Pfff ik haat het dat ik juist geen contracten of macht heb over mijn gas lasten omdat ik via de gemeente met zo’n kastje zit (hoe heet dat ookal weer?) Ik heb dus ook 0,0 inzage en weet niet eens wat hun gaan rekenen per kuub. Hou echt mijn hart vast… hoewel we gelukkig wel zelf een elektrische kookplaat hebben aangeschaft en een warmteboiler hebben scheelt dat ergens wel. En we hebben sinds dit jaar echt geen verwarming aangezet.
Stadsverwarming?
Hebben wij ook, huis is gasvrij maar de tarieven zijn wel gekoppeld aan de gasprijzen helaas…
Ik moest echt lang nadenken waarom je me hier had getaged, om tot de conclusie te komen dat je mij waarschijnlijk niet bedoelde. Ik doe helaas niet echt aan besparen
zo weinig? ik hoor om me heen altijd veel hoger, wij zitten zelf op 1400 maar letten wel echt op
Oh wat stom. Ik bedoelde idd iemand anders @Pepernoot Ik roep je in elk geval niet ter verantwoording voor wel/niet besparen😜
Veel tips gedeeld, bedankt allemaal! Ik ga er dit weekend maar even voor zitten om alles goed uit te zoeken en om het verbruik te berekenen. Fijn om te horen dat je het in ieder geval ook naar beneden aan kan passen bij te veel betalen
Ik woon in een appartement begane grond, zonder vloerisolatie (wel bodemisolatie) en tochtige muren.
Wel klein, ca 42 m2, en betaal EUR 100,= per maand. Heb 6 zonnepanelen.
Het valt mij tot nog toe nog mee, maar vrees voor de winter…
Wil eigenlijk de verwarming op 17 a 18 graden laten staan en gaan bijverwarmen op elektra.
Maar weet niet goed wat ik moet kiezen, een convector kachel of een infrarood paneel.
Iemand ervaring mee?
Ligt er echt aan wat je zelf fijner vindt. Convector verwarmt de ruimte, infrarood alleen de personen. Dus vind je een warme omgeving belangrijk? (Warme bank etc) of vind je het genoeg om het zelf niet koud te hebben?
Jaa en totaal geen concurrentie of kunnen overstappen naar een andere aanbieder (of je moet veel moeite doen om het te beeindigen op je adres)…
Wij moeten dit jaar 170 per maand betalen voor stadswarmte…
Heb het even opgezocht voor ons type huis maar dan zitten we ruim onder het gemiddelde ja! Vond het al gek want we letten sinds vorig jaar echt op.
Dat is een goeie, daar ga ik even over nadenken. Heb onlangs ook een soort warmtedeken besteld, voor op de bank, dus neig naar een infrarood dan. Ook handig om naast te zitten als ik thuis werk.
En op de bank kan ik ook een warme trui of superdik vest aantrekken.
Dank je wel!
Ik heb zelf ook infrarood. Voor mijn pijnklachten is dat sowieso heel fijn, maar ook omdat het niet zo ‘wazig’ maakt als droge kachellucht. Daar heb ik normaal veel last van
Heb er zelf gelukkig geen last van, maar snap wat je daarmee bedoelt. Ga me even verdiepen in infrarood.
Wij hebben infrarood op werk en straks thuis voor de werkkamer van mn vriend ook een paneel.
Als je niet verplaatst is het echt prima om bij te zitten en krijg je 't er gewoon warm van. Maar als je bv in de keuken bezig gaat werkt het niet. Ook gaat 't niet door objecten heen dus als die boven de eettafel hangt verwarmt die je benen niet als je aan tafel zit.
Ik krijg het warm als ik dit allemaal lees maar zo lang innova niet failliet gaat zit ik nog tot maart 2025 ok. Als ze op het randje staan laat me aub in de waan . If not ga ik alvast even een nier verkopen.
Dank je wel, zou dan een paneel moeten zijn die ik ook neer kan zetten. Woon heel klein en kan hem aan de muur niet eens kwijt. Maar hij kan wel tegen de kast staan die naast mijn bureau staat. Ga even kijken wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb zelf zo’n olieradiatortje. Gebruik deze op de werkkamer of slaapkamer om op te warmen (thermostaat hangt in de woonkamer dus kan die ruimtes dan soms niet meer bij verwarmen als de woonkamer warm is). Moet zeggen dat hij het in een goed geïsoleerde niet al te grote ruimte heel goed doet! Heb hem dan een half uurtje aan en dan kan hij uit voor de nacht.
Heb nog een hele oude in de berging staan… Denk 30 jaar oud o.i.d.? Zal niet zo energiezuinig zijn.
En slecht geisoleerd hier. Maar kan hem natuurlijk ook een keer testen. En dan kijken wat het verbruikt.
€89 nu €200 en ben in m’n eentje dus kan dat geld ook heel goed missen. 🫠
Zou IDD een keer testen!
Met name als je het echt als langdurige oplossing wil wel belangrijk. Ik zie het wel echt duidelijk in m’n energieverbruik als ik hem een dag aan heb gehad (zo’n extra 8 kWh).