Borrelhapjes/kaasplanktopic

Je doet je naam eer aan!

2 likes

Haha ja, was m’n naam al bijna vergeten

1 like

Ik vind kaas van de kaasboer echt absoluut lekkerder dan van de supermarkt! Vaak hebben ze ook veel meer apartere kaasjes en krijg je goed advies.

Ik vind het er aan liggen. De versafdeling van (vaak een grote) ah koopt soms dezelfde kazen in dan de kaasboer. De kaasboer op de markt is wel vaak goedkoper.

Ik ga altijd naar de kaasboer op de markt of indien er geen markt is naar de ‘gewone’ kaasboer. Ik vind dat het absoluut verschil maakt in smaak en ook in prijs - kwaliteit! Daarnaast mag je altijd even proeven dus nooit een miskoop en je probeert in dat geval denk ik sneller iets nieuws ook omdat je je beter kan laten adviseren.

Ik leef voor borrelplanken! Ik vind een vis borrelplank ook heerlijk, paling op toast, Hollandse garnalen met zelfgemaakte cocktail saus, zalm.

2 likes


:ok_hand:
De brie was iets te funky voor mij, maar verder een goed gecombineerd plankje. Op aanraden van de kaasboer. Met een lekkere Tempranillo erbij.

22 likes

Dat bruin met witte stuk linksonder (excuus voor de oncharmante beschrijving), is dat kaas?! Dat ziet eruit als iets wat ik wil proberen :scream:

Haha het ziet er heel bijzonder uit, maar het was de mildste kaas van dit plankje. Is kaas met porter bier! Cahill’s Irish Porter heet het. Wel heel lekker trouwens, maar het ziet er gekker uit dan het smaakt.

3 likes

Klinkt echt lekker!

Wat is jullie favo kaas (of mag ook iets anders zijn) om te combineren met port?

Vind ik altijd een beetje aan de port liggen. Ik hou zelf erg van Vintage portjes, en daar vind ik blauwe kaas het lekkerst bij.

1 like

Een Italiaans/Portugees surf and turf plankje :smiley: wel gewoon bier erbij dat dan wel weer.

16 likes

Wajooo ziet er heerlijk uit! Waar komt die groene schaal vandaag, hij is prachtig!

Zoooo chill, enjoy!

1 like


Een restjesplank

13 likes

Ik vier binnenkort m’n verjaardag met een picknick en ik wilde ook wat gedroogde worst en kaasjes. Alleen eet ik dit allebei niet dus ik heb echt geen idee wat lekker is. Iemand die me hier mee kan helpen?

Voor een picknick met warm weer zijn harde kazen misschien makkelijker, @Jones, anders lopen de kaasjes weg.
Ik zou het even bij de kaaswinkel / delicatessenzaak vragen, daar kunnen ze wel een mooie combinatie voor je maken.

1 like

Mijn nieuwe lievelingstopic dit😋

wij hadden een kant en klaar borrelpakket gekocht onder het mom van support your locals. op de voorgrond zalm met biet, geen aanrader, haha.

16 likes

Wat een mooie plank is dat :heart_eyes:

Allebei! Wat zijn jouw favorieten?