Als je zoekt via Trustpilot/klacht.nl lees je deze verhalen massaal. Volgens mij komt dat hoge voorschot vanaf eind juni/juli vaak voor
Linkje over solvabiliteit: Deze energieleveranciers kampen met solvabiliteitsproblemen
Als je zoekt via Trustpilot/klacht.nl lees je deze verhalen massaal. Volgens mij komt dat hoge voorschot vanaf eind juni/juli vaak voor
Linkje over solvabiliteit: Deze energieleveranciers kampen met solvabiliteitsproblemen
Weet niet of iemand hier iets aan heeft maar ik ben in april verhuisd en moest een nieuw contract (geen gas, heb alleen electriciteit). Vandebron vond ik toen wel chill maar wel alleen variabele contracten. Toch afgesloten want niks anders kon. Na twee maanden kreeg ik een mail dat het termijnbedrag verhoogd ging worden met 5 euro maar ook direct de aanbieding om over te gaan naar een vast contract met de lagere prijs, voor één jaar. Die prijs is nog steeds veel te hoog voor mij maar heb dus nu wel een vast contract.
Ik zit bij VanDeBron energiemaatschappij, maar als ik in mn account kijkt dan wordt de maand augustus niet bijgewerkt. Normaal kan ik van minimaal 2 dagen mn gebruik terugzien, nu staat er wel iets maar dat klopt niet. Sowieso mn zonnepanelen worden niet meegenomen zag ik. Meer mensen die hier last van hebben? Had al contact gezocht met ze maar krijg geen gehoor. Heel vreemdâŠ
Anders maar wachten tot eind van de maand, dan krijg ik ook altijd een mailtje met overzicht van de maand, maar vind t wel raarâŠ
Ik ben pas verhuisd naar een gloednieuw nieuwbouwappartement en heb alleen elektriciteit. Het is een erg verduurzaamde woning dus gelukkig vallen de kosten (nu nog) heel erg mee. Nu zag ik afgelopen maand ineens bijna het dubbele aan elektriciteitsverbruik vergeleken met de twee maanden ervoor terwijl ik er voor de helft van de tijd niet eens ben geweest?
Er is een slimme meter. Maar ik heb alleen de app van mijn energieleverancier waar ik het bijhoud, dat is gewoon per dag of per week. Een globaal overzicht. Hoe zien jullie de precieze momenten aan verbruik, @Crusti_Croc bijv? Ik huur de woning trouwens.
Want ik snap niet hoe dit kan, omdat ik bijv zelfs twee weken niet eens thuis ben geweest.
Heb je je leverancier wel toestemming gegeven om om het kwartier je slimme meter uit te lezen? Want ik kan het in mijn app per uur zien omdat mijn leverancier mag uitlezen per kwartier
Ik heb indd toestemming gegeven om de slimmer meter uit te lezen (moest ook wel) maar niet specifiek per kwartier. De app leest ook mân slimme meter uit. Kan me niet herinneren dat ik dat precies gevraagd heb gekregen
Ik heb vorige week (ik denk woensdag) nog ingelogd en mân verbruik kunnen zien, vandaag lukt het niet, maar helemaal niks laadt, dus ik vermoed iets van een storing?
Wij zitten bij van de bron en gaan per september over naar variabel. Hebben helaas geen aanbod gehad voor een nieuw vast contract.
@OITNB Bij ons wordt er wel elke dag uitgelezen. Zonnepanelen worden soms niet mee genomen, omdat dan het netwerk overbelast is. Hebben wij sinds kort last van nu iedereen zonnepanelen in de straat heeft, dat was tot een jaar geleden niet zo.
Heb zelf niks te maken gehad met een verhoogd voorschot en betaal ivm prijzen van nu vrijwel âniksâ per kuub gas. Wel apart dan. Partijen die de failliete tokoâs hebben overgenomen staan onder strenger toezicht van ACM las ik bij ACM zelf wat ik an sich geruststellender vind dan recensies van particulieren. Zit er nu toch vast (hopelijk voor deze prijs tot mân contract afloopt in maart 2025 )
Nooooo wij zitten bij easyenergy en betalen dagprijzen (onze leverancier ging oktober vorig jaar falliet)⊠de gasprijs is morgen al 3 euro!! Nu al, wat gaat dat deze winter worden .
Met stroom is dit trouwens wel heel chill want we kunnen per uur tot morgen zien wat de stroomprijs is. Die is soms echt heel laag dus dan zetten we altijd wasmachine en vaatwasser aan.
We hebben gelukkig wel vanaf volgende week een hybride warmtepomp en zonnepanelen, maar met deze prijzen blijft het duur. We kunnen het vastzetten voor 400 pm, maar dat is zooooveel⊠(voor een jaar)
Reken dat eens uit over een jaar? 400⏠is duur, maar de kans is groot dat het van de winter nog veel meer wordt dan die âŹ3,- die het morgen is. Misschien wel het dubbele. In de maanden dat je het meeste verbruikt. Dus als je dat dan vergelijkt met wat je het afgelopen jaar hebt verbruikt, valt âŹ400,- misschien wel mee aan het einde? Wel mega bizar dat ik dit schrijf hoor, want het is echt mega veel geld.
