Bijzondere huizen op Funda

Wat mij opviel:
Foto 7: waarom kiezen voor een dergelijke trap in zo’n huis?
Foto 8: enkele moderne glas-in-lood ramen, tussen authentieke exemplaren.
Foto 10: electrische gitaar op het toilet (met hoog plafond).
Foto 13: Marten en Oopjen op een enorme schuifdeur. Vroeg me ook af hoe de andere kant er uit ziet.
Foto 37: wc troon.

2 likes

Dit huis ziet er uit alsof het in de Sims is gebouwd en iemand met de diepte-van-de-grond instellingen heeft lopen tobben.
https://www.funda.nl/detail/89508169?utm_source=funda&utm_medium=app&utm_campaign=share-listing-modal

9 likes

Haha ja, bij de eerste foto moest ik inderdaad meteen denken aan de sims. Alles is net wat te kaal, vlak/hoekig, uit proportie oid. Alleen het zwembad zonder trapje mist nog

2 likes

Haha omg inderdaad! Ook dat bruggetje naar de voordeur, dat deed ik ook wel eens. Plus een vrij simpel dak, want ingewikkelder kan niet in de sims :joy:

3 likes

Alles is sober, wit en grijs maar het bed is knalblauw.

1 like

wat een vreemd huis dit :joy: inderdaad net zo’n sims huis, vooral die badkamer ook zo groot maar allemaal loze ruimte in het midden? de makelaar/degene die de plattegrond ingevuld heeft is ook een grapjas, er staat buiten een opvangbak voor ‘hemelwater’ echt hoe verzin je dit :joy:

Hemelwaterrecuperatie is een echt ding, er wordt niet gesproken over regenwater omdat je ook water van sneeuw en hagel kan opvangen.

11 likes

ohh echt, weer wat geleerd!

1 like

De plattegrond van deze twee in 1 bungalow/villa is echt duizelingwekkend

Plattegrond

2 likes

Het hele huis is duizelingwekkend. Ze zeggen dat ze twee aparte woningen hebben gemaakt, maar de woonkamer van de ene woning (met kleine keuken maar wel 2 slaapkamers) heeft een schuifpui in de keuken van de andere woning (met gigantische keuken en woonkamer, maar maar 1 slaapkamer?):

Wat voor mensen moeten daar dan gaan samenwonen?

3 likes

Vind het ook vreemd dat die ene slaapkamer een badkamer ensuite heeft zonder deuren oid, dus kan je elkaar lekker horen en ruiken vanuit bed, wie wil dat nou niet!

4 likes

Ik heb dat een keer gehad op een hotel met een DATE nou het was echt vreselijk :sob:

Volgens mij hebben ze in Nederland niets zoals de hemelwaterverordening in Vlaanderen is. Alhoewel hun infrastructuur wel al meer gericht is op collectieve infiltratie op het openbaar domein met grachten Ed.

1 like

Ik ben echt geboeid door dit huis. De plek, maar ook de inrichting en historie. Uit 1924 en er is later een brand geweest en in 2000 is het hersteld. Echt, alle hoekjes en verborgen plekken daar, lijkt me echt heel gaaf.

https://www.funda.nl/detail/koop/epe/huis-renderklippenweg-7/43221172/

12 likes

Die brand is niet in 1924 geweest, dat is het bouwjaar van het huis. Echt een prachtige plek :heart:

4 likes

Oh, goedemorgen, ik las weer eens te snel. Desalniettemin een bijzonder huis!

1 like

Echt een bizarre indeling, maar omg die omgeving! Zou daar wel willen wonen, met zo’n tuin. Maar dan in een 5 keer zo klein huisje.

2 likes

Prachtig huis op een prachtige plek. Maar ik zou er niet durven te wonen ivm de omgeving, doodeng in het donker.

3 likes

Prachtige plek! Ben ook wel gefascineerd door het aantal boeddha’s dat in en om het huis is te vinden.

4 likes

Wat mooi ! Ook nog energie label A, zijn die huizen meestal niet.

1 like