Forum Feminarum bestaat 100 dagen!

Hoi allemaal,

Het lijkt soms lijkt wel alsof het altijd heeft bestaan, maar toch is het forum vandaag (vrijdag 10 augustus) precies 100 dagen oud!

Op 2 mei hebben we de eerste gebruiker geregistreerd en zijn we van start gegaan. De eerste dag nog wat aarzelend met 152 posts, maar de volgende dag meteen al 623 posts! En na die eerste week hadden we ook al meteen 692 nieuwe leden! @SayMyName was er overigens wel heel erg snel bij met inschrijven: Ze is de eerste!

Nu komt dat natuurlijk ook omdat Hearst van de ene op de andere dag had aangegeven dat het EGF zou stoppen, maar toch! Dankzij jullie was het meteen vanaf het begin een groot succes. En heel erg gezellig.

Over dat gezellige: dat zie je ook wel terug in de cijfers. Er wordt veel gepost. Gemiddeld zo rond de 1500 berichtjes per dag, met een uitschieter naar 2517 berichtjes op 31 juli. Dat is genoeg om je (volgens het forum) 172 minuten aan het lezen te houden!

Het drukste topic is uiteraard Wat je even kwijt wilt, dat zoveel succes heeft dat we zelfs tegen de grenzen van het forum aan zijn gelopen. In 1 maand hebben we namelijk ruim 17.000(!) berichtjes in het topic gezet, waarna we op 4 juli een nieuwe hebben geopend. In totaal wilden we tot nu toe trouwens 31.457 keer iets kwijt (en tegen de tijd dat je dit leest is dat alweer flink meer aangezien we gemiddeld zo’n 500 berichtjes per dag kwijt willen).

In de afgelopen tijd hebben we ook een paar minder leuke dingen meegemaakt. We missen @anon98510831 nog steeds en hopen dat het haar goed gaat, waar ze nu ook is. Alhoewel velen van ons wisten dat het niet zo goed ging met haar was het verlies toch plotseling.

Ook niet leuk was het vertrek van DeProfessor en de onrust die daarbij hoorde. Ondanks alle commotie wensen we haar uiteraard het beste.

Veel leuker is wel de manier waarop jullie het forum tot leven brengen. De techniek is maar een klein onderdeel daarvan, veel belangrijker is hoe jullie er gebruik van maken. Zo hebben we dankzij de geweldige inval van @quantum en jullie bijdragen een hele serie leuke, verbazingwekkende, grappige en onverwachte titels! Wil je er ook een? Ga dan eens naar het Bedenk een titel voor je medeforummer.

@Hyde had ook zo’n geweldig idee met haar Paint de forummer boven je topic. Dat heeft heel veel nieuwe avatars voor mensen opgeleverd!

En dan het Songfestival. Dat was het enige moment dat @anon25548216 zich een beetje zorgen maakte over de server - jullie hebben erg hard gechat toen! En het was ook erg leuk!

Ten slotte: De eerste echte Eerste FF quiz die door Het FF Quizteam (@Evenveel, @Pierlala, @traveljunkie en @Eddie) is bedacht en waarbij @Eddie ook meteen de eerste ronde voor haar rekening heeft genomen. Met groot succes ook, wat een vragen zeg!

Er is uiteraard nog veel meer leuks te beleven, want met nu 575 topics (en per dag tussen de 5 en 10 nieuwe) is er altijd wel wat te kletsen. Van de FF Zomer Playlist tot Vraag degene onder je en van Wat staat er onder jouw ctrl v (Gevaarlijk!) tot Bizarre, interessante weetjes, allemaal geweldige topics waar altijd wat te doen is.

Nog een paar kleine statistieken:

  • Per dag komen tussen de 900 en 1.000 gebruikers even kijken op het forum en vaak ook meer dan één keer per dag
  • Dit betekent ook dat het overgrote deel van de gebruikers elke dag komt kijken!
  • Over die gebruikers: We hebben nu 1486 accounts in totaal
  • En elke dag is tussen de 60 en 75% van deze bezoekers ook daadwerkelijk actief met posten of likes uitdelen
  • Tot nu toe hebben we met zijn allen 468.589 likes uitgedeeld (en ontvangen!)
  • Het overgrote deel van de gebruikers (70%) bezoekt het forum op een mobiel apparaat (telefoon of tablet)
  • Veel mensen bezoeken het forum zowel op een mobiel apparaat als een computer/laptop
  • 31 Juli was de drukste dag tot nu toe, met 2517 nieuwe berichtjes en 10.294 likes uitgedeeld
  • En in totaal hebben we nu 130.770 berichten gepost met zijn allen

We kijk uit naar de volgende 100 dagen (en verder)!

Het team,
@Nescio, @Lula, @Sedana, @anon25548216

185 likes

:dancingbanana:
100 dagen in de glooooriaaaa, in de gloooooriaaaaaaa!
Hiep er de piep! Hoeraa

7 likes

image

6 likes

Hoeraaaaaaa!

2 likes

Heeeuuuu

Yayyyy :grinning:

Leuk!

1 like

Ik hou van het forum, ik had al een tijdje niet op egf gekeken en zag gelukkig precies op tijd dat het wegging en ik ben iedereen die aan dit forum werkt en gewerkt heeft super dankbaar dat dit geweldige alternatief er is

Happy honderd!!!

8 likes

:tada::tada::tada:

1 like

Wat een leuke post. Ik houd van statistieken !

1 like

Gefeliciteerd allemaal! Jullie voelen toch als een soort grote vriendinnengroep.

5 likes

Shit gifje werkt niet muuuh

Jippieeee super blij met dit mooie forum :heart:
Dank voor jullie inzet @Nescio en de rest!

1 like

Daar moet op gedronken worden hi ha ho :dancingbanana:

3 likes

whooop whoop

1 like

Cool!
Nou vraag ik me wel af wat er was op 31 juli haha

7 likes

Ow wauw! Hiep hiep hoera! Tijd gaat echt snel!

images

4 likes

Super leuk om te lezen en bizar dat het alweer zo’n tijd is.

Gefeliciteerd Forum Feminarum!

4 likes

Mooie cijfers! Ik zie vaak rond de 120-140 mensen tegelijk online, maar per dag dus toch wel 900-1000 gebruikers. :eek:

1 like