Budget- en besparingstopic

Ze pakken dus 30 procent, na een telefoontje van 5 minuten. Vind ik zonde.

Dan kan je wel zeggen ja die app is gratis en chill, maar je betaalt er dus wel degelijk voor, alleen dan indirect. Stel dat het ze 10 minuten werk kost, dan is hun uurtarief op deze klus dus meer dan 200 euro…

3 likes

@Konijntje

Klopt, alleen wist ik toen niet dat ik dat zelf ook gewoon kon doen. En dit is ook prima.

3 likes

Goede tip deze leverancier. Ik heb net even gekeken en maandelijks opzegbaar plus stukken gunstigere tarieven dan bij Greenchoice waar ik nu zit. Ga denk ik wel overstappen dan. En dan maar gewoon afwachten wat de prijzen gaan doen…

4 likes

Welk huishoudelijk klusje vind je het meest vervelend, en zou iets kopen om het makkelijker te maken dus ook het meest opleveren?

Blokker heeft regelmatig goede aanbiedingen en ik heb bv een Ikea wasrek dat al jarenlang mee gaat en voor mij heel fijn werkt. Een boor hebben wij een paar maanden geleden pas gekocht met een hele goede deal en met bonnen die mijn vriend voor kerst had gekregen, terwijl we al 1.5 jaar in een klushuis wonen (en dus steeds verschillende boren leenden). Dus zou ook zo een beetje prioritern: waar heb je echt dagelijks plezier van en wat gebruik je zo weinig dat je 't ook evt kan lenen als je het nodig hebt. En ook eerlijk zijn in of je het daadwerkelijk gebruikt, zo kocht ik geen ramenlapstofzuiger omdat ik weet dat ik hoe dan ook toch maar eens per 3 maanden de ramen ga lappen en dat prima met een ‘normale’ wisser van een paar euro van de Acrion kan.

3 likes

Qua schoonmaak spullen haal ik altijd een hoop bij de action. Bijvoorbeeld een wisser zou ik daar kopen.
Qua wasrek zal ik wel wat meer investeren, ik heb regelmatig gehad dat goedkopere wasrekken inzakken en het gewicht niet aankunnen. Blokker en bol.com hebben vaak fijne aanbiedingen en dan kun je reviews vergelijken.

2 likes

Je kunt je aanmelden voor weggeefhoeken en af en toe kijken bij de kringloop, dat zou ik zelf doen voor de niet elektronische items zoals een wasrek of dweilstok. Deze zijn makkelijk schoon te maken ook al zijn ze gebruikt, dus dat kan prima tweedehands vind ik. Ik zou elektronische apparaten zoals een boor wel eerder nieuw en ongebruikt aan willen schaffen zodat je zeker weet dat het werkt en je wellicht ook garantie hebt. Heb zelf wel ooit schuurmachines gratis gekregen via de weggeefhoek dus tweedehands is ook zeker een optie. Plumeau, wisser voor de badkamer, etc zou ik bij de action kopen. Zit voor mijn gevoel weinig onderscheid in per merk of winkel dus dan het liefst zo goedkoop mogelijk.

5 likes

Ik zou beginnen met een prullenbak, plumeau, dweil, de wisser en wasrek. En inderdaad: Action heeft veel! Zeker met dingen als dweilen enzo vind ik ze prima. Apparaten zou ik er niet kopen. Is er geen weggeefwinkel in je omgeving?

Hier ga ik hopelijk binnenkort een robotstofzuiger kopen. Ik vind stofzuigen ontzettend overprikkelend (doe het soms echt jankend), dus ik denk dat dat voor mij een goede investering is. Zeker met 2 katten. Overigens niet bepaald goedkoop, maar overprikkeling voorkomen is soms belangrijker (en zeker als het nu kan). Als ik het kon betalen zou ik ook een schoonmaakster nemen om dezelfde reden :sweat_smile:

5 likes

Nog ter aanvulling op alle tips: voor ramen wassen heb je geen speciale spullen nodig, ook geen wisser. Dat kan prima met een (microvezel)doekje, en wat azijn en afwasmiddel in het water.

5 likes

Ja action inderdaad! Met hun microvezeldoeken kan je zoveel schoonmaken. Met een sopje van dreft of allesreiniger kan je bijna alles in huis schoonmaken. Een dweilsysteem kan via dure merken in de aanbieding of een goedkope dupe. De Rotterdamse poetsqueen had hier wel eens wat tips over.

Echt dure producten zoals een prullenbak of boormachine kan je tweedehands zoeken of voor je verjaardag/kerst vragen. Wesco prullenbakken staan er voor een paar tientjes op (even als voorbeeld).

Verder gaat het vooral om het opbouwen. Het kost even wat geld maar als je het eenmaal in huis hebt gaat het jaren mee.

