Het algemene boekentopic #3

Leuk je lijstje! The Vegetarian is een van mijn favoriete boeken, maar Nightbitch ben ik nu twee keer in begonnen maar ik kom er niet doorheen (ik heb ook geen kinderen haha). Heb je Kang’s nieuwste, Greek Lessons gelezen?

Heeft iemand iets van Yoko Ogawa gelezen? Ik wil een boek van haar lezen maar weet niet zo goed met welke ik wil beginnen

5 likes

Ja eens :frowning:

Jaa nightbitch vond ik ook heel goed! Heb jij de film gezien? Ik ben ergens wel benieuwd maar de reviews zijn niet bepaald top dus ik twijfel of ik de moeite ga doen om m te kijken

@vitaminwater en @zwaardvis wat vonden jullie niet goed aan Unworthy? Ik was niet zo weg van Tender is the Flesh dus vraag me nu af of ik Unworthy dan al helemaal niks ga vinden of misschien juist wel haha

2 likes

Tender is the flesh vond ik een perfecte dystopie, lekker naar/goor en ik vond het ook top werken als kritiek op de bio industrie en hoe we als mens met dieren omgaan. The unworthy vond ik meer nodeloos/saaie gore en de klimaatverandering/dystopie verhaallijn had van mij verder uitgewerkt mogen worden

4 likes

Ah nee dan ga ik m skippen haha. Vond die eigenlijk al te langgerekt (was wat mij betreft een perfect kort verhaal geweest) dus denk niet dat dit m dan is voor mij

2 likes

We hebben hier eens met elkaar de geheugenpolitie gelezen. Ik vond het niet veel aan maar er waren ook genoeg positief. Wel moet ik zeggen dat ik nog af en toe aan dit boek moet denken dus het heeft blijkbaar toch indruk gemaakt.

Film was geinig maar deed wmb echt geen recht aan het boek!

Ik vond Revenge tof maar The Memory Police ook! Twee totaal verschillende boeken maar allebei 4 sterren

ik heb ze allebei superkort gereviewed

Nightbitch en The Vegetarian zijn ook wel super anders dus ik snap wel dat je de ander dan misschien minder vindt. Ik had nog nooit eerder iets van haar gelezen, is Greek Lessons een aanrader? Het is niet haar nieuwste boek volgens mij.

Ik heb The Memory Police gelezen van Yoko Ogawa maar die vond ik niet echt goed. Het was omdat het hier besproken werd maar volgens heb ik er nooit over meegepost.

@Dazed nee ik heb precies hetzelfde haha ik wilde daarna de film zien maar ik zag inderdaad ook de recensies. Ik ga hem nog wel kijken denk ik maar ik verwacht er niet veel van.

3 likes

Mmm ja daar was ik al bang voor haha. Zonde! Dan ga ik m in ieder geval voorlopig nog niet kijken denk ik maar misschien een keer als ik het boek wat minder fris in m’n geheugen heb

1 like

Ik ben op zoek naar makkelijke boeken om te lezen. Ik ben hard mijn best aan het doen weer terig te komen in lezen. Ik heb nu weer een biebpas en ben bijn klaar met “vraag niet waarom” van Simone van der Vlugt. Ik weet dat het geen hoogwaardige literatuur is, maar ik merk dat dit een soort van lukt om te lezen. Ik houd dus van detectives. Vorig jaar heb ik ook haar boek “op klaar lichte dag” kunnen lezen.

Vroeger las ik veel en was ik zot op de hunger games serie, die las ik dan eerst in het nl en daarna in het Engels. Alleen lukte Ballad of songbirds and snakes mij niet om te lezen. Die heb ik uiteindelijk geluisterd, maar het pakte mij niet meer zoals de eerste reeks helaas. Ben bang dat het nieuwste boek dat ook heeft. (Ga hem wel proberen uiteraard).

Maar voor nu ben ik op zoek naar makkelijk leesbare boeken, hoeft geen detective te zijn maar iets spannends of “who did it” helpt wel met door willen lezen merk ik.

Ik vond de boeken van Hendrik Groen wel geinig en makkelijk leesbaar. Zijn geen detectives.

2 likes

Ik lees graag carla kovach. Moet je wel bij de eerste beginnen want er zit een rode draad in. Saskia noort leest makkelijk weg vind ik.
Verder lees ik vooral veel informatieve boeken en biografieën. Dat is niet echt om het lezen weer een beetje op te pakken.

1 like

Ah die kovach klinkt goed, ga ik uitproberen! Dankjewel. Saskia Noort probeer ik wel eens te luisteren, maar kom ik vaak toch niet in. Zal het lezend nog een kans geven!

Luister veel engelstalige thrillers/mysterie
Bijv.
BA Paris
Freida mcfarren
En
Colleen Hoover

Deze schrijvers waren laatst niet aanwezig in mijn Bibliotheek helaas.

2 likes

Dat je hoogwaardige literatuur moet lezen is ook een rare kronkel die we volgens mij allemaal over hebben gehouden aan de leeslijst van de middelbare school.
Ik lees nagenoeg niet in het Engels en niets ingewikkelds want ik lees ter ontspanning en dat doe ik het beste met simpele, Nederlandstalige, boeken.

De moordclub op donderdag, Scandinavische detectives zoals de Fjallbacka serie, cold cases serie van Jorn lier horst of ronning en stilton serie van Cilla Borjlind.

Ook de tweeling van Summerbourne is leuk.

Ik lees nu de Cherringham serie, ieder boek heeft 150 bladzijdes dus je vliegt daar wel echt doorheen.

23 likes

Vera Wongs ongevraagd advies aan moordenaars van Jesse Sutanto.
Heeft een “who did it” aspect, maar op een luchtige, humorvolle manier. Leest makkelijk weg!

1 like

Ik vind kobo plus zo vervelend als je gewoon wil doorbladeren ter inspiratie.

Iemand nog specifieke kobo plus boeken aanraders? Ik hou van trendy Engelse boeken, hahaha

1 like

In mijn ervaring zijn er maar weinig trendy Engelse boeken in kobo+ :sweat_smile: tenzij je het niet erg vindt om de Nederlandse vertaling te lezen.

1 like

De hunger games vond ik leuk toen ik het las, maar het 4e deel viel behoorlijk tegen en het 5e deel ga ik niet eens lezen. Het komt denk ik ook omdat het young adult is en ik merk dat ik dat nu steeds minder leuk vind.
Verder lees ik vooral waar ik zin in heb en leuk vind omdat ik lees voor ontspanning. Een paar jaar terug las ik de serie Noordzeemoorden van Isa Maron en die vond ik erg pakkend. Misschien vind je die leuk? Die hebben ze bij bibliotheken vaak ook wel.

1 like

Ik vind die thriller serie van Samuel Bjork altijd fijn lezen en een beetje spannend! Het eerste boek daarvan is geloof ik ‘Ik reis alleen’ en zijn een paar vervolgdelen van inmiddels.

4 likes