Dit was mijn recensie op Goodreads:
“Leuk om eens zo’n klassieker te lezen! Het boek leest echt als een politieonderzoek: eerst de feiten, dan de verhoren en op het einde de oplossing. Ik voelde al wel aan in welke hoek de oplossing moest zitten, maar ik had de oplossing niet helemaal voor ogen. Als je dit boek nog eens leest, vallen hints weer op een andere manier op, denk ik. Enig kritiekpuntje: ik heb niet een compleet beeld van alle personages gekregen, ik kon ze soms niet helemaal uit elkaar houden.”
Ik heb 4 sterren gegeven, wat bij mij betekent ‘goed, aanrader’. Ik vond het leuk om eens zo’n soort boek te lezen. Ik moest ook wel lachen om de alwetendheid/genialiteit van Poirot. Ik zei het hierboven ook al maar ik zag echt zo voor me dat hij dan weer iets geniaals zei en dat de rest dan zo vol verbazing oooooh eromheen zit. Ik vond dat heel tekenend voor het tijdsbeeld, nu zijn we gewoon verwend met alle diepgaande boeken en series denk ik.
@LaPetiteRobeNoire Ik kende het verhaal nog niet. Ik had wel door in welke hoek het zat (het meisje) en door alle dwaalsporen dacht ik ook wel van er klopt iets niet bij al die reizigers. Maar de clou zelf vond ik nog wel verrassend.
Leuk om het zo met een boekenclubje gelezen te hebben!