Kleine update hierover.
Ik ga niet een nieuw krediet afsluiten zodat ik in 1x van roodstaan af ben en dan een persoonlijke lening heb met een lagere rente. Want in the end zit ik er dan weer 5/6 jaar aan vast terwijl ik er nu over 3 jaar wel klaar mee zou moeten zijn.
Had de bank gebeld of ipv de 25€ waarmee zij nu elke maand het roodstaan verlagen of dit sneller kan, nee maar kan het zelf wel maandelijks aanpassen (het maximale roodstaan bedrag).
En heb dit nu al op nog max €1000 roodstaan kunnen zetten (stond nog op €1200). De aflossing van de persoonlijke lening is €100 maar dit heb ik nu naar €125 gezet onder het mom, alle beetjes helpen. Met het roodstaan is het nu elke maand kijken wat en of het lukt dat ik het zelf wat lager zet.
Ondertussen lukt het mij zowaar om een beetje te sparen voor het eerst sinds ooit. Ik heb ook een apart potje gemaakt om de lening sneller af te lossen (alles wat ik overhoud maak ik daar naar toe over en kan ik hopelijk over een tijdje een paar honderd euro extra aflossen). Maar met sparen vind ik het nu vooral winst dat ik eindelijk iets opzij kan zetten voor als er iets met mijn katten is.
Oh en ben stiekem enorm trots op mezelf dat sparen lukt na jarenlang financieel gedoe en het overzicht kwijt zijn. Naast mijn vrienden met zoveel duizenden euro’s op de spaarrekening die niet snappen waarom sparen niet lukt (die ook niet weten van mijn financiële sores) is het niets maar wat ben ik trots op die paar honderd euro.