Budget- en besparingstopic

Ik doe eigenlijk niets anders dan anders en kan van 180 naar 92€ ? :face_with_raised_eyebrow:

8 likes

Wij hebben afgelopen jaar 1800kwh verbruikt & gas ook 1800m3 en zijn overgestapt naar UnitedConsumers ipv VandeBron, wat ons toen best wel wat scheelde maar nu durf ik het niet meer te zeggen…

3 likes

Denk door de compensatie vanuit de overheid vanaf juli nu!

1 like

Het enige wat veranderd is per 1-7 is de btw, die gaat (voorlopig tijdelijk) van 21 naar 9% dus dat kan het verschil echt niet zijn.

2 likes

Zijn er hier ook mensen die de energietoeslag bij hun gemeente hebben aangevraagd? Ik zit volgens mij net op de grens qua inkomen maar ik moet er nog even de tijd voor maken om alle gegevens te verzamelen en het aan te vragen…

4 likes

Ik heb dit voor mijn oma gedaan en het ging heel soepel via digid. Verschilt wel per gemeente geloof ik.

4 likes

Gaat dit nog over die 800 of is er inmiddels een nieuwe?

3 likes

Ja ik heb dat gedaan. Was echt super makkelijk om te doen. Je hebt een loonstrook en/of bewijs van de uitkering nodig en dan nog wat andere gegevens. Vul je online in, stappenplan volgen en that’s it. Ik vond het makkelijker dan kwijtschelding aanvragen.

3 likes

Nee die van 800,-!

@Marquez goed om te horen! Dankjewel! Ik dacht dat ik helemaal met jaaropgaves erbij moest gaan zitten haha.

4 likes

Oke :smile: ik dacht even dat ik iets gemist had, haha

2 likes

O jawel, scheelt bij ons op de een of andere manier €300 op een rekening van €1200!

Nee niet eens! December pas :slight_smile:

5 likes

Ik heb net toch maar een convector kachel gekocht, mede door dat artikel:

Vond het lastig te berekenen of ik het er echt uit ga halen want huurhuis en dus geen zonnepanelen en woonkamer van 40m2 dus wat lastiger te verwarmen. En ga ik dat ding dan de hele tijd vol aanzetten of is dat niet per se nodig om het warm te houden (2500 watt is volledig ‘open’ of anders 1500 watt geloof ik, dat scheelt ook nogal)? Iemand die daar overigens ervaring mee heeft? Of überhaupt met een kachel om grote ruimtes te verwarmen?

Hoe dan ook, diegene die ik wilde hebben was nu id aanbieding bij een webshop en al op veel andere plekken uitverkocht al. Dus toch maar aangeschaft alvast. Kom id winter nog wel terug hierop in dit topic 🥹

5 likes

Mijn vader gebruikt zo’n ding in de winter vaak in zijn ‘mancave’ wat een ietwat tochtige ruimte is van zo’n 16-20 m2? Het geeft een hele droge typische lucht vind ik! Dus luchtbevochtiger is aan te raden. Maar verwarmt mega. Durf alleen niet te zeggen hoe je elektra rekening er dan uit ziet :speak_no_evil:.

1 like

Ik wil ook een elektrische kachel aanschaffen voor de winter denk ik. Mijn vaste contract loopt in januari volgend jaar af namelijk. Iemand die tips heeft voor een goede (niet al te dure)? Wil er vooral mijn woonkamer van zo’n 20m2 mee opwarmen. Budget is rond de 150,-. Zie door de bomen echt het bos niet meer, zoveel opties…

1 like

Ja ik zat laatst ook te kijken naar zo’n kacheltje, maar ik weet niet hoe veilig dat is met katten? Heb geen zin in een geroosterde kat omdat ze er tegen aan komen ofzo.

6 likes

Wel een goede van die luchtbevochtiger inderdaad. Ik heb een ‘geurwolkje’, telt dat ook? :joy: Maar ga ik wel op letten idd. Ben benieuwd. Als de elektriciteitsprijzen zo mee blijven stijgen dan heeft het niet veel zin denk ik voor mij. Maar anders verkoop ik het wel weer of geef ik het aan mijn vriend die van zijn garage binnenkort een mancave wilt gaan maken :smiling_face_with_tear: (en wel zonnepanelen heeft :crazy_face:)

@Illuminated @Spaarlamp (mooie combi zo die namen trouwens). Ik heb deze gekocht:

€150 en 3 standen waarvan een heel hoog in vergelijk met ander kachels (voor 30m2 maximaal). Ik weet eig niet of zo iets echt heel warm wordt maar dat kun je vast wel ergens vinden @Spaarlamp

2 likes

Mijn elektriciteitscontract loopt bijna af, kreeg nu een aanbod om te verlengen met een stijging van 50%. Van 12 naar 18 euro, dus nog goed te doen, maar alsnog wel een flinke stijging!

2 likes

Dat ding van pap wordt fucking heet. Is wel al een wat ouder ding maar straalt ook zoveel hitte uit dat hun kat zich daar nog nooit aan heeft gebrand.

3 likes

Ik kreeg een extra rekening voor mijn water en warmwaterverbruik. Ik moest 180 euro bijbetalen. Is dit ook door de prijsstijgingen van gas?
Het verbruik bleek in ieder geval wel te kloppen. Echt gaar want ik woon het meerendeel van de maand niet eens meer in mijn eigen huis, dus het voelt echt als emmertjes water wegdragen naar… Hoe dat gezegde dan ook maar gaat :joy::sob:

1 like