Budget- en besparingstopic

Aah dat kan ik me goed voorstellen en dat jij dan nu ook een soort extra loyaliteit naar het bedrijf toe voelt. Maar je hoeft het niet als onmisbaar uit te spreken he. Het helpt mij wel om het voor mezelf goed op een rijtje te krijgen en van daaruit een gesprek aan te gaan.

Ik weet niet hoe de relatie verder is met je werk, maar open kaart spelen kan ook een optie zijn. Beetje in de hoek van ik wil graag meer gaan verdienen en heb dat ook gewoon nodig met de stijgende vaste lasten, anders kom ik niet rond. Daarom wil ik graag x-uur meer gaan werken, maar dat is eigenlijk niet genoeg. Daarom zou ik er per maand X bij willen. Maar dat werkt denk ik alleen als er een goede relatie is, lastig inschatten.

En evt kun je ook nog vragen wat bv mogelijkheden qua groei zijn. Mag ik cursus X gaan doen en als ik die dan succesvol heb afgerond staat daar bedrag X tegenover. Dat is dan vaak wel iets meer langetermijn dan nu snel er iets bij, maar geeft voor jezelf misschien wel wat lucht als je weet dat er wat in het vooruitzicht ligt. Plus door een (relevante) cursus te doen leer jij weer iets waardevols voor het bedrijf.

7 likes

Thanks, ik zal het ook eens met m’n vriend bespreken, hoe dit met m’n werk aan te pakken.( We wonen niet samen dus qua financiĆ«n hebben we geen rekening met elkaar te houden)
Wat je zegt, ik voel me een soort van loyaal, al moet ik wel zeggen dat het echt hele fijne werkgevers zijn en ik geloof best dat ik het gesprek zou kunnen aangaan op de manier die jij aangeeft, open kaart spelen.
Ik ga me hier over buigen!

7 likes

Ik ook nog nooit maar ik heb al regelmatig succes verhalen op het forum gelezen, dus ben het zeker eens van plan. In het werk topic staan ook nog wel veel tips!

Edit: Werk (algemeen topic) - #2309 door Koda

Vanaf hier staan sowieso tips en ervaringen, maar ik denk dwt je met de zoekfunctie nog wel meer vindt!

Edit: in het sollicitatie topic kan je ook nog kijken.

2 likes

@Saray: los van kostgeld betalen voor boodschappen e.d. vraag ik me af of jij nu nog andere dingen voor hem betaalt, zoals zorgverzekering, telefoonabonnement, kleding? Want dat zijn precies dingen waarvoor hij, nu het kindgebonden budget vervalt, zelf moet gaan betalen. Maar misschien doet hij dit al dus in dat geval kun je mijn opmerking negeren.

2 likes

Hier kun je ook per situatie zien waar je misschien meer kan aanvragen, maar ken je vast al. Zijn zorgtoeslag zal er wel bijkomen, maar hij moet natuurlijk wel eigen zorgverzekering en gaat niet meer gratis mee :worried:

2 likes

Om gas te besparen zit ik eraan te denken om een stoov warmtedeken te vragen voor mijn verjaardag. Ik werk ook 4 dagen per week thuis dus hoop hiermee de verwarming laag te kunnen houden komende winter. Mensen hier ervaring met Stoov?

1 like

Ja, ik heb zo een deken! Vind het heel lekker zo een warme stoel tijdens het werken, maar vind dat het dekentje ook wel echt snel leeg gaat.

Het werkt trouwens alleen als je er op zit/ligt, niet als je er onder gaat liggen.

3 likes

Ik ken het merk alleen van die wartmekussentjes van het terras, die werken voor geen meter.

Waarom niet een merkloze warmtedeken van de Hema of bol?

Ik wilde laatst kipkrokantsnitzel wraps maken.
Bij Picnic betaal je voor kipkrokant snitzels (2x 100 gram) €3,05,-.
De krokante kipsticks (240 gram, dit zijn gewoon kipcorns van eigen merk) zijn €1,45 en als voordeel nog makkelijker in een wrap te krijgen.
Qua kcal is het vergelijkbaar.

Ik vind dit een snelle besparing.

2 likes

Een andere oplossing (maar misschien heb je daar helemaal geen behoefte aan): wat als je gaat samenwonen met je vriend? Dan kunnen jullie de kosten delen …

4 likes

Qua ingrediĆ«nten is het natuurlijk niet vergelijkbaar… Lekker kippenseperatorvlees

5 likes

Zijn er hier cola liefhebbers die weten welke b-merken of huismerken het dichtst in de buurt komen van de originele Coca Cola?

Ik ben echt een cola snob, maar AH vond ik heel vies, Hoogvliet ook, Aldi en Lidl ook. Ik heb nu Jumbo zero sugar en die vind ik al heel lang lekker!

7 likes

Het antwoord van een colasnob is precies wat ik nodig had😁 Ik ga deze proberen, dank je wel!

2 likes

Ik kan beamen dat Jumbo erg lekker is!

4 likes

Helemaal met je eens! Jumbo cola zero is echt prima maar die van de al die andere winkels is echt niet lekker.

2 likes

Ik ben groot fan van Jumbo huismerk.

5 likes

Ook hier Jumbo huismerk @Whistle :nerd_face: Mijn schoonbroer heeft Lidl huismerk als favoriet, maar mijn vriend (die cola drinkt en zijn favoriet blijft wel Coca Cola) vindt dat echt niet te zuipen.

3 likes

Ook een colasnob hier, en jumbo komt echt goed in de buurt! Zowel met suiker als de zero. Thuis drink ik nog echte cola uit een glazen flesje, maar voor op het werk of snel-snel is jumbo goed genoeg

3 likes

Ik denk dat je dan weer snel het probleem gaat krijgen dat @Saray haar toeslagen gaan vervallen.

Toen ik thuis woonde zagen ze mij bijvoorbeeld bij de belastingdienst als gelijkwaardige medebewoner en omdat ik mijn eerste ā€œgrote mensenbaanā€ kreeg in 2019 (ik was toen 21) vervielen al mijn moeder haar toeslagen. Dit resulteerde er in dat zij per maand ca 400 euro te kort kwam. Ik heb dit tot ik uit huis ging gelukkig opgevangen, maar het maakt zoiets wel lastig.

Dus samenwonen klinkt voordeliger, maar kan in sommige situaties ook wel enigzins voor problemen zorgen. Hoewel ik natuurlijk geen idee heeft wat de inkomsten van saray haar vriend zijn, wellicht dat hij dat kan opvangen. Maar je moet daar ook natuurlijk wel aan toe zijn in de relatie, haha.

Heel veel succes!

2 likes