Aah dat kan ik me goed voorstellen en dat jij dan nu ook een soort extra loyaliteit naar het bedrijf toe voelt. Maar je hoeft het niet als onmisbaar uit te spreken he. Het helpt mij wel om het voor mezelf goed op een rijtje te krijgen en van daaruit een gesprek aan te gaan.
Ik weet niet hoe de relatie verder is met je werk, maar open kaart spelen kan ook een optie zijn. Beetje in de hoek van ik wil graag meer gaan verdienen en heb dat ook gewoon nodig met de stijgende vaste lasten, anders kom ik niet rond. Daarom wil ik graag x-uur meer gaan werken, maar dat is eigenlijk niet genoeg. Daarom zou ik er per maand X bij willen. Maar dat werkt denk ik alleen als er een goede relatie is, lastig inschatten.
En evt kun je ook nog vragen wat bv mogelijkheden qua groei zijn. Mag ik cursus X gaan doen en als ik die dan succesvol heb afgerond staat daar bedrag X tegenover. Dat is dan vaak wel iets meer langetermijn dan nu snel er iets bij, maar geeft voor jezelf misschien wel wat lucht als je weet dat er wat in het vooruitzicht ligt. Plus door een (relevante) cursus te doen leer jij weer iets waardevols voor het bedrijf.