Budget- en besparingstopic

Ik denk dat ik met deze vraag ik het goede topic zit: welke scheermesjes zijn goed en voordelig? Ik heb zo’n Gillette Venus mes waar opzetstukjes op moeten, maar die zijn zo duur! Iemand tips?

1 like

Thanks! Hoelang doe je met deze mesjes in vergelijking met venus mesjes?

Ik kan je in ieder geval deze niet aanraden: https://www.drogisterij.net/verzorging/scheren-ontharen/wegwerp-scheermesjes/wilkinson-quattro-woman-disposable-4027800408405?partnercode=222&gclid=CjwKCAjw9dboBRBUEiwA7VrrzbyNKzQbb8nCcgYvLOOVggxuUMwVoiZQgj7nTuClGF-DI6BrX4kU0hoCvoIQAvD_BwE

Ik heb ze vorige week gekocht, ook met het idee om niet meer van die dure opzetstukjes te hoeven kopen. Maar deze zijn echt super bot, dus die kun je beter laten liggen.
Over het algemeen zijn mesjes voor mannen wel veel scherper, dus misschien dat ik die volgende keer ga kopen.

1 like

Van Hema een lookalike dus wel met opzetmesjes!

1 like

De scheermesjes voor mannen van de Lidl! Minstens even goed als Gillette en supergoedkoop. En nog nooit mee gesneden :sunglasses:

1 like

Ik heb die voor vrouwen van de Lidl maar ben ik ook erg tevreden over. :heart:

Anders misschien een saftey razor? Een saftey razor kost iets van 30 euro, maar je hebt 100 mesjes voor 5 euro via ebay. Goedkoper kan volgensmij niet en je benen etc worden er zoveel smoother van :grin:

2 likes

Hoeveel geven jullie trouwens gemiddeld maandelijks uit aan boodschappen? Bij mij schommelt het erg omdat ik wisselende diensten heb. Ben wel benieuwd wat andere mensen van mijn leeftijd uitgeven (ben zelf 25)

Tussen de 200 en 250 euro. Mijn vriend en ik wonen samen, ontbijten allebei thuis. Wij lunchen allebei op werk en hoeven dan ook niets mee te nemen. We dineren gemiddeld 4 dagen in de week samen thuis, de andere dagen eet ik alleen.

Edit: Dit is ook inclusief wasmiddel, blokjes voor de vaatwasser en andere voorraadproducten

Tussen de 250-300 voor ons tweeen. We nuttigen momenteel wel alle maaltijden thuis, behalve als we eens incidenteel bij onze ouders eten. We kopen wel veel fruit, dat tikt aan merk ik.

Dit heb ik zelf ook inderdaad. Woon alleen, ben ook ongeveer tussen de 120 - 150 euro kwijt.
Ligt er ook net aan wat er op is. Als in een maand het wasmiddel en de olijfolie op is, ben ik automatisch die maand al duurder uit bijvoorbeeld.

1 like

Ongeveer 200 voor ons beiden. We ontbijten altijd thuis, ik neem altijd lunch mee en m’n vriend koopt meestal wat zelf. Avondeten doen we 5-6 dagen samen, 1 dag apart en heel soms bestellen maar dat komt niet uit het boodschap geld. We halen hier ook dingen zoals tandpasta enzo van. Maar ik ga 75% van de tijd voor groenten en fruit naar een hele goedkope groenteboer en eet zelf redelijk goedkoop + betaal dingen zoals proteïne en supplementen wel zelf en dat is best een groot deel van m’n dieet (doe 5x per week krachttraining).

Wij geven met z’n tweeën zo’n 250 euro per maand aan boodschappen uit. Eigenlijk alle maaltijden eten we thuis of nemen we van huis mee. Het komt zo’n 2 a 3 keer per maand voor dat we bij ouders eten of uit eten gaan. Dat laatste zit niet in het budget. Eten afhalen doen we nooit.

1 like

Tussen de 300-400 euro, we kopen alles wat we willen, eten vegan en ik probeer ook steeds meer biologisch te kopen.
We hebben trouwens wel een groentepakket waardoor we maar 6,25 betalen voor ruim 3 dagen aan groenten.

1 like

Oh handig zo’n groentepakket! Waar haal je zoiets?

Ik ben in m’n eentje en ongeveer net zo oud als jij. Ik pin iedere week 50 euro voor de boodschappen en meestal gaat dat op en soms hou ik wat over. Wat ik overhoud doe ik in een potje en daar koop ik dan soms wat leuks van.

Ik heb wel vaak dat als m’n vriend bij me is dat we dan nog langs de winkel gaan voor snacks of vergeetboodschappen. Dan ligt het er even aan of ik nog contant geld over heb of ik dat daarvan betaal of gewoon ga pinnen - en dus extra geld kwijt ben. Ja, of hij betaalt. Kan ook.

2 likes

Als je in Dordrecht woont: groenten van cors. Maar vaak hebben bio winkels zoals odin of estafette ook zoiets. Maar ben ik minder bekend mee. (alle groenten komen bij mij dus ook nog eens uit Dordrecht dus best duurzaam)

1 like

Same, dit had ik dus ook. Voor 35 lukt over het algemeen wel aardig.

1 like

Helaas niet in Dordrecht, maar ik ga hier zeker even op zoek naar zoiets. Thanks!

1 like

Wij bestellen wekelijks, zitten dan meestal rond de 70 euro. Soms wat minder, soms uitschieters naar boven wanneer er goede bonus is.
Wel gaan we af en toe nog wel naar de supermarkt en dit is exclusief nespresso, 2x per maand nootjes van de speciaalzaak en wijn/gin.