Ik ben trouwens benieuwd wat bij jullie uiteindelijk de keuze op een hybride warmtepomp heeft doen vallen? Wij hebben hier ook naar zitten kijken, maar zijn er nog niet helemaal uit. Ook nog niet voldoende in verdiept, maar ben dus wel benieuwd wat jullie overweging erin is geweest als je daar iets over wilt delen. Wij zitten ook te kijken om het dak beter te laten isoleren (hebben schuin dak van 30jr oud en dat loopt ook door op 3 vd 4 slaapkamers), maar dat wordt ook een behoorlijke investering want heel de zolder + dus 3 slaapkamers.
Ja, ik probeer mijn vriend ervan te overtuigen een contract af te sluiten maar hij is nog niet overtuigd. Ik wou dat een energie adviseur ons even goed kon adviserenâŠ
We betalen deze maanden overigens heel weinig, ongeveer 100 pm voor gas en stroom samen. Maar ben vooral heel bang voor een koude winter. We hebben een groot huis en met 2 kleine kinderen kan ik het niet maken om de verwarming uit te houden.
Maar hybride warmtepomp, ik weet er niet alles van maaaar wij hadden echt net een nieuwe cv ketel. Die zou bij een normale warmtepomp onnodig dus wel zonde. En volgens mij (maar not sure) is een gewone warmtepomp veel duurder?
Onze cv-ketel is ook nog niet zo oud, dus dat is een goede om mee te nemen in de overweging. Een half jaar voor wij het huis kochten ging de oude kapot, dus daar hebben we echt mazzel mee gehad. Gewone warmtepomp is volgens mij inderdaad duurder, maar kan ook niet zomaar als ik het goed heb begrepen.
@Handtas thanks, helder verhaal! Beneden is het bij ons na de verbouwing aardig goed geisoleerd, op de spouwmuur van het oude gedeelte na. Hele huis behalve kantoor had al vloerisolatie en dat hebben wij met de verbouwing aangepakt (het kantoor beter isoleren, want dat was zowel qua muren als vloer slecht geisoleerd en in september al een koude ruimte zeg maar). Wij hebben beneden overal vloerverwarming ook. Afgelopen winter hebben we boven de verwarming niet aangehad, alleen de vloerverwarming in de badkamer maar was ook geen hele koude winter zoals jaar ervoor bv. Alleen een aantal keer âs avonds op de kamer van de jongste, omdat het daar dus wel echt heel erg koud werd en die zelfs dik ingepakt wakker werd vd kou. Vandaar dat we nu zitten de denken aan het schuin dak beter isoleren. Afgelopen winter was er nog 1 slaapkamer vrij, maar die is binnenkort ook gevuld en dat is de enige slaapkamer met 2 schuine wanden dus ben wel heel benieuwd wat die gaat doen qua kou. Nu in de zomer is dat de heetste kamer omdat vanaf einde ochtend ze zon erop staat.
Merk je met douchen veel verschil tot het water niet meer koud is of pakt de cv het dan goed over? Vind het nu bij ons vaak al erg lang duren, wij hebben de ketel beneden.
Ik kan het wel zien, maar eigenlijk geen idee of dat wel klopt. Als ik vergelijk met juli dan heb ik wel het idee dat het klopt eigenlijk. Zonnepanelen staan er ook gewoon bij
Ik dacht weer dat bij een hybride warmtepomp er een soort airco hing ipv normale/vloer verwarming. Wij hebben namelijk een cv ketel waar een hybride warmtepomp op aangesloten kan worden.
Aah vandaar, zouden jullie dan zelf gaan isoleren? Dan valt het misschien nog wel mee met de kosten. De douche gaat bij ons nog wel via de cv, we zouden eventueel een boilervat kunnen laten plaatsen om ook het stromend water via de pomp te laten verwarmen maar vind ik nu niet nodig (en het geld is op haha). Eerst maar eens zien hoe we zo de winter doorkomen.
We hebben buiten een unit staan die op een airco lijkt, denk dat ie ietsjes groter is dan de gemiddelde airco unit. Die is verbonden met de cv op zolder en met de vloerverwarming, dus de warmte komt wel uit de vloerverwarming.
Leuk zoân thuiswerkvergoeding van 2 euro per dag maar ik vrees dat met de huidige gasprijzen het in de winter gewoon goedkoper is om de trein naar werk te betalen a 10,40 (krijg 6 euro reiskosten in dat geval, dus betaal zelf 4,40) dan om thuis te werken. Als ik thuiswerk staat de verwarming vanaf 08.00 uur âs ochtends aan vs. vanaf 19.00 als ik op werk ben.
Ja echt hĂš! Bij mij is de reisvergoeding zelfs iets hoger dan de thuiswerkvergoeding (ga met de fiets dus vrijwel geen kosten) dus dan is de som snel gemaakt. Afhankelijk van hoe hoog de energierekening uit gaat vallen tegen die tijd ga ik ook maar veel op kantoor werken denk ik (wel jammer want vind 2 dagen thuis werken juist zo fijn).
Hoor je die unit goed buiten? Al zal dat nu in de zomer wel meevallen natuurlijk (hoop ik).
Wij zijn ons ook aan het oriĂ«nteren op een hybride warmtepomp. Krijgen alleen pas eind december de sleutel van ons nieuwe huis. Binnenkort gaan we wel langs om fotoâs te maken van de huidige installatie en opmeten, zodat we wel alvast een offerte kunnen opvragen. Hopelijk gaat dat wat schelen met de wachttijd uiteindelijk.