Budget- en besparingstopic

Oh bij ons is de wifi van kpn echt om te janken. Maar ik heb eigenlijk niet de illusie dat ziggo beter zal zijn.

Wij hebben kpn sinds ze telfort hebben overgenomen, dus betalen volgens mij telfort tarief nog. En dan ook icm mobiel abo hebben we korting op vaste internet en gratis ESPN en dubbele data mobiel. Dusja, denk dat wij onderaan de streep nergens voordeliger uit zijn

Ik heb heeeel lang moeten bedelen om korting toen we bij KPN afsloten, terwijl ze echt hadden gefaald in het aansluiten van het internet (waardoor we 2 maanden geen internet hadden), en toch kon het niet. Toen ik zei: ‘dan ga ik naar een andere aanbieder’ kreeg ik ‘oke dat is goed’ terug haha.

(Mooie was wel dat ondanks dat ze zeiden geen korting te kunnen geven er uiteindelijk op de factuur tóch korting stond. Dus iemand daar heeft toch over z’n hart gestreken of het was een foutje)

4 likes

Haha dit had ik ook bij Kpn (gelukkig geen twee maanden zonder internet). Maar ging m’n telefoon verlengen en dacht nou misschien verder kijken en dan ook voor internet. Vroeg van kunnen we iets aan de prijs doen als ik toch alles bij KPN houd, nou nee. En toen ik zei van nou dan ga ik denk ik toch overstappen ‘dat is prima mevrouw’ :crying_cat_face:

3 likes

Gaat dat niet per adres?

1 like

De kwaliteit van je WiFi ligt niet altijd aan de provider hĂš, 9/10 keer ligt het aan de plaatsing van het modem, afstand vanaf het modem tot de plek waar je wil internetten, materiaal van je huis, veel beton is bijv slechtere doorgang van de straling. Woon je midden in de stad = heel veel Wi-Fi-netwerken om je heen of middle of nowhere bijv. Maar het kan ook aan je apparaat zelf liggen. In principe leveren providers een modem waar internet op zit, maar op WiFi hebben ze niet direct invloed omdat dat van zo veel dingen afhankelijk is.

1 like

Good point, maar dan ga je ook apparatuur veranderen? En als er een tel nr bij zit? Maar goede vraag, eens proberen?

2 likes

Thanks voor de info! Ik hoopte al dat jij zou reageren. We gaan het even een maand of 2 aankijken en anders alsnog vastleggen.

1 like

Een schrale troost voor KPN-klanten met een duur abonnement waar je geen korting op kunt krijgen: je kunt nu een gratis Rituals giftset ophalen in de winkel. Dat dan weer wel. :+1:

3 likes

Hoe wat waar?

1 like

Zo te lezen overal uitverkocht

3 likes

Edit: wazige link haha, maar ze hebben er een bericht over geplaatst op hun Facebookpagina.

Hahaha ze hebben er twee op voorraad gehad zeker? :rofl:

5 likes

Ik zit soms met mijn laptop naast de modem en nog valt m’n internet meerdere malen per dag uit en is heel traag (Ziggo). Dus qua afstand en beton geen issue. Woon wel in een drukke flat, zou dat de oorzaak kunnen zijn?

2 likes

Ja, dit zou wel kunnen. Omgerekend krijg je zo’n €2 (meer zelfs) per dag gecompenseerd en lang niet iedereen verbruikt dat, vooral niet als je nog een goedkoper tarief hebt. Ik verwacht elk moment ook onze eindrekening en krijgen als het goed is ook heel wat terug. Volgend jaar zou dat absoluut niet zo zijn ivm veeel hogere prijzen.

1 like

Ja, dat kan zeker! In een drukke flat zitten veel routers op dezelfde frequentie (of zijn alle frequenties druk) en dan storen ze elkaar. Dat kan ervoor zorgen dat jouw internet langzaam wordt, hapert of wegvalt. Het kan dan helpen om de router te verplaatsen naar een plek waar die minder dicht bij die van de buren staat. Bij mij stond de router ooit in de meterkast en de meterkast van alle appartementen zaten op de gang. Ik heb de router toen bij mij aan de andere kant in het appartement gezet (en het draadje doorgeleid), zodat hij verder van de andere routers af zat én door meerdere betonnen muren (badkamer en appartementsmuur) heen moest om het signaal van die andere routers op te vangen. Dat werkte perfect.

