Bloed/plasma doneren topic

Maandag weer plasma doneren​:muscle::muscle:

3 likes

Ik ben ook bloed- & plasmadonor. Ik heb de eerste 2x plasma gedoneerd en afgelopen week bloed. Een vriendinnetje van mij heeft medicatie nodig dat gemaakt wordt van o.a. bloedplasma en laatst zat ze lang zonder omdat er te weinig plasma donoren waren :disappointed: Daarna ben ik meteen gaan doneren.

2 likes


Was ik weer!

4 likes

Ik ga vandaag weer :muscle: Ben wel net vandaag ongesteld geworden. Merken jullie daar wat van bij het doneren? Ik bedacht me dat ik volgens mij nog nooit bloed heb gedoneerd terwijl ik ongesteld was

Mijn ijzer was dan net niet hoog genoeg en ik voelde me wat slapper dan normaal. Maar verder geen problemen

Mocht je toen wel doneren dan?

Opzich mag het wel mits je ijzer hoog genoeg is. Kan het je niet aanraden

Ja shit ik twijfel nu. Ik val best wel snel flauw als het warm is en denk dat mijn ongesteldheid en een halve liter bloed afstaan er niet echt aan meewerkt… Denk dat ik toch maar afzeg en een andere keer ga. Voel me altijd zo lullig als ik afzeg… :disappointed_relieved:

Liever dat jij erna gewoon goed bent dan dat je gestrekt gaat erna!
Desnoods verplaats je het een week?

Ja precies. Ga me nu even afmelden. Bedankt voor je reacties!:relaxed:

Geen probleem! Blij dat ik kan helpen :slight_smile:

1 like

Ik ben gister voor de intake naar Sanquin geweest, krijg over een paar weken de eerste oproep mits m’n bloed goed is natuurlijk. Hb was gelukkig netjes :slight_smile:

1 like


Gisteren was mijn 20e keer :slight_smile:
Altijd handig een usb stick, vooral nu met school

4 likes

Laatst ook voor gekozen. Zelfde reden :slight_smile:

2 likes

Vandaag weer geweest, best zenuwachtig (want de laatste keer voelde ik me helemaal niet lekker worden op weg er naartoe en moest ik me afmelden, de keer daarvoor werd ik afgekeurd en de keer daarvoor viel ik bijna flauw) maar alles ging goed dit keer!

3 likes

Mijn BMI was te hoog om stamceldonor te mogen worden. Nu ben ik eindelijk genoeg afgevallen! Heb me net meteen aangemeld :smiley:

7 likes

Hoeveel moet het zijn? Ik zou dat ook willen worden en misschien motiveert het me om af te (blijven) vallen aangezien ik behoorlijk te zwaar ben.

Je BMI moet (onder de) 30 zijn. Toen ik er een tijdje terug achter kwam dat dit zo was, werd dit ook mijn eerste doel ja! Ben er nog niet, maar dat ik dit nu heb bereikt is wel een hele fijne motivatie!

3 likes

Dit had ik ook inderdaad. Vond het een goede motivatie! Vond het ook wel confronterend dat het toen niet mocht.

2 likes

Laatst voor de 5e keer gedoneerd. Volbloed
Ben meestal alleen de dag zelf wat sneller moe, verder geen klachten
Nog een leuke mok uitgezocht als cadeau :kissing_closed_eyes:

1 like