1 like

De meeste tips zijn hier al genoemd, maar vergeet naast Action ook de Lidl niet. Daar kun je soms ook voordelige producten vinden! Vorige week kocht ik daar bijv. een prullenbak voor €8. Lidl heeft trouwens ook een webshop.

3 likes

Op marktplaats zie ik ook regelmatig prullenbakken voorbij komen van Brabantia voor veel goedkoper.
IKEA wasrek vind ik heel stevig en kostte geloof ik maar 10eu ik heb hem inmiddels 6 jaar. Van de action vond ik minder stevig.
Persoonlijk zou ik wel wat meer kwaliteit producten kopen, misschien iets duurder maar gaat vaak toch langer mee is mijn ervaring.

2 likes

Ik heb wasrek van de kwantum, zo’n vierkante toren, gaat al 8 jaar mee.

Schoonmaakspullen idd action/lidl. Zo’n simpele dweil met rechthoekige doek is makkelijk om mee te beginnen. Zelf heb ik een swiffer systeem om te dweilen, een wetjet anders dweil ik niet. Maar is wel duurder, ook mbt gebruik.
Een spray (glasreiniger, zelf mix maken, of allesreiniger) met een microvezel doek of papierendoekjes kom je ook heel ver.

Je kan simpele prullenbak kopen, zo’n soort emmer met draaideksel. Als je een pedaalemmer wilt zou ik wel meer investeren. Die gaan naar mijn ervaring snel stuk.

3 likes

Ik sluit me aan bij de rest! De Action is fijn voor de basis. Als je een wastoren wilt raad ik die van IKEA aan! Niet heel duur en gaat lang mee. Doordat hij geen wielen heeft past hij hier op meerdere plekken naar een kast etc voor op te bergen.

Accuboor

Als je wilt mag je trouwens deze accuboor overnemen tegen verzendkosten. Wij hebben hem niet nodig en dubbel gekregen in ons kerstpakket. Hij schijnt voor kleine klussen prima te zijn.

FIXA Schroefboormachine li-ion, 7.2 V - IKEA

12 likes

@Hectometer Naast wat al genoemd is vind ik Jysk soms ook goed voor opbergspullen/sommige huishoudelijke spullen. En Wibra ook nog. Voor schoonmaakspullen en opbergdingen.

2 likes

Het verschilt daar inderdaad super erg. Ik denk dat een zeem of basic dweil prima kan. Maar bijvoorbeeld een stofzuiger zou ik daar dan weer overslaan. Ik weet dat veel mensen op het forum incl ikzelf ook fan zijn van de schoonmaak producten. Zo is de anti schimmel spray echt geweldig en binnen een uurtje is de schimmel in je badkamer weg.

1 like

Hun klusapparatuur vind ik ook goed! Dus misschien voor de boormachine dat dat een goede is.

6 likes

Ik heb een swiffer, vind ik zelf overbodig maar menigeen zweert erbij. Wil ik best kosteloos naar je opsturen?

6 likes

Wasrekken zie ik veel bij de kringloop staan. Bij één kringloop in mijn stad is ook veel gereedschap te koop, dus als je daar wat simpele dingen van wilt hebben is dat ook handig. Van die systemen voor een dweil zie ik ook vaak staan

Verder heb ik een simpele, kleine duo prullenbak in m’n keukenkastje staan. Heb ik toen ik hier kwam wonen bij de leen bakker gekocht.

Ik weet niet hoe het contact met je buren is en hoe vaak je het gebruikt, maar een boor kun je misschien ook wel af en toen lenen. In ieder geval tot je genoeg geld hebt om er zelf eentje te kopen (Lidl heeft een prima boor).

4 likes

Ik zou inderdaad ook proberen om veel dingen tweedehands te vinden, op marktplaats, via de kringloopwinkel of via Facebook (weggeefgroepen of rommelmarkt groepen in jouw regio).

Wat ik in de lockdown regelmatig deed, was op zo’n Facebook rommelmarkt groep (bewust geen weggeefgroep) een oproepje plaatsen dat ik op zoek was naar een notenkraker/hamer/weet ik het en of iemand daar nog vanaf moest. Als iemand reageerde dan stuurde ik diegene een privébericht met de vraag wat ze ervoor wilde hebben. Voor iets kleins hoefden veel mensen niks te hebben, soms kwam ik aanzetten met wat lekkers voor de kinderen en soms spraken we een prijs af. Ik m’n item, iemand anders van zijn zooi af en iedereen blij!

8 likes

Ok, misschien een tip voor mensen die net als ik ook niet zo vaak bij de spar komen, alle pickwick 1 kops thee doosjes zijn afgeprijsd naar 90 cent! Ook de wat meer fancy varianten die normaanl 2.39 kosten. Vond ik best een goede aanbieding!

4 likes