Budget- en besparingstopic

Wat iets anders zou zijn dan dat ze ‘een bepaalde fetish probeert te bevredigen’ zoals je eerst zei.

Heel fijn! Ik heb niet zo’n mail gekregen & zie ook niks als ik inlog op het systeem mm (unitedconsumers),betaal ook >200e

2 likes

Jij moet echt leuk zijn op feestjes :laughing:

5 likes

@Brum sorry voor deze reactie twee dagen later. Maar wij hadden dit ook en kwamen er achter dat we geen geldige incasso machtiging afgegeven hadden voor de incasso (een checkbox aanvinken dat ze mogen incasseren is geen geldige incassomachtiging namelijk). Dus vervolgens hebben we bij onze bank voor 5 of 6 incassos een “melding onterecht incasso” gedaan om zo onze overschotten terug te krijgen. Nu lopen we enkel de welkomstbonus + 40 euro mis ofzo.

Je hoort natuurlijk de MOI niet hiervoor te gebruiken, omdat dit puur is voor onterechte incassos en je wel moet betalen voor diensten (ook al was de incasso niet volgens de regels gegaan), maar m.i. kan je dit prima gebruiken om overschotten terug te halen. Anders zie je dit geld echt nooit meer terug.

3 likes

Mijn huur is met 15,50€ omhoog gegaan. Huilen.

2 likes

Volg haar sinds de tips hier ook op insta en vind het zo’n leuke, kneuterige content!
Ben ook al helemaal enthousiast over haar boeken, een goeie verkoopster is ze dus zeker ook :wink:
Vind het zelf wel nog lastig dat alles in het engels is en dus iets moeilijker om om te zetten naar onze producten.

3 likes

Heeft iemand tips voor een energie maatschappij?

wij gaan 19 augustus verhuizen en ik heb afgelopen tijd Vattenfall (hoeft niet per se Vattenfall, maar dan had ik een eerlijke vergelijking) een beetje in de gaten gehouden, maar de prijzen zijn zo enorm gestegen. Eind mei was het nog 275 euro en vanmorgen was het al 425 euro :cry:

We hebben het in principe wel ingecalculeerd, maar het is zoveel geld. We weten niet precies wat ons verbruik gaat worden en ik heb ook geen idee wat een beetje normaal is?

Via we website hebben we schat mijn gebruik in gevuld en dan komen we bij stroom uit op 2250kWh en gas 1350m3, maar ook dit is bij elke site weer anders. (2 pers, hoekhuis 98m3, dak en vloer geïsoleerd, vloerverwarming gehele benedenverdieping en badkamer)

Alle tips zijn welkom

Ja dat zit in de prijs verwerkt maar alsnog is het immens duur natuurlijk…

Iemand hier tipte ook dat je Gaslicht.com ook kan bellen voor goed advies, diegene had daar gewerkt en gaf hier toen ook advies. Dat advies is nu niet helemaal meer toepasbaar helaas want niemand biedt echt meer vaste contracten aan geloof ik

3 likes

Bedankt voor de tip. Vergelijkingssites laten weinig zien tegenwoordig, omdat er geen pijl op te trekken is.

Vond het gewoon zo’n bizarre toename van 150 euro in nog geen 1,5 maand tijd terwijl er nu niet eens gestookt wordt. Ik houd echt mijn hart vast voor de winter.

Ik vind het verbruik ook lastig inschatten. Ik heb geen idee wat normaal is.

We zijn wel van plan om zonnepanelen te nemen, dus dat scheelt gelukkig ook wel.

3 likes

Ja misschien dat ze telefonisch wel met je mee kunnen denken? Ze laten inderdaad weinig zien de laatste tijd. Wij zijn ook net over van vaste prijs van vorig jaar juni naar variabel… nu 270 euro in de maand, hopelijk blijft het daarbij.

2 likes

Verbruik is ook lastig in te schatten, weet je misschien wat de vorige bewoners verbruikten?

Wij hebben ook een hoekhuis (uit '82), maar 140m2 en verbruiken 900 m3 gas. Die 1350 lijkt me dus aan de hoge kant.

3 likes

Oh dat is wel een heel verschil inderdaad. Ons huis is van '64. Ik ga het navragen aan de huidige bewoners! Ben benieuwd. Zij hebben 3 kinderen, dus dan zal ons gebruik sowieso wel lager zijn dan dat van hun. Hoop ik haha

1 like

Navragen aan de bewoners is inderdaad een goed idee! In mijn appartement van 50m2 bleek ik een verbruik voor gas te hebben vergelijkbaar met een 2 onder 1 kap woning, die schattingen online zeggen dus echt helemaal niks

4 likes

Wij hebben een middenwoning, jaren 70, niet geisoleerd tot nu toe. Wij hebben vorig jaar 2100 aan stroom en 1300 aan gas verbruikt. We koken op gas en onze CV is 15 jaar oud! Wij kloppen dus wel met het geschat verbruik in die zin.

3 likes

Misschien heb je hier iets aan: Je energiegegevens opvragen - Independer

Met online identificatie kun je verbruiksgegevens van je adres inzien. Ik zie bij ons huis ook een gemiddeld verbruik van 5 jaar terwijl we er nog niet zo lang wonen dus misschien werkt het ook als je er nog niet/pas net woont

3 likes

Ik denk niet dat er nu concrete tips zijn qua leverancier want dit is voor iedereen uitzonderlijk, zelfs voor echte experts, maar ik denk wel dat we weer middenin een behoorlijke piek zitten die over 2 weken z’n hoogtepunt bereikt
Volgens mij is dat de termijn waarop er meer duidelijkheid zou moeten komen omtrent het in gebruik nemen van Nord Stream 2 en de huidige onduidelijkheid is voor een groot deel de reden dat de huidige prijzen zo hoog zijn, het is speculatie

Verbruik zou ik ook opvragen bij de vorige bewoners en nagaan of hun leefstijl overeenkomt met dat van jullie
Als je al vast gaat zetten zou ik dus wachten tot er iets meer duidelijkheid is dan puur speculatie (misschien tot die tijd kiezen voor variabel, je kan er altijd nog van af) en nog steeds max 1 jaar

4 likes

Ik doe eigenlijk niets anders dan anders en kan van 180 naar 92€ ? :face_with_raised_eyebrow:

8 likes

Wij hebben afgelopen jaar 1800kwh verbruikt & gas ook 1800m3 en zijn overgestapt naar UnitedConsumers ipv VandeBron, wat ons toen best wel wat scheelde maar nu durf ik het niet meer te zeggen…

3 likes

Denk door de compensatie vanuit de overheid vanaf juli nu!

1 like

Het enige wat veranderd is per 1-7 is de btw, die gaat (voorlopig tijdelijk) van 21 naar 9% dus dat kan het verschil echt niet zijn.

2 likes