Bizarre, interessante weetjes

Hahaha dat was wel grappig geweest ja !

Haha die foto! Ik ben het net even gaan testen, maar mijn broek gaat dus wel om mijn nek maar overlapt best een stukje, terwijl de broek verder niet te wijd zit. Misschien heb ik in verhouding hele brede heupen of zo. Of een te dunne nek haha. Nou dan is er ook eens iets te dun aan me.

3 likes

huh hebben kippen oorlellen?

2 likes

AB

23 likes

LEUK ik had geen idee!

1 like

Konijnen kunnen niet kotsen.

5 likes

Dan wens ik op vrijdag- en zaterdagnacht een konijn te zijn.

19 likes

Paarden ook niet!

1 like

Waarom heet de pissebed zo?

Vroeger bestond er een bijgeloof dat bedplassen door middel van de pissebed verholpen kon worden. De diertjes werden gedroogd en vermalen en daarna in het bed gestrooid. Dit moest de kinderen zindelijk leren worden.

4 likes

Ik neem aan dat hij tegenwoordig de plaatselijke perkjes en het plantsoen staat aan te harken?

7 likes

Het is alsnog mogelijk

Dit klinkt bijna als dat fabeltje dat witte koeien gewone melk en bruine koeien chocomelk geven :thinking:

3 likes

nou bizar niet echt. maar wel interessant
17 likes

Haha vind dit echt interessant maar moest ook wel gniffelen om zijn stem, soort van vleugje piet paulusma erdoorheen ofzo door zijn toon/de nadruk die hij op bepaalde woorden legt??

5 likes

Haha die ‘mobiele pin-gleuf’

1 like

Wanneer je een groep van 57 mensen bij elkaar zet, is de kans 99% dat er meerdere mensen zijn die op dezelfde dag jarig zijn. Dit klinkt heel tegenstrijdig aangezien er 365 dagen in een jaar zitten en de kans dat je op dezelfde dag jarig bent, intuïtief heel klein is. Maar, zelfs wanneer je 23 mensen bij elkaar zet, is de kans 50% dat er minstens twee personen dezelfde verjaardag hebben. Dit staat ook bekend als de verjaardagenparadox.

52 likes

wow wat gek!

2 likes

Hahahahahaha hier moest ik ook aan denken!

1 like

Oh ik dacht dat het altijd super erg toeval was dat er in mijn familie verschillende mensen op dezelfde dag jarig zijn (ik en mijn nicht, en dan ook nog eens twee van m’n neven op dezelfde dag). Er zit dus wiskunde achter haha! Maar ja kijk, dan klik je op die link en krijg je hoofdpijn als je die berekeningen ziet staan

1 like

Wow bizar. Ik dacht dat het kwam omdat er meer mensen in bepaalde maanden geboren worden maar blijkbaar niet eens.

1 like