Dat is een goeie, daar ga ik even over nadenken. Heb onlangs ook een soort warmtedeken besteld, voor op de bank, dus neig naar een infrarood dan. Ook handig om naast te zitten als ik thuis werk.
En op de bank kan ik ook een warme trui of superdik vest aantrekken.
Dank je wel!
Ik heb zelf ook infrarood. Voor mijn pijnklachten is dat sowieso heel fijn, maar ook omdat het niet zo āwazigā maakt als droge kachellucht. Daar heb ik normaal veel last van
Heb er zelf gelukkig geen last van, maar snap wat je daarmee bedoelt. Ga me even verdiepen in infrarood.
Wij hebben infrarood op werk en straks thuis voor de werkkamer van mn vriend ook een paneel.
Als je niet verplaatst is het echt prima om bij te zitten en krijg je 't er gewoon warm van. Maar als je bv in de keuken bezig gaat werkt het niet. Ook gaat 't niet door objecten heen dus als die boven de eettafel hangt verwarmt die je benen niet als je aan tafel zit.
Ik krijg het warm als ik dit allemaal lees maar zo lang innova niet failliet gaat zit ik nog tot maart 2025 ok. Als ze op het randje staan laat me aub in de waan . If not ga ik alvast even een nier verkopen.
Dank je wel, zou dan een paneel moeten zijn die ik ook neer kan zetten. Woon heel klein en kan hem aan de muur niet eens kwijt. Maar hij kan wel tegen de kast staan die naast mijn bureau staat. Ga even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb zelf zoān olieradiatortje. Gebruik deze op de werkkamer of slaapkamer om op te warmen (thermostaat hangt in de woonkamer dus kan die ruimtes dan soms niet meer bij verwarmen als de woonkamer warm is). Moet zeggen dat hij het in een goed geĆÆsoleerde niet al te grote ruimte heel goed doet! Heb hem dan een half uurtje aan en dan kan hij uit voor de nacht.
Heb nog een hele oude in de berging staan⦠Denk 30 jaar oud o.i.d.? Zal niet zo energiezuinig zijn.
En slecht geisoleerd hier. Maar kan hem natuurlijk ook een keer testen. En dan kijken wat het verbruikt.
ā¬89 nu ā¬200 en ben in mān eentje dus kan dat geld ook heel goed missen. š«
Zou IDD een keer testen!
Met name als je het echt als langdurige oplossing wil wel belangrijk. Ik zie het wel echt duidelijk in mān energieverbruik als ik hem een dag aan heb gehad (zoān extra 8 kWh).
Wow, dat is wel veel ja! Gebruik nu zoān 2 a 4 kWh per dag. En op een zonnige dag teruglevering via zonnepanelen (heb er maar 6, maar blij dat ik ze uberhaupt heb, huur sociaal) zoān 9 a 10 kWh opbrengst.
Dan zou zoān oliekachel wel veel verbruiken, en in de winter wek je amper iets op.
Ik betaalde eerst 40, nu ik verhuisd ben 300. Gebaseerd op verbruik vorige bewoners zou het eigenlijk 500 zijn.
Maar toen ontdekten we al snel dat de radiators niet goed afgesteld waren.
Die draaiknoppen stonden op 0 maar ze werden wel heel warm. Dus misschien een tip voor anderen om dat ook te controleren!
Toch voor een convector kachel gekozen, deze had ik al een tijdje op het oog. Goede reviews, en mooie prijs.
https://www.coolblue.nl/product/835957/eurom-alutherm-1000-wifi.html?utm_source=vanessa&utm_medium=mail&utm_campaign=notspecified
Voor mijn kleine woonkamer ook meer dan genoeg vermogen.
Voor gas of elektriciteit? Voor elektriciteit Ecopower (moet je wel het budget hebben om in te stappen, maar heel tevreden mee). Voor gas is er soms een groeps/samenaankoop, oa via Knack - misschien is dat interessant om in de gaten te houden?
@bonfire
Ecopower neemt dit jaar geen nieuwe mensen meer aan, dacht ik.
Ik ben zelf ook al 10 jaar bij Ecopower voor electriciteit een heel tevreden van. Ik betaal momenteel iets van 24 euro per maand voor jaarlijks verbruik van 1100 kw.
Voor gas ben ik bij Luminus en de afrekening volgend jaar in februari wordt ƩƩn grote verrassing. Mijn voorschot staat momenteel veel te laag (23 euro), maar zolang het kan, houd ik dat zo.
Normaal is dat een stabiele leverancier, maar je weet nooit wat er kan gebeuren en dan wil ik niet mijn voorschot kwijt zijn door een faillisement.
Ik zal in feb 2023 wel een flinke afrekening betalen van minimum 200 euro tot ? 600 euro?
Ik denk dat ik nog in een bubbel leef wat betreft energie-afrekeningen. Ik betaal 24+23 euro voor electriciteit en gas per maand, wat wel 8 euro meer is dan vroeger, maar als ik dan bedragen van boven de 300 euro lees⦠Niet normaal meer. Ik ga heel hard verschieten als dat voor mij ook de realiteit word.
Voor iedereen hier misschien een tip. Wij moesten een nieuw contract afsluiten voor gas en stroom. De enige opties leken een variabel of dynamisch contract met flink hoge prijzen (400-450 euro). Nu hebben we gisteren via vastelastenvergelijkers een vast contract van 3 jaar bij Essent afgesloten voor 340 euro. Omdat 3 jaar nu best lang is om vast te zetten krijg je dus na een jaar 30% korting op je start bedrag. Ook in het 2e en 3e jaar krijg je korting. (gaat om 1150 m3 gas en 2500kwh stroom)
Verder zijn we echt goed geholpen qua advies. Ik vind het dus wel een aanrader. Je kan ze ook alleen bellen voor advies (zijn onafhankelijk). Wij zijn in ieder geval blij dat we een vast contract hebben en dat we gewoon weten waar we maandelijks aan toe zijn.
Wij zijn ook sinds deze maand overgestapt op Essent met een vaste prijs. Met allerlei voordelen.
Maar ik zie net dat ze hier in Belgie hun contracten overgedragen hebben aan Luminusā¦
Geen idee wat ik daar van moet denken
Om je een idee te geven: ik zit ook bij luminus en betaal 300 euro voorschot per maand voor gas + elektriciteit samen (150 elk). Contract met vast tarief sinds januari en appartement is 80 m². Eindafrekening is ook nog 1 grote verrassing hier
Dus je betaalt 150 euro gas per maand?
Bij mij stelde Luminus zelf 60 euro voor, maar goed staat dus nog steeds op 23 euro ik ben er mij bewust van de eindafrekening zwaar kan tegen vallen.
Mijn gasverbruik van afgelopen jaar was 315m3 (correctie met convectiefactor: 3200 kwh), maar dat is blijkbaar verdubbeld tegen over 2019, dus ik moet terug lager kunnen qua verbruik.
315 is idd weinig! Ik heb als alleenwonend persoon 774 m3 gas gebruikt en ong 1400 kwh van maart 2021-maart 2022 en dat vond ik al weinig met permanent thuiswerken . Tot de woningbouw zonnepanelen of een warmtepomp installeert kan dat niet echt minderā¦