Domme vraag maar ik zou denken dat gal een bijproduct van het vlees is, en dat anders als afval beschouwd worden?
Geen domme vraag! Ossegal wordt voornamelijk bij stieren weggehaald. Stieren noemen ze ook een restproduct omdat stieren geen melk geven omdat ze geen kalfjes kunnen krijgen en dus geen borstvoeding aanmaken.
Worden de dieren puur en alleen gedood voor de gal? Nee dat niet. Moet er een dier dood voordat er gal is? Ja dat wel.
Maar los daarvan vind ik het vooral gewoon echt een heel vies idee, alsof je pies gaat gebruiken om je ramen te zemen omdat ze dan zo mooi streeploos worden ofzo
Pff ik weet echt even niet wat handig is. Ik heb nu een energiecontract met variabele tarieven bij een kleine maatschappij. Ik werd gebeld door een super irritant mannetje van essent met een aanbieding voor drie jaar vast. Tarieven die hij aanbood lagen wel hoger dan ik momenteel betaal, maar ja, je weet niet wat energie in de wintermaanden gaat doen. Pff…
Haha nee geen problemen mee. Er zitten nog andere stoffen doorheen en het stinkt niet naar dier. Ik zie het idd als rest product dat goed werkt in het huishouden, win-win. Nu gebruik ik ook gewoon gelatine en eet ik vlees, dat maakt misschien nog wel uit.
Laatst kwam ik dit filmpje tegen. En hoe benieuwd ik ook ben of het echt werkt, dat je zo goed dier ruikt als het regent houdt me tegen. De grijze gloed ook wel
Het kan nooit kwaad je erin te verdiepen en alsnog blijft het lastig maar 3 jaar vast op basis van je bericht zou ik niet aanraden. Hoe vaak wijzigt jouw huidige leverancier zijn tarieven? Hoe klein is klein? Ik zou ook naar deze dingen kijken als je besluit over te stappen en goed kijken naar de tarieven per kWh/m3 en of dezelfde vergelijking wordt gemaakt
Ja de tarieven wijzigen super vaak, per uur soms. Op het moment dat dat mannetje belde betaalde ik 96 cent per kuub gas, inmiddels is dat 1.55. Dus ja, als het dan winter is en we 4 euro per kuub betalen was ik beter uit geweest bij essent. Nouja, het is lastig. Ik snap ook dat niemand in een glazen bol kan kijken.
Ik weet hoe snel de tarieven kunnen wijzigen, ik bedoel hoe vaak het reeds gebeurt bij je huidige leverancier onder een variabel contract. Elke maand? Elk kwartaal? Dat zou je nog kunnen meenemen in je overweging en eventueel moment van overstappen maar mogelijk reageer ik er te inhoudelijk op en wou je alleen je verwondering/frustratie/ergernis kwijt zijn helaas allemaal van toepassing op de huidige energiemarkt
nee ze wijzigen dus ook echt elk uur! Dus ja, lastig!
Bizar he, paar dingen in de supermarkt en je zit echt zo aan 20 euro. Hier doet het ook pijn
3 jaar vast in de huidige markt wordt volgens mij afgeraden, ik zou niet langer dan 1 jaar vastzetten nu met deze gestoorde prijzen
Oh zo! Excuus. Ok ja daar zou ik al niet mee om kunnen gaan haha zou er geobsedeerd door raken denk ik maar ik zou me er niet te veel door laten leiden als ik jou was. Uiteindelijk komt ook een uurprijs uit op een maand-/kwartaal-/jaargemiddelde, wat iemand van Essent je biedt.
Mocht je toch meer zekerheid willen van iets vasts, zou ik voor 1 jaar gaan. Dat er weer 3 jaar wordt aangeboden is nieuw voor mij en ik zou er een beetje achterdochtig van worden denk ik. Ik werk zelf bij een energieleverancier maar ik ben sinds 2 weken met vakantie en zo snel kan het wel echt weer veranderen dus misschien praat ik wel onzin
Wij gaan in augustus verhuizen en ik houd Vattenfall een beetje in de gaten, want wij moeten dus een nieuw contract afsluiten. Het geschatte maandbedrag is in 1,5 maand al van €273 naar €365 gegaan
Is echt te bizar. Hoop echt dat het niet veel verder op gaat lopen nog.
Ik ben sinds een paar dagen verhuisd en heb Frank als energieleverancier gekozen. Maar nu zie ik in hun app dat ik standaard om het uur 3 cent aan gas verbruik, dus ook 's nachts. Terwijl alle verwarmingen hartstikke uit staan. Waar kan dit vandaan komen? Lekt er dan ergens iets ofzo?
Cv ketel die even aanslaat? Geloof dat er sommige ketels zijn die steeds ook een soort reservoir met warm water klaar houden voor snelle vraag.
Is dit niet het vaste leveringstarief verdeeld over de uren dat je dat zo tegug ziet? In mijn contract bij greenchoice zie ik namelijk naast de prijs per kuub ook nog een vast tarief per dag staan
En wellicht nog wat sluipverbruik van bv een waakvlam in een ketel ofzo? Geen idee hoeveel dat verbruikt eigenlijk…
Echt janken hoor die tarieven , wij hebben zonnepanelen die ongeveer net zoveel opwekken als we verbruiken aan elektra en als ik nu kijk wat wij gaan betalen met de huidige tarieven gebaseerd op ons verbruik afgelopen jaar… kom ik goedkoopste op 450€ in de maand uit. Betalen nu 175…
En dan hebben wij de verwarmkng in de winter niet boven de 20gr gehad, boven overal standaard uit en op kantoor ook de temperatuur omlaag gezet. Deuren altijd dicht. Zouden eventueel boven nog wat beter kunnen isoleren en gaan we waarschijnlijk ook doen, want als het een echt koude winter wordt, gaat het boven wel koud zijn anders. Het is bij ons ook echt de verwarming, want nu is ons gasverbruik minimaal terwijl er vaker wordt gedoucht. Kantoor was niet goed geisoleerd, dat hebben we in de verbouwing meegenomen. Echt ellende deze prijzen.
Maar zit je in de winter dan echt in een huis van een aantal graden ? Niet te doen toch
Energiebelasting is idd verlaagd. Aan de tarieven zal het niet liggen, helaas.
Kan je je oude contract niet meenemen? (Als deze nog niet is afgelopen) hebben wij dit jaar wel gedaan.
Het is ons eerste huis, dus dat gaat helaas niet
Ik heb in onze app gekeken naar vorig jaar en wij hebben dit jaar ook minder gas verbruikt. Zag dat de kachel zelfs af en toe nog aanstond vorig jaar mei.