Ik heb helemaal geïnspireerd hierdoor 2 wassen op 20 gedaan vandaag, niet de eco stand want ook die is hier standaard 40 graden. Maar dan geeft ie aan 2 streepjes energie verbruik en andere stand op 20 is maar 1 streepje
Ik ben ook een paar jaar terug op 20 graden gaan wassen en ben snel op waspoeder overgegaan.
Merkte dat de vloeiebare wasmiddel er niet altijd uitging. Tip om dat mss in de gaten te houden.
Hmm ik kan bij mijn wasmachine op 20° geen eco selecteren, dus dan wordt het 30° eco of 20° standaard. Welke van deze twee is dan zuiniger?
Ipv een slaapzak kan je ook een hooimadam kopen of zelf maken. Is een stukje handzamer in gebruik, al kost dat dan wel weer geld.
Ik.ben vooral op zoek hoe ik aardappelen, uien wortels enzovoort zo lang mogelijk goed hou. Er zijn allerlei tips voor dingen die warm zijn, maar op de koelkast en diepvries na kan ik niks bedenken om een koele kelder na te bootsen in een appartement. Iemand hier toevallig een tip?
Er was toch iemand op het forum die geen koelkast gebruikte? Echt fascinerend haha, heel knap wel
Volg je Nancy al op Instagram? Zij heeft carrot Saturday waarin ze laat zien hoe het met haar fruit en groenten is die ze weken kan bewaren. Ze geeft per soort ook tips hoe.
Die truc om eieren te koken in 1 minuut en dan het gas uit vind ik persoonlijk wel een gevalletje waarbij het verlies (van smaak en textuur) groter is dan de kosten die je ermee bespaart. Je kan dan nooit meer een zachtgekookt eitje eten, wat een treurnis.
Je kan ze er toch gewoon korter in laten liggen?
Maar als je gaat wassen moet je toch echt je washandjes, handdoeken ed op 60 graden wassen?
Kleding koud ok, maar de rest? Ondergoed, sokken?
Ik kook m’n eieren weleens in de waterkoker. Laten koken en 5,5 minuut later een perfect zachtgekookt eitje. Ooit ontdekt op vakantie toen we de inductieplaat niet aan de praat kregen.
Nancy heeft vanochtend meerdere stories gewijd aan het schoonmaken van witte kledingstukken op een lage temperatuur.
Door jou ben ik haar ook geen volgen en nu mijn eerste was op 20 graden gedraaid, ben benieuwd!
Dingen als beddengoed, ondergoed, schoonmaakdoeken etc. blijf ik wel gewoon op hoge graden wassen, vind dat toch wel fris.
Klinkt goed, alleen heb ik geen instagram account en dan kun je het dus niet zien. Misschien een reden om er eens een aan te maken. Of staan heel veel van dit soort tips ook in haar groen doen boek, weet je dat toevallig?
In veel stories en posts verwijst ze naar haar boeken.
Ik ben best visueel ingesteld en hou er van om haar in actie te zien, door haar filmpjes word ik echt aangestoken. Aurikatariina is ook een inspiratiebron voor schoonmaken, al gebruikt zij wel redelijk stevige middelen.
@Roggebrood Begrijp ik, doe ik ook nog. Maar elke was op 20 graden ipv een hogere temperatuur is er eentje, alle beetjes helpen.
Sowieso is het goed om 1x per maand de wasmachine leeg op 90 graden te wassen. Dan wordt al het achtergebleven wasmiddel en vuil goed weggespoeld en blijft je machine langer goed.
Na afloop van je studentenov kun je gratis kortingsabbo krijgen van NS
Is er een NS flex abonnement waarbij je goedkoper uit zou zijn?
Moet je in het weekend reizen? Kun je buiten de spits inchecken?
De NS heeft een keuzehulp voor abonnementen, dan zie je wat het best bij je reis past/meest voordelig is.
https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/keuzehulp/landing
Edit - toen ik nog een half jaar 3 a 4x per week moest reizen was een trajectkaart het meest voordelig maar dat is al langer geleden.