Het algemene boekentopic (Deel 2)

image

Ik lees niet meer zoveel de laatste tijd, maar deze twee heb ik uitgelezen.

Paper Girls - Brian Vaughan
Dit is een graphic novel en daarom lees je hem zo uit natuurlijk. Het is wel echt een heel intrigerend begin van een verhaal. Het gaat over vier tieners in de jaren '80 die kranten bezorgen. Rond halloween ontdekken ze ~vreemde dingen~. En meer is denk ik te spoilerig om te vertellen. (En ik zie nu dat ik letterlijk vreemde dingen/stranger things zeg maar hoewel daar veel paralellen mee getrokken zijn vind ik het daar niks van weghebben)
Hoe dan ook: spannend, smaakt naar meer en mooi geillustreerd. Er is ook een serie van uitgekomen maar die is gecancelled dus ik ga denk ik eerst de novels verder lezen. Er zijn zes delen van.

The secret history - Donna Tartt
Heel intrigerend en boeiend verhaal (waarschijnlijk al bekend dus ik ga even geen poging doen tot vertellen waar het over gaat), er wordt heel beeldend geschreven dus je ziet het helemaal voor je en voelt je “onderdeel”. Ik vond het een goed boek, naar het einde toe wel wat zwakker omdat het te lang doorgaat naar mijn smaak.

Ik ben nu bezig in Lapvona van Ottessa Moshfegh, tot nu toe :ok_hand:

7 likes

Ik had door slechte concentratie even behoefte aan guilty pleasure romance/ chicklit boeken dus daar redelijk wat van gelezen. Meeste is ook wel echt cringeworthy dus de beoordelingen zijn meer vanuit dat genre bepaald (waarom is bijna elke vrouwelijke hoofdrolspeler teenie tiny & quirky en hun love interest altijd ripped en hung like a horse).

Boek van Ruinerwold kon ik niet echt een rating geven, want het is gewoon echt een heel vaag boek maar het voelt toch droog om dit 1 of 2 :star2: te geven omdat ik het ergens heel naar vind om dat t doen bij een getraumatiseerd iemand die het fijn vond om zo zijn verhaal te doen? Geen idee of herkenbaar klinkt voor iemand haha

8 likes

Ik ben vrij nieuw in dit topic, maar het viel me op dat jullie afgelopen maand gezamenlijk Murder on the Orient express hebben gelezen. Leuk! Is er ook een boek wat op de planning voor november staat? Lijkt me leuk om mee te doen.

2 likes

Nee nog niet, maar we kunnen wel weer een poll maken voor een nieuw boek. Had je de boekenclub pagina al gevonden?

Nee! Maar die kan ik zo vinden :slight_smile:

2 likes

Ik dacht maak gelijk een poll :innocent:

1 like

Ik had qua aantal en qua beoordeling een hele goede leesmaand!

I’m glad my mother died was zeer verrassend! Ik heb het geluisterd en de auteur spreekt het zelf in waardoor haar humor en timing echt perfect overkomen. Er zijn stukken waar je ook haar stem hoort breken en dat is zo ontzettend intiem en indrukwekkend om te horen.

Donkere kamer van damokles was helemaal niet mijn ding. Ik snapte wat de schrijver probeerde en dat lukte. Enorm frustrerend waardoor ik het eigenlijk een wanstaltig boek vind.

T hooge nest vond ik heel indrukwekkend en zeer nodig een verhaal over joodse vrouwen actief in het verzet.

Als je het licht kunt zien was echt een prachtig verhaal over een blind meisje tijdens de tweede Wereldoorlog. Denk dat velen van jullie hem ook al hebben gelezen, maar stond al heel lang op mijn leeslijst.

Max Mischa en het tet-offensief vond ik echt prachtig en kon me er helemaal in verliezen.

10 likes

Echt met elke update wordt de app van kobo plus steeds kutter om mee te werken

Ja het verschil tussen deze app en mijn Engelstalige ebook app (waar ik volgens nog minder ook voor betaal) is echt belachelijk. Ik vergeet het alleen telkens stop te zetten. Content is ook zo beperkt.

1 like

Mijn boeken van Oktober

8 likes

Ja, al een aantal maanden constant opnieuw inloggen.
Nu hebben ze de filteroptie verwijderd, en het loopt sowieso vast als je iets probeert te zoeken

1 like

Mijn gelezen boeken van oktober:

The Ones We’re Meant To Find vond ik heel erg mooi. Maar ook wel too close for comfort soms, omdat het een climate sci-fi is. Dat wist ik niet van te voren, haha.

2 likes

Ik heb mn leesmotivatie weer helemaal gevonden, dus ga misschien m’n challenge van 25 boeken nog wel halen.
Heb ook nog wel wat half gelezen boeken liggen, maar zoals eerder hier ook gezegd, het leven is te kort om een stom boek te lezen.

Dit is m’n lijstje van september/oktober
Buitenleven, Nina Polak :star::star::star:
Florence, Kiki van Dijk :star::star::star::dizzy:
De camino, Anya Niewierra :star::star::star::star::dizzy:
Nooit meer, Colleen Hoover :star::star::star:
De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo, Taylor Jenkins Reid :star::star::star::star:
De gunst, Nicci French :star::star::star:

Had van buitenleven wat meer verwacht, maar sluit me echt aan bij jou review @vitaminwater en ook Nicci French viel tegen, ergerde me enorm aan de hoofdpersoon.

Daarentegen vond ik De camino en verrassend genoeg ook De zeven echtgenoten van Evelyn Hugo echt lekker weglezen, met voldoende diepgang!

Op mn lijstje voor komende maanden: De bananengeneratie; Max, Mischa en het tetoffensief; Eigen welzijn eerst; I’m glad my mom died; Grand Hotel Europa. En ga hier nog even door de lijstjes spitten

6 likes

Mijn boeken van oktober, het zijn er meer dan anders maar dat komt omdat ik vooral in het OV lees en ik de laatste weken ontzettend veel vertragingen heb meegemaakt.

Anyways, beste van de maand vond ik Perzik bloesem lente van Melissa Fu. Generatieroman over een Chinese familie in de twintigste eeuw. Ik vond het meeslepend zonder dat het melodramatisch werd. Aanrader voor wie Pachinko graag las, beetje dezelfde sfeer. Zonder veel te spoilen, één van de onderwerpen die aan bod komt, is de emigratie van mainlandchinezen naar Taiwan na WO2. Ik vind dit een relevant boek voor wie meer achtergrond wil bij de huidige spanningen tussen China en Taiwan. Ik heb er alvast veel uit geleerd.

9 likes

Ik ben weer helemaal happy aan het lezen deze maand. De laatste boeken die ik heb uitgelezen waren:

• Spelen met vuur (King 1) - Olivia Lewis :star::star::star::star:
  • Affaire (King 2) - Olivia Lewis :star::star::star::star:
  • The Love Hypotheses - Ali Hazelwood :star::star::star::star::star:
  • Achter gesloten deuren (King 3) - Olivia Lewis :star::star::star::star::star:
  • Verlossing (King 4) - Olivia Lewis :star::star::star::star:
  • Fouten maken moed - Remko van der Drift :star::star::star:
  • The Midnight Library - Matt Haig :star::star::star::star:

Ik ben altijd wel vrij makkelijk met sterren weggeven, maar dit was wel een fijne leesmaand. Probeer ondertussen ook m’n bookstagram account nieuw leven in te blazen :grin:

Nieuw gekocht/gekregen:

• Love on the Brain - Ali Hazelwood
  • Long Bright River - Liz Moore
  • The Invisible Life of Addie LaRue - V E Schwab (maar moet helaas terug, helemaal beschadigd :weary:)
  • Existential Physics - Sabine Hossenfelder
  • Think Again - Adam Grant
  • HP Order of the Phoenix Illustrated Edition
8 likes

Ik ben net klaar met de Griekse ontsnapping. Ook zeker wel een aanrader :star::star::star::star::

1 like

Ik heb ‘De gevangene van Vallenia’ zojuist uitgelezen. Deel 3 gaat ook echt nu open gewoon. Hoe durft ze.

3 likes

Snap ik! Ik had destijds deel 3 niet in huis dus stond de ochtend erna al bij de boekhandel. Veel leesplezier!

3 likes

Ooo shit! Dat is echt lang na deze cliffhanger

2 likes

Ja echt marteling! Ik ben heel benieuwd wat je van het volgende deel vindt.

2 likes