats staat :-1:

7 likes

Van de “lieve noch wat saaie” Tobias is weinig over. Je merkt echt dat hij gewoon te lang in het huis zit en het gewoon niet meer aan kan en steeds meer zijn lelijke kant laat zien. Als coach heeft hij weinig beheersing en zelfreflectie. Ik denk als er nu weer gestemd zou worden qua populairiteit, het heel anders zal zijn de laatste keer. Meer kijkers ergeren zich aan zijn negatieve houding.

Ik vind het zo kut voor Nawel. Dat gevoel dat iedereen steeds op je stemt is echt niet fijn. En gewoon elke week weer de koffer inpakken.

3 likes

Ja hij komt niet oprecht over, hij lijkt een bepaald karakter/rol aan te willen nemen omdat ie wellicht dacht dat dat het goed zou doen bij de kijker. Maar zijn woorden en daden komen niet overeen en hij begint steeds meer door de mand te vallen. Wat jij zegt; hoe langer hij er zit, hoe lastiger het is om een “act” vol te houden.

Wat ik ook zo raar vond, juist na de bekendmaking van de populair veranderde hij steeds meer. Of toen ging het mij pas echt opvallen. Terwijl je zou denken als je hem was zou je juist blij zijn, dat je zo hoog eindigt en proberen de populariteit vast te houden door positief te blijven. Bij Tobias nam zijn houding echt af. Lijkt indd dat zijn act te vermoeiend voor hem is.

Ik snap dat als je in zo huis zit het soms ook echt moeilijk is. Maar hij doet gewoon zo kut en ziet ook niet wat hij dan fout doet. Totaal geen zelfreflectie en probeert zichzelf ook niet te verbeteren. Hij blijft er zo inhangen.

1 like