Borrelhapjes/kaasplanktopic

Bedankt voor alle tips :heart::heart::heart: Fijn!

Oeh, wat is dat ovale kaasje in het midden? De hele plank is trouwens :ok_hand:t3:

1 like

Ik maak vaak zelf feta dip (heb wel een keukenmachine, maar gaat denk ik ook met een staafmixer oid)
Feta (gewoon zo’n plak vd supermarkt
Walnoten, handje vol
Een gegrilde paprika (uit een pot)
Citroenrasp en sap naar smaak
Peper
Dat alles in de keukenmachine tot een pasta draaien. Heel lekker voor heel weinig moeite!

14 likes

Een stuk camembert! Maar het lijkt zo net een exotischer stukje kaas door de vorm.

3 likes

Oooh ja heerlijk. Ik heb in een aangeschoten bui een keer haar boek gekocht. Goede reminder om daar weer eens wat mee te doen :grin:

1 like

Avondeten met wat er nog in huis was :laughing:

30 likes

Voor m’n moeders verjaardag gemaakt, ze is helemaal in dr nopjes!

(Zou zelf namelijk nooit vlees er bij leggen, maar oké vooruit)

29 likes

Ohhh lekker! Welke kaasjes zijn het?

1 like

Van het weekend voor het eerst in lánge tijd weer een plank gemaakt :blush:

Oja dit is dus trouwens de plank die iedereen en z’n moeder hier een tijdje terug kocht, haha.

7 likes

Port salut misschien?

2 likes

Zoals @Luzarl zei is Port Salut een goede, maar delice de bourgogne is ook een hele lekkere. Iets meer bijzonder en niet te heftig

1 like

La tur is dan ook wel lekker! Heel romig en net pittig genoeg voor je.

1 like

Van alweer een tijd geleden maar werd geïnspireerd door jullie posts dus dacht deze moet er ook bij. Niet zelf gemaakt, besteld via een klein bedrijfje (vrouw alleen) die zelf borreplanken maakt, komt in een grote doos alleen nog zelf neerleggen. Was echt ontzettend lekker! (en heb nu trek gekregen😂)

42 likes

Chaumes! Lekker man :drooling_face:

1 like

Deze had een vriendin besteld voor haar verjaardag. :smiling_face_with_three_hearts: Hij leek maar niet op te gaan!

41 likes

Ik bestempel mezelf graag als bange kaaseter maar vind qua roodschimmelkaas taleggio erg lekker!

3 likes

Kwam net dit kanaal tegen op tiktok. Ook leuk voor inspiratie. https://vm.tiktok.com/ZMRL3jTuN/
Ze maakt allemaal van die planken. Super mooi hoe ze dat allemaal neerlegt ook.

1 like

Bij een milde schimmelkaas denk ik aan Cambozola, deze is bij de ah wel te koop. Of wat er op lijkt, Blu Moon van de Lidl :slight_smile:

3 likes

Woooow life!! Ik probeer zelf wel eens zo’n flinke plank te maken, maar óf je bent niet met genoeg mensen (waardoor je 100 kilo kaas en weet ik het wat overhoud) óf je krijgt gewoon niet zo’n prachtig ogende plank.

Bij wat voor zaakje bestel je zoiets? :drooling_face:

Dit was bij een soort traiteur die worstjes en kaasjes enzo verkoopt. En maakt ook speciale planken, zal je ff dmen wie weet is het in de buurt !

1 like