Dat maakt niet uit, je hoeft niet daadwerkelijk afgestudeerd te zijn, het gaat erom dat je geen recht meer hebt op studentenreisproduct! Dus als jij die op 1 juli stopzet kun je dit aanvragen
Ik heb hem zelf ook gebruikt terwijl ik nog studeerde. Je moet dan je chipkaartnr doorgeven zodat ze zien dat je studentenreisproduct onlangs is stopgezet Maar als je dit aanbod al eerder hebt gebruikt weet ik niet zeker of het nog een keer kan, maar het proberen waard iig
Love haar, echt oddly satisfying haar filmpjes. Maar door die blonde vlechten, roze kleding en kinderachtige/dommige teksten krijg ik soms het idee dat huisvrouwen niet haar enige doelgroep zijn… Of ben ik de enige die dat denkt?
Engels is niet haar moedertaal, ik denk dat ze daarom soms wat aparte teksten heeft.
Bedoel je dat ze ook mannen wil aantrekken? Geen idee, dat zoek ik er niet achter.
Ja alsof ze een hele specifieke fetish ook probeert te bevredigen, waar wij geen weet van hebben.
Hmm, wellicht. Zou ik er niet achter hebben gezocht maar wellicht is er een doelgroep voor.
Ik ging even googlen maar had iets heel anders verwacht. Zo raar is het toch niet.
Je hersenen nemen een loopje met je
Aardappelen en uien weet ik niet goed, maar wortels blijven langer goed als je ze in koud water legt. Voelt heel contraintuïtief vond ik zelf, maar werkt echt! Ik doe ze vaak rechtop in een glazen pot met water in m’n koelkast, dan neemt het niet zoveel ruimte in als liggend in een bak.
Zo dus (niet mijn foto)
Ja dat bedacht ik me later ook (maar hoe lang dan precies?)
Maar het is vooral dat zulke besparingen me zo futiel lijken, als koken op gas maar 37m3 per jaar verbruikt. Oke met de hoge gasprijs van nu tikt dat wel flink meer aan natuurlijk, met de gemiddelde gasprijs van mei (1,96) kom je dan op ruim 72,- per jaar, dus 6,- per maand. Stel met bepaalde trucjes kun je het tot de helft terugbrengen, dan bespaar je 3,- per maand. Kun je toch beter je Netflix-abonnement opzeggen of zo.
Mijn energietarieven zijn ook verzevenvoudigd, dus vraag me af of het uberhaupt veel uitmaakt of je een ei op gas of electra kookt. En idd je gebruikt voor koken echt bijna niks, 95% van je gasverbruik is verwarming
Mocht het niet lukken en moet je toch betalen. Je kunt de NS bellen en vragen of ze korting kunnen geven op het daluren abonnement als je het al een keer hebt gehad. Volgens mij heb ik zo iets van 10€ korting gekregen. Je moet hem dan wel voor een heel jaar nemen.
Oh wat slim! Is het zoiets, dus magnetisch? whiteboard 30x30 leeg - HEMA
Ik ga dit ook doen, misschien niet om op te schrijven wat er in de koelkast zit maar wel om m’n weekmenu op te schrijven en evt. boodschappen die ik nog moet halen
edit: ga er ook elke week een inspirational quote op zetten
Ok, ik wilde vandaag de eco stand op 20 graden zetten maar op mijn machine kun je alleen eco selecteren met 40 of 60 graden.
Ik heb daarom nu een normaal programma met voorwas gedraaid op 20 graden. Voorwas doe ik anders nooit maar er zaten behoorlijk vieze dingen bij en ik was bang dat het anders niet genoeg ‘weektijd’ was.
Alles was schoon! Alleen dus niet op ecostand en nu vraag ik me af of het wel milieuvriendelijker is zo?
I love being a cheapskate (en dat is nu nog nodig haha).
Ik was inderdaad zelf ook op 20 graden en laat alles van te voren een dag inweken. Ik was ook pas na 23:00 ivm het energie tarief. Eens per keer laat ik wel mijn wasmachine heet wassen tegen alle vieze residu en hygiëne.
Vandaag trouwens maandverband gehaald van Aldi en eigenlijk ben ik daar niet ontevreden over, ik kocht altijd Always maar vind het soms zo duur. Dus wel blij met deze (mini) besparing.
Inmiddels ben ik ook aan het sparen voor volgend jaar dat ik in één keer mijn zorgverzekering kan afbetalen voor dat jaar, scheelt toch ook weer vaak een paar procent.
Bij mij duurt de ecostand op 20 graden alsnog 3,5 uur. Bespaar je dan ook energie? Voor 2 wasjes ben je dan dus 7 uur kwijt terwijl een normale was op 40 graden een uur draait.
3,5 uur vind ik wel lang, kan je dat handmatig aanpassen?
Het ronddraaien van de trommel kost een klein beetje energie, de meeste energie verbruik je met een hoge temperatuur.
goede tips! Ik ben ook blij met de besparing die een menstruatie cup met zich meebrengt.
Vraagje voor het weken: waarin laat jij jouw kleren overnacht in weken? Een emmer lijkt me zo klein. Een bad lijkt me handig maar dat heb ik niet
Ik heb geen inbouwkoelkast en gebruik de koelkast zelf als whiteboard.
Ik kan alleen de toeren en temperatuur aanpassen helaas
Echt heel apart waar ik het misschien in doe, maar het is goedkoop, makkelijk opvouwbaar, er kan 8 liter in en het werkt echt top voor mij.
Opvouwbare wasbak voor de camping 8 liter | QUECHUA | Decathlon.nl
Ik ben echt jaloers op iedereen met menstruatie cup, zou ook echt schelen maar ik blijf het onprettig vinden en heb er veel verschillende geprobeerd en gekocht (en geld gekost) en nu blijf ik maar bij mn maandverbandjes haha.