Brood bakken

Mijn desemstarter is per ongeluk veranderd in een fruitvliegjes val…

Dus denk dat ik maar een nieuwe start

Ik had m gevoerd en laat m dan altijd op mn aanrecht staan met een deksel er een beetje schuin op, beste fruitvliegjes val die ik ooit heb gemaakt

Mijn man doet er vaak een keukenrolpapiertje ertussen, met dit weer trekt het inderdaad vliegen aan.

2 likes

Top, dankjewel, ook @Zonnestraaltje . Ik was in de war omdat de MUM 5 blijkbaar serie 4 is en elke variant met iets andere accessoires een ander nummer heeft, terwijl het hetzelfde toestel is. Ik heb de MUM5XW20 besteld. Heel benieuwd!

3 likes

Ik ben nu een tijdje lekker zuurdesem aan het bakken en wil graag mijn skills verbeteren. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een heel compleet boek over enkel desem - dus verdiepende kennis over zuurdesembroden an sich (over het ‘chemische proces’ bijv) maar ook zoete desemrecepten etc. Hebben jullie aanraders voor dit soort boeken? Ik gebruik regelmatig tips of recepten van Levine maar haar broodboeken gaan volgens mij ook over gistbroden, daar heb ik minder interesse in. Ben benieuwd of jullie tips hebben :slight_smile:

The perfect loaf van Maurizio Leo! Wel in het Engels, maar het enige boek wat ik nog gebruik. Gekocht n.a.v. tips online en nog sterds superblij mee. Ik heb ook een boek van Levine, maar die gebruik ik inderdaad nooit (al staat er volgens mij wel zuurdesem in)

1 like

Top tip, thanks! Zijn die baktemperaturen in celsius of fahrenheit? Dat kan ik zo 123 niet vinden

1 like

In beide! En gewicht in grammen, ze maken overal gebruik van bakkerspercentages maar er staat een gewicht bij. Kun je zelf evt. Omrekenen

3 likes

Oh ja heel fijn, precies wat ik zoek, thanks!

1 like

Ik ben momenteel op zoek naar een gietijzeren pot om mijn brood af te bakken in de oven.
Ik zag ergens een aanbieding van een pot van kitchen aid maar die zou maar oven bestendig zijn tot 220 graden. En ik warm de pot en oven voor op 250 graden. Zouden jullie dit aandurven? Of is dit echt een no go?
Momenteel heb ik een pot geërfd van mijn ouders maar dat deksel ( handvat denk ik) ruikt heel hard naar plastiek bij die temperaturen in de oven

Ik zou dat denk ik niet proberen… wel gek dat die speciale kom maar tot 220 C kan!
Ik heb die van rutger bakt en die bevalt heel goed, hij is behoorlijk ruim (neemt alleen dus wel veel ruimte in in je kast en oven). Mijn ouders hebben er 1 van Le creuset en die is wat compacter

2 likes

Ik heb net mijn BK pan gegoogeld en die kan volgens instructies ook maar tot 230, en ik zet 'm vaak op 240 en dat gaat tot nu toe goed, maar ik was me niet bewust van de limiet :sweat_smile:

3 likes