1 like

Dat weet ik niet. Ik heb stadsverwarming en dus nauwelijks gas bij mijn energieleverancier :slight_smile:

1 like

Ik heb ooit veel financiële fouten gemaakt (leningen afsluiten tegen woekerrentes die je daarom nooit echt afbetaald door de rente).

Gelukkig kon mijn bank deze een paar jaar geleden oversluiten en betaal ik nu al 3 jaar netjes af.
Alleen zie ik nu ook dat mijn rente vrij hoog is op deze persoonlijke lening. Als ik deze bij wijze van spreken vandaag zou afsluiten scheelt het twee procent.

En het is ook pijnlijk om te zien dat ik exclusief rente een fiks bedrag al afbetaald zou hebben
 Maar dan zie je daaronder nog ‘inclusief rente’ staan :smiling_face_with_tear: Want elk extraatje wat ik nu overhoud (laatst wat geld van de belastingdienst terug, teruggave energie etc) maak ik er al naar over want wil er gewoon zsm van af zijn. Maar die af en toe 50 euro extra er naar toe schiet natuurlijk ook niet op.

Heb voor vanmiddag een afspraak met de bank staan want wil gewoon weten of er opties zijn. Maar als ik een beetje google krijg ik het idee (maar zit misschien helemaal fout) dat de enige mogelijkheid is weer opnieuw een lening aangaan voor het oorspronkelijke bedrag maar dat wil ik ook weer niet.

Als ze al bellen natuurlijk, vorige keer had ik ook een vraag over iets soortgelijks (de afschrijfdatum hehe) maar toen belde ze en 1 uur te vroeg en ging mijn telefoon maar 1x over dus zit er nu als een havik op.

Edit: het gesprek is geweest en was an sich positief. Helaas kunnen ze op dit moment niets voor mij doen omdat het in het verleden nog weleens mis is gegaan met afschrijvingen. Als dit de komende 3 maanden goed gaat kunnen we er nog eens naar kijken.

5 likes

Ik snap het even niet - staat het oorspronkelijke bedrag nu nog open? En als de rente relatief hoog is, is er ergens anders een lening te krijgen voor het openstaande bedrag met lagere rente zodat je het zelf oversluit?

2 likes

Ik moet het zelf nog een beetje op een rijtje zetten, wat ook een ding is ik heb namelijk ook nog steeds de mogelijkheid tot roodstaan op mijn betaalrekening (deze zit nu wel in de afbouwfase)

Het idee nu is ‘als’ er een nieuwe lening (met de lagere rente) komt deze wordt overgesloten en ook direct daarmee het laatste stuk roodstaan overgesloten wordt dus dat dat ook weer een probleem minder is. Want op dat roodstaan zit ook weer een fikse rente.

Het oorspronkelijke bedrag (5000,-) is gelukkig al een stuk minder. Maar doordat ze geen leningen lager dan 5000,- aanbieden is dat dan wel weer het bedrag waar je aan vastzit en merk dat ik daar een beetje tegenop zie? Terwijl, dat roodstaan is al een stuk lager (en over 3 maanden nog lager).
Dus kan ik ook weer direct een groot bedrag terugstorten voor die persoonlijke lening.

Nog heel wat overpeinzingen, ergens gelukkig dat het nu nog niet kan. Ik zit ook met zoveel schaamte hierover, ĂŒberhaupt een afspraak met de bank erover maken vond ik al doodeng. Goed, ooit komen we er wel.

1 like

Vervelend zeg! Ook dat het je zo blijft ‘achtervolgen’.

Mijn tip zou inderdaad zijn om goed op een rij te zetten hoeveel je nog moet aflossen inclusief van het roodstaan en daar een concreet plan voor maken. Als je weet hoeveel je per jaar kunt aflossen kun je uitrekenen na hoeveel maanden/jaren je van de lening af bent en dat geeft weer perspectief. Ook als dit maar een klein bedrag per maand is. (Weet niet of je per maand een vast bedrag reserveert voor aflossen, dit zou ik wel proberen te doen als dat financieel enigszins kan.)

Eventueel kun je er ook een beloning aan verbinden voor jezelf als je een bepaald aflossingsdoel gehaald hebt. En dan zou ik eerst focussen op het roodstaan omdat dat (aanname van mijn kant) een lager bedrag is. Dus dat je alle extraatjes daar naartoe doet zodat je zo snel mogelijk op 0 komt. Dan maak je daarmee geld vrij dat je kunt gebruiken voor het aflossen van de lening.

3 likes