Ik heb mijn contract vorige week van variabel Vattenfall overgesloten naar greenchoice, een collectieve actie via Univé. Was een tip via tweakers. Is alsnog duur, maar wel drie jaar vast waardoor ik weet waar ik aan toe ben. Ik ga €150 per maand betalen voor een eengezinswoning (ruim geschat 1000m3 per jaar, wel puur op gasverbruik berekend want onze zonnepanelen dekken onze elektrakosten). Ter vergelijking: bij Vattenfall zou ik op basis van de huidige tarieven €254 per maand gaan betalen, en kunnen de prijzen in januari weer aangepast worden (en vast niet dalen).
Je betaalt het eerste jaar incl. alle belastingen €1,95 per m3 gas, in jaar 2 €1,76 en jaar 3 €1,52. En als de prijzen weer heel erg dalen kun je voor maximaal €250 het contract afkopen en overstappen op de goedkopere tarieven.
Je moet wel klant zijn bij Univé, dus ik heb de goedkoopste reisverzekering afgesloten van €1,14 per maand om aan de eisen te voldoen.
Energie van de boer: duurzaam, eerlijk en uit de regio, wel alleen telefonisch af te sluiten maar dan krijg je een vrijblijvend aanbod in je mail. Je zit dus telefonisch nergens aan vast. Overigens framen ze het heel erg als energie van de boer (wat ik zelf met het oog op de boerenprotesten niet zo fijn vind), maar het is dus gewoon Greenchoice.
Volgens mij is er een soortgelijke deal bij Energiedirect, ik kan het tweakers topic over overstappen van energieleverancier aanraden voor meer info over de ‘beste’ deals