Een deel aflossingsvrij kan nog steeds toch?
Ja klopt, gekocht in 2005 en geprobeerd te verkopen in 2012. Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat het vroeger ook niet acceptabel was, de woningmarkt is al heel lang chaos.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Statistisch gezien was 2% in 2012 een acceptabel niveau in die zin dat het er altijd is en dat onder het gemiddelde viel. Niet volgens een persoonlijke opvatting van mij. Wat mij betreft moet iedereen een huis kunnen huren dan wel kopen.
Het gaat erom dat jij periodes met elkaar probeert te vergelijken die qua omstandigheden niet met elkaar te vergelijken zijn om voorspellingen te doen.
Tuurlijk, het kan altijd dalen. Maar er spelen nu een paar unieke omstandigheden dat er in dit geval van een recessie nog steeds krapte is op de arbeidsmarkt bijv. Wat al anders is, waardoor de kans op werkloosheid ook lager is etc etc. Allemaal dingen die doorwerken op het wel of niet stijgen van de prijzen. Daarom vind ik het heel moeilijk om te zeggen of prijzen nu echt gaan dalen, wel op de rem qua groei uiteraard want niemand kan of wil het meer betalen.
Ok. Maar ik doe niet echt een voorspelling. Enige wat ik heb gezegd is dat ik er niet te hard op zou rekenen dat alles hetzelfde blijft.
Edit: zie nu je toevoeging. Denk dat we het wel eens zijn eigenlijk
Ok, maar dat is al anders dan daarvoor die voorbeelden gebruiken.
Het is wel box 3 en drukt behoorlijk op je max te lenen o.b.v. inkomen. Maar het is technisch wel mogelijk inderdaad
Wij kregen gisteren onze eerste gas/elektriciteit jaarrekening (vorig jaar huis gekocht) en we krijgen dik €1000 terug we betalen nu €135 per maand en dat gaat ivm prijsstijging naar €177. Dat we zo veel terugkrijgen is deels door laag verbruik, maar ook doordat we veel zonnepanelen hebben op het dak (volgens mij 20m2), die zaten er al op toen we kochten. Echt opgelucht
Ah man wat rot! Het is echt een zware tijd nu financieel! Wat mij helpt is weer extra op uitgaven letten en proberen onze buffer nog uit te breiden met spaargeld voor nood. Verder goed opletten met kosten voor eten, die loopt het snelste uit de hand voor ons. En lidmaatschappen opzeggen als we er weinig mee doen, alle verzekeringen weeer nalopen of het niet goedkoper kan. Sterkte wel!
Ons energiecontract staat nog vast! Nog tot volgend jaar, ben daar echt blij mee. We zijn als een gek aan het sparen om het mogelijke gat op te gaan vangen dan. We gaan waarschijnlijk van €100 naar €350 bij hetzelfde gebruik dus we proberen ergens nog wat te verduurzamen, komt een nieuwe CV met slim systeem. Wilden we eigenlijk pas later doen maar we hopen dat dit gaat helpen. Wat een gezeik.
Ik krijg ineens net dit mailtje van Tmobile door Dyme. Haha vet relaxed wel want heb zelf niet de ballen om te vragen.
Ik vind het in deze tijd heel chill om ijsjes in de vriezer te hebben, maar ook daar is de inflatie toegeslagen. Voor 4 magnums betaal je inmiddels rustig bijna €4. Heb nu voor €1,59 deze van AH huismerk meegenomen, en je proeft het prijsverschil er zeker niet aan af. En €0,20 per ijsje is ook een veel betere deal dan €1 per ijsje. Ze zijn wel wat kleiner, maar nog steeds een prima formaat voor een toetje en om de zoete trek te stillen.
Die van Lidl (zowel magnum mini’s als raketjes) zijn ook erg lekker en goedkoop!
Deze zijn forever de beste, afgerond elf cent ole
Ik vind deze van de Lidl echt lekker. Je moet ze zelf invriezen dus ook handig voor wanneer je niet zo veel ruimte hebt in je vriezer.
Ja met name die oranje, exotic. Echt lekker fris op deze warme dagen! En nog een tip bij beperkte vriezerruimte (of uberhaupt) haal ze meteen uit de doos ipv met doos en al erin. Scheelt echt veel ruimte en ze zijn sneller bevroren omdat ze niet zo op elkaar liggen (iets met ongeduldig kind haha)
Omg memory unlocked: joekels.
Zoals het er nu naar uitziet, krijg ik ruim 150 euro terug van mijn energieleverancier. Wel blij mee, maar heb er flink mijn best voor moeten doen.
Omdat Rutte nog steeds in het torenkamertje zit. Laatst ook met Ernst Kuipers die ging zeggen dat sectoren zelf maatregelen moesten nemen om een nieuwe lockdown te voorkomen. Echt jammerlijk.
VVD
Onder het mom ‘alle beetjes helpen’ net een nieuw glasvezel abonnement afgesloten (heb nu nog VDSL). Ik betaal nu 37,50 en omdat iedereen elkaar hier de tent uit vecht zodat je maar een abonnement neemt ga ik nu het eerste jaar 30 euro betalen. En na dat jaar mag je ook weer opzeggen dus we zullen zien.
Oh en ging ook even bellen voor mijn NRC abonnement. Dat is van 19 euro naar 8,60 euro per maand gegaan omdat ik wou opzeggen.
Geef tips
Wij betalen ruim 400 euro per maand echt janken.