Budget- en besparingstopic

O jawel, scheelt bij ons op de een of andere manier €300 op een rekening van €1200!

Nee niet eens! December pas :slight_smile:

5 likes

Ik heb net toch maar een convector kachel gekocht, mede door dat artikel:

Vond het lastig te berekenen of ik het er echt uit ga halen want huurhuis en dus geen zonnepanelen en woonkamer van 40m2 dus wat lastiger te verwarmen. En ga ik dat ding dan de hele tijd vol aanzetten of is dat niet per se nodig om het warm te houden (2500 watt is volledig ‘open’ of anders 1500 watt geloof ik, dat scheelt ook nogal)? Iemand die daar overigens ervaring mee heeft? Of überhaupt met een kachel om grote ruimtes te verwarmen?

Hoe dan ook, diegene die ik wilde hebben was nu id aanbieding bij een webshop en al op veel andere plekken uitverkocht al. Dus toch maar aangeschaft alvast. Kom id winter nog wel terug hierop in dit topic 🥹

5 likes

Mijn vader gebruikt zo’n ding in de winter vaak in zijn ‘mancave’ wat een ietwat tochtige ruimte is van zo’n 16-20 m2? Het geeft een hele droge typische lucht vind ik! Dus luchtbevochtiger is aan te raden. Maar verwarmt mega. Durf alleen niet te zeggen hoe je elektra rekening er dan uit ziet :speak_no_evil:.

1 like

Ik wil ook een elektrische kachel aanschaffen voor de winter denk ik. Mijn vaste contract loopt in januari volgend jaar af namelijk. Iemand die tips heeft voor een goede (niet al te dure)? Wil er vooral mijn woonkamer van zo’n 20m2 mee opwarmen. Budget is rond de 150,-. Zie door de bomen echt het bos niet meer, zoveel opties…

1 like

Ja ik zat laatst ook te kijken naar zo’n kacheltje, maar ik weet niet hoe veilig dat is met katten? Heb geen zin in een geroosterde kat omdat ze er tegen aan komen ofzo.

6 likes

Wel een goede van die luchtbevochtiger inderdaad. Ik heb een ‘geurwolkje’, telt dat ook? :joy: Maar ga ik wel op letten idd. Ben benieuwd. Als de elektriciteitsprijzen zo mee blijven stijgen dan heeft het niet veel zin denk ik voor mij. Maar anders verkoop ik het wel weer of geef ik het aan mijn vriend die van zijn garage binnenkort een mancave wilt gaan maken :smiling_face_with_tear: (en wel zonnepanelen heeft :crazy_face:)

@Illuminated @Spaarlamp (mooie combi zo die namen trouwens). Ik heb deze gekocht:

€150 en 3 standen waarvan een heel hoog in vergelijk met ander kachels (voor 30m2 maximaal). Ik weet eig niet of zo iets echt heel warm wordt maar dat kun je vast wel ergens vinden @Spaarlamp

2 likes

Mijn elektriciteitscontract loopt bijna af, kreeg nu een aanbod om te verlengen met een stijging van 50%. Van 12 naar 18 euro, dus nog goed te doen, maar alsnog wel een flinke stijging!

2 likes

Dat ding van pap wordt fucking heet. Is wel al een wat ouder ding maar straalt ook zoveel hitte uit dat hun kat zich daar nog nooit aan heeft gebrand.

3 likes

Ik kreeg een extra rekening voor mijn water en warmwaterverbruik. Ik moest 180 euro bijbetalen. Is dit ook door de prijsstijgingen van gas?
Het verbruik bleek in ieder geval wel te kloppen. Echt gaar want ik woon het meerendeel van de maand niet eens meer in mijn eigen huis, dus het voelt echt als emmertjes water wegdragen naar… Hoe dat gezegde dan ook maar gaat :joy::sob:

1 like

Lijkt me niet dat dat met elkaar iets te maken heeft, of je nou warm of koud water verbruikt is voor het waterbedrijf toch niet boeiend? Het is niet alsof zij het water voor jou verwarmen, dat doet je ketel. Heb je 100 zwembaden gevuld of een week lang de kraan open gelaten ofzo

2 likes

Ik heb geen ketel, maar stadsverwarming. Ik denk dat dit bedrijf (Techem) daar ook bij hoort. Het is bijvoorbeeld niet Evides, die ik de kosten betaal voor mijn waterverbruik. En nee, verder dus totaal geen gekke dingen gedaan. Zoals ik zei ben ik vaker niet dan wel thuis. :disappointed_relieved:

2 likes

Ik heb ook stadsverwarming en betaal hen voor m’n warmwater verbruik. Bij mij zijn de tarieven hiervoor dit jaar verdubbeld dus goed kans dat het iets soortgelijks is bij jou.

5 likes

Wow hoe betaal je maar 18 euro voor electriciteit??

1 like

Ah dankje voor de opheldering! Dan zal dat het wel zijn. Heb jij je maandelijkse voorschot verhoogd?

5 likes

Ik heb m’n voorschot met 50% verhoogd omdat alle tarieven voor verbruik waren verdubbeld. Maar bij mij wordt alles in een afgerekend (met subkopjes). Weet niet of ik het daarmee redt als het een koude winter is maar dat zie ik dan wel weer.

1 like

Hebben jullie tips voor eten in glazen potjes? De pesto, zongedroogde tomaat, augurk etc. Ik weet nooit hoe lang ik het nou kan bewaren als het open is, eet het ook niet wekelijks ofz. Pesto kan je nog wel zien maar die drijvende dingen vind ik echt lastig te beoordelen en vaak durf ik het dan niet aan. Echt zonde

2 likes

Als het er normaal uit ziet en niet gek ruikt kun je het nog gewoon eten. Ik heb standaard een open potje augurk en zongedroogde tomaat in de koelkast staan, doe er denk ik een paar maanden mee? Dit zijn juist producten die op zo’n manier bewerkt zijn dat je ze lang kunt bewaren (pickled; gedroogd en in olie).

8 likes

Ik bewaar ze in de koelkast. Volgens mij is het zo dat wanneer het onder het niveau van de olie zit, het ook niet kan bederven omdat er dan geen lucht bij kan. Bij pesto kun je bijv wat olijfolie erbij gieten als het potje al open is en de pesto daardoor droog is.

3 likes

Thnx! Ik ga er vanaf nu wel een stickertje opplakken en dan gewoon drie maanden aanhouden ofz. En misschien wat vaker nadenken of ik ze ergens in kan verwerken haha. Goede tip van die olie :slight_smile:

2